سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نگاره: ‏بِه : به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده و در اکثر نقاط اروپا ، نواحی مدیترانه ، آسیا و آفریقای شمالی می روید . برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .  *خواص داروئی میوه به : از نظر طب قدیم ایران به شیرین کیم گرم و تر و ترش و سرد و خشک است . روغن به سرد ، تر و قابض و به دانه سرد و تر است . 1 ) به تقویت کنده قلب است .  2 ) ادرار آور است.  3 ) نرم کننده سینه است .  4 ) مقوی معده و دستگاه هاضمه است .  5 ) قابض است .  6 ) ضد سرطان به علت آنکه این میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد.  7 ) کمک به پایین آوردن فشار خون، به خاطر دارا بودن پتاسیم  8 ) به ترش برای تنگی نفس مفید است .  9 ) به ترش استفراغ را بند می آورد .  10 ) اسهال های ساده و اسهال خونی را درمان می کند .  11 ) مفید برای کاهش وزن، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر  12 ) خونریزی از رحم را متوقف می کند .  13 ) اثر مفید روی بواسیر درد .  14 ) کمک به پایین آوردن کلسترول خون  **خوردن به بصورت خام خوب نیست و مضر می باشد زیرا به خام رگهای بدن را مسدود می سازد و چون گرم است برای کسانیکه گرم مزاجند خوب نیست .‏بِه :
به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده و در اکثر نقاط اروپا ، نواحی مدیترانه ، آسیا و آفریقای شمالی می روید . برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

*خواص داروئی میوه به :
از نظر طب قدیم ایران به شیرین کیم گرم و تر و ترش و سرد و خشک است . روغن به سرد ، تر و قابض و به دانه سرد و تر است .
1 ) به تقویت کنده قلب است .

2 ) ادرار آور است.

3 ) نرم کننده سینه است .

4 ) مقوی معده و دستگاه هاضمه است .

5 ) قابض است .

6 ) ضد سرطان به علت آنکه این میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد.

7 ) کمک به پایین آوردن فشار خون، به خاطر دارا بودن پتاسیم

8 ) به ترش برای تنگی نفس مفید است .

9 ) به ترش استفراغ را بند می آورد .

10 ) اسهال های ساده و اسهال خونی را درمان می کند .

11 ) مفید برای کاهش وزن، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر

12 ) خونریزی از رحم را متوقف می کند .

13 ) اثر مفید روی بواسیر درد .

14 ) کمک به پایین آوردن کلسترول خون

**خوردن به بصورت خام خوب نیست و مضر می باشد زیرا به خام رگهای بدن را مسدود می سازد و چون گرم است برای کسانیکه گرم مزاجند خوب نیست