سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

علت خارش پوست و درمان آن دلایل خارش پوست و درمان آن:
خارش پوست وضعیتی ناراحت کننده بوده و ممکن است، به همراه سایر مشکلات و بیماری ها همچون خشکی پوست، بیماری پوست، بارداری و در موارد نادر سرطان رخ دهد. خارش، یکی از شایع ترین شکایات پوستی است که گاهی آن قدر شدید می‌شود که خواب و آرامش را از فرد می‌گیرد. شدت خارش گاهی به حدی است که بیمار با خاراندن های مکرر، بدنش را زخم می‌کند.



دلایل خارش پوست چیست؟:
دلایل ممکن و معمول خارش پوست می توانند، شامل موارد زیر باشند:
• خشکی پوست - اگر تکه ها و بیرون زدگی های حاوی جوش و سرخی برروی پوست خود نمی بینید و یا تغییرات شدید و ناگهانی برروی پوست خود نمی بینید، پس مشکل شما احتمالا خشکی پوست می باشد.


• مشکلات پوستی و خارش ها – خیلی از مشکلات پوستی باعث خارش می شوند. اگزما، پسوریازیس، گال، شپش، آبله مرغان و کهیر از جمله این مشکلات می باشد.

• بیماری های داخلی - این بیماری ها شامل مشکل کبد، سوء جذب گندم (بیماری سلیاک)، نارسایی کلیه، کم خونی ناشی از کمبود آهن، مشکلات تیروئیدی و سرطان ها از قبیل لوسمی و لنفوم می باشد. در این نوع بیماری ها و مشکلات، خارش عموما کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.


• اختلالات عصبی - مشکلاتی که برروی سیستم عصبی تاثیر می گذارند، از قبیل بیماری ام اس، دیابت شیرین، بیماری زونا و … می توانند باعث خارش پوست شوند.


• التهاب و واکنش آلرژیکی - پشم، مواد شیمیایی، شوینده ها و سایر مواد می توانند باعث التهاب پوست و خارش آن شوند. بعضی اوقات موادی همچون سموم و یا مواد آرایشی هم باعث واکنش آلرژیکی می شوند. آلرژی به مواد غذایی نیز باعث واکنش آلرژیک می شود.


• داروها - واکنش به داروها، از قبیل آنتی بیوتیک ها، داروهای ضدقارچی و یا داروهای مخدر دار باعث راش های پوستی و خارش می شوند.


بارداری – در طی بارداری، بعضی از زنان دچار خارش، بخصوص برروی شکم، ران ها، سینه ها و دست های خود می شوند. همچنین بیماری هایی که باعث خارش پوست می شوند، در طی دوران بارداری بدتر می شود.