سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

بسیاری از افراد بخصوص سالمندان، دانش آموزان و دانشجویان بر این باورند که کندر می تواند موجب افزایش حافظه آنها شود و حتی برخی زنان برای افزایش هوش کودک شان در آینده در دوران بارداری از این صمغ گیاهی استفاده می کنند. اما آیا واقعا کندر ضریب هوشی کودک را بالا می برد و مقوی حافظه است؟

به گفته متخصصان کندر می تواند تا حدودی موجب افزایش هوش کودک شود، اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف بیش از حد کندر به خصوص در ماه های اول حاملگی می تواند خطرناک و حتی موجب بیش فعالی کودک و مشکلات متعدد در آینده کودک شود و در نتیجه زنان باردار در صورت مصرف باید حتما تحت نظر پزشک از این صمغ استفاده کنند.

متخصصان طب سنتی بر این عقیده اند که کندر برای حافظه و تمرکز سالمندان و سالخوردگان انتخاب مناسبی است، اما برای همه افراد دچار ضعف حافظه قابل تجویز نیست و حتی مصرف نامتناسب و بیش از حد آن می تواند به تشویش و کاهش حافظه نیز منجر شود و در افراد مستعد موجب پرفشاری و تغلیظ خون و گرفتگی عروق شود و خوردن آن در دوران عادت ماهانه خانم ها توصیه نشده است و در گرم مزاجان می تواند موجب بی خوابی، سردرد و تشدید اضطراب شود.

این را هم بدانید کندر یک نوع خوراکی و یک نوع غیرخوراکی دارد که نوع دوم را بیشتر به همراه اسپند دود می کنند و از رایحه دل انگیز آن نفع می برند. انواع غیرخوراکی کندر سمی و مسمومیت زا بوده و در هنگام خرید باید حتما از خوراکی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در مصرف کندر احتیاط کنید