سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نگاره: ‏عناب: عناب، ‌میوه‌ای است که علاوه بر خوشمزه بودن، خواص درمانی فراوانی دارد و سرشار از ویتامین است. این میوه درختی،  بیضی شکل و به رنگ قرمز است که ابتدا در کشور چین کاشته شد و قدمت استفاده از آن، در طب سنتی چین، ‌به 2500 سال پیش بازمی گردد. برگ‌های این درخت برای کسانی که بدنبال کاهش وزن هستند، گزینه مناسبی است.  **فواید عناب عناب، این میوه خوشمزه‌، سرشار از ویتامین‌های A، C، و B2 و همچنین کلسیم، آهن و فسفر است. از این میوه می‌توان برای درمان اختلالات ریوی و کلیوی، دردهای شکمی، رفع سرفه و  حساسیت و رفع مشکلات قلبی عروقی استفاده کرد.  **خواص دارویی : عناب آرامش‌بخش و ضد بد خلقی بوده و در طب سنتی چین و کره از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود و تقویت کننده معده و طحال و سیستم گوارشی است استفاده می‌کنند. عناب خون را تصفیه کرده و سموم را از بدن دفع می‌نماید، سبب روشنی پوست شده و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌نماید.  عناب ملین است و دارای لعاب بسیار می‌باشد و سینه را نرم می‌نماید. استفاده از مغز میوه در زخم‌ها و بریدگی‌ها سبب سرعت بخشیدن به بهبود آنها می‌شود. عناب همچنین دندان‌ها را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌سازد. چای عناب دارای ماده ضد سرطانی ساپونینز است.این چای باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت عضلات می شود.‏عناب:
عناب، ‌میوه‌ای است که علاوه بر خوشمزه بودن، خواص درمانی فراوانی دارد و سرشار از ویتامین است. این میوه درختی، بیضی شکل و به رنگ قرمز است که ابتدا در کشور چین کاشته شد و قدمت استفاده از آن، در طب سنتی چین، ‌به 2500 سال پیش بازمی گردد. برگ‌های این درخت برای کسانی که بدنبال کاهش وزن هستند، گزینه مناسبی است.

**فواید عناب
عناب، این میوه خوشمزه‌، سرشار از ویتامین‌های A، C، و B2 و همچنین کلسیم، آهن و فسفر است. از این میوه می‌توان برای درمان اختلالات ریوی و کلیوی، دردهای شکمی، رفع سرفه و حساسیت و رفع مشکلات قلبی عروقی استفاده کرد.

**خواص دارویی :
عناب آرامش‌بخش و ضد بد خلقی بوده و در طب سنتی چین و کره از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود و تقویت کننده معده و طحال و سیستم گوارشی است استفاده می‌کنند. عناب خون را تصفیه کرده و سموم را از بدن دفع می‌نماید، سبب روشنی پوست شده و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌نماید.

عناب ملین است و دارای لعاب بسیار می‌باشد و سینه را نرم می‌نماید. استفاده از مغز میوه در زخم‌ها و بریدگی‌ها سبب سرعت بخشیدن به بهبود آنها می‌شود. عناب همچنین دندان‌ها را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌سازد. چای عناب دارای ماده ضد سرطانی ساپونینز است.این چای باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت عضلات می شود.