سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

با 10 ماده غذایی ریزش موهایتان را متوقف کنید  راههای زیادی برای جلوگیری از ریزش مو چه طبیعی و چه مصنوعی وجود دارد اما وقتی ریزش مو آغاز می شود باید فکری برای توقف آن کرد.
مو نقش مهمی در زیبایی دارد و زمانی که ریزش آن آغاز می شود تاثیر خواصی در کاهش اعتماد به نفس دارد.وقتی خط رویش مو عقب میرود علامتی است که به شما می فهماند تغییراتی در بدن شما در حال وقوع است که خوشایند نیست و تمام این تغییرات ناشی از کمبود برخی از مواد غذایی است که شاید به آنها با این اهمیت پرداخته نشود که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.
1. آب چغندر
آب چغندر تازه، سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، پتاسیم، کلسیم، ویتامین بی و ویتامین سی است. نوشیدن آب چغندر روزانه توصیه می شودچرا که مخاذن این مواد مغذی در بدنتان پر شود. در اینصورت ریزش مویتان متوقف خواهد شد.
2. عدس
عدس‌ها سرشاراز مواد غذایی سالم همچون آهن، روی، پروتئین و بیوتین هستند. همچنین دانه‌ی سویا و لوبیا قرمز هم برای پیشگیری از ریزش مو توصیه می شوند. پس به طور منظم از این حبوبات مصرف ‌کنید.
3. اسفناج
سبزیجات برگ‌دار، همچون بروکلی، کلم پیچ، شنبلیله و اسفناج به حفظ سلامت فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. این سبزیجات گردش چربی پوست سر را نیز تسهیل می‌کنند.
4. تخم مرغ
تخم مرغ، منبعی غنی از پروتئین، روی، سلنیوم، سولفور و آهن است. روی، ماده‌ایست که برای ترمیم بافت پوست سر و تضمین صحت عملکرد غدد چربی در اطراف فولیکول‌های مو ضروری است. تخم مرغ کمبود آهن که از علل شناخته شده‌ی ریزش مو است را برطرف میکند. . این مواد به اکسیژن رساندن به فولیکول‌های مو و سالم نگاه داشتن آنها کمک می‌کنند.
5. گردو
گردو حاوی اسیدهای چرب امگا3، ویتامین E و بیوتین است. این مواد مغذی از سلول‌های موهای شما در برابر آسیب‌هایی که معمولا بخاطر تابش زیاد نور آفتاب پدیدار می‌شود، محافظت می‌کنند. خاصین بارز گرد این است که حاوی مس نیز هست. مس به غنی سازی رنگ طبیعی موهای شما کمک می‌کند.استفاده از روغن گردو هم به اندازه روغن زیتون می تواند مفید باشد.
6. صدف
صدف‌های خوراکی سرشار از روی هستند. کمبودروی یکی از اصلی ترین عوامل ریزش موی شدید و خشکی و پوسته شدن پوست سر است. صدف‌ها همچنین حاوی پروتئین نیز هستند. پروتئین باعث خواهد شد تا موهای ریخته‌تان با موهایی تازه، سالم و قوی جایگزین شود.
7. زغال اخته
ذغال اخته‌ها پر از ویتامین سی اند. ویتامین سی باعث می‌شود تا گردش خون در پوست سر بهتر شده، و از رگ‌های خونی ظریف که فولیکول‌های مو را تامین غذایی می‌کنند مراقبت شود. کمبود ویتامین سی در برنامه‌ی غذایی شما، می‌تواند پوست و موی شما را مستعد خشکی و شکنندگی کند.
8. ماهی قزل آلا
ماهی قزل‌آلاسرشار از پروتئین و ویتامین دی است، دو ماده‌ای که اجزای کلیدی موهایی سالم و قوی بحساب می‌آید. این ماهی آب‌های شیرین، منبع بزرگی از اسیدهای چرب امگا3 هم هست،‌ اسیدی که مورد نیاز غشای سلولی و چربی طبیعی محافظ پوست سر است.