سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

اوتیت یا عفونت گوش ناشی از التهاب یا عفونتی در گوش میانی یا خارجی بروز می کند. از آنجایی که پیاز یک ماده ی ضدالتهاب طبیعی است می توان از آن برای درمان این مشکل استفاده کرد. پیاز باعث تسکین درد شده و همچنین عفونت را از بین می برد.

 

روش استفاده

پیاز را به قطعات کوچک تر خرد کنید. دو قاشق چایخوری از این پیاز خرد شده را در ماهیتابه ریخته و به آرامی حرارت دهید تا نرم شوند.

سپس آن را داخل یک پارچه ی تمیز ریخته و مرهم درست کنید.

حواستان به گرمای آن باشد تا گوش را نسوزاند و آن را به طور مستقیم روی گوش دردناک قرار دهید.اگر علائم تان با این کار از بین نرود، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

پیاز برای تسکین جای نیش حشرات

برای همه ی ما پیش می آید که پشه، زنبور و یا حشرات دیگر نیش مان بزند. بدون شک جای نیش این حشرات دردناک بوده و باعث خارش و سوزش می شود. پیاز می تواند برای رفع این مشکل کمک تان کند. به خاطر اینکه حاوی مواد ضدالتهابی است و میکروب ها را از بین برده و جای نیش را ضدعفونی می کند. در نتیجه باعث تسکین درد و التیام جای زخم می شود.

 

روش استفاده

پیاز را حلقه کرده و خیلی سریع روی جای نیش بگذارید.

 

سردرد : پیاز را دریابید

پیاز جزو پیشنهادهای مادربزرگ ها برای تسکین سردرد است. به عقیده ی متخصصان طب سنتی نیز پیاز برای رفع سردرد موثر عمل می کند.

 

روش استفاده

دو تا سه عدد پیاز را پوست گرفته و خیلی ریز خرد کنید. سپس آنها را داخل دو تکه پارچه تمیز بپیچید. سپس این کمپرس ها را در نواحی دردناک سرتان بگذارید.

دراز بکشید و بگذارید پیازها روی گیجگاه و یا نقاط دردناک دیگر سرتان بماند.

فاطمه مهدی پور

بخش سلامت تبیان


پیاز برای عفونت گوش