سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

ترک خوردگی هم می تواند زشت باشد هم دردناک، پس سعی کنید از این درمان های خانگی ساده استفاده کرده تا ترک خوردگی پاشنه پا را درمان کنید.
قبل از اینکه یکی از این روش ها رو امتحان کنید، حتما پاهایتان را به طور کامل تمیز کرده و مطمئن شوید که کثیف نیستند. روشی را انتخاب کنید که برای شما کارسازاست و تا زمانی که پاشنه پایتان نرم تر شود به این روش ادامه دهید.
روغن:
روغن پوستتان را مرطوب و نرم می کند، می توانید از روغن زیتون، نارگیل و حتی روغن سبزیجات استفاده کنید. اول با سنگ پا پاهایتان را ماساژ دهید، بعد خشکشان کرده و با روغن ماساژ بدهید.
بعد از اینکه روغن زدید جوراب بپوشید و بگذارید تمام شب پایتان باشد، اگه پاهاتون خیلی بد ترک خوردد است می توانید از قسمت سنگ پا زدن صرف نظر کنید.
لیموترش:
لیموترش خواص اسیدی داره که می تواند از زبر شدن پوست پیشگیری کند،شما حتی می توانید آبلیمو را به طور مستقیم روی پاشنه پا بگذارید، یا پاها رو در یه لگن آب گرم که کمی آبلیمو به آن اضافه شده خیس کنید.
در هر صورت، باید اجازه بدهید چند دقیقه بماند بعد پاها را با سنگ پا و صابون ماساژ دهید.
گلاب:
گلاب مواد مغذی دارد که به پاشنه پا کمک می کند و وقتی که با گلیسیرین استفاده می شود تاثیرش هم بیشتر شده و پوستتان را نرم می کند.
گلاب و گلیسیرین را به خوبی با هم مخلوط کرده (به مقدار برابر) و این مخلوط رو قبل از اینکه به رختخواب بروید روی پوست پایتان بزنید.
وازلین:
پاهایتان را به مدت 20 دقیقه در آب گرم خیس کنید، بعد خشکشون کرده و مخلوط وازلین و آب یه دونه لیموترش رو بهشون بزنید، بعد جوراب بپوشید و بگذارید تمام شب به همان صورت بماند و صبح شستشو دهید.
سرکه:
سرکه سفید خواص اسیدی داره که پوست رو نرم می کند، البته یادتان باشد که نباید اون رو مستقیما روی پوست استفاده کنید چون پوست رو خیلی خشک می کند.
یک چهارم فنجان سرکه رو به یه سطل آب گرم اضافه کرده و پاهایتان را برای کمتر از ده دقیقه در آن خیس کنید، در حالی که پاهایتان داخل آب هستند آنها را ماساژ دهید و بعد با آب معمولی بشورید.
پاها را خشک کرده و مرطوب کننده بزنید، از این دستور بیشتر از یک بار در هفته استفاده نکنید.
عسل:
عسل خواص آنتی باکتریایی و مرطوب کنندگی دارد، آب گرم را داخل یه سطل بریزید تا زمانی که نصف پر شود و بعد یک فنجان عسل داخلش بریزید، پاهایتان را داخل این آب برای 20 دقیقه خیس کرده و بعد شستشو دهید.
آرد برنج:
برای اینکه پوسته های پاشنه پا رو از بین برده و آن را نرم کنید، باید خمیری از آرد برنج و چند قاشق عسل و سرکه سیب درست کنید.
تا زمانی که خمیر غلیظ درست شود آن ها را هم بزنید،پاها را در آب گرم برای ده دقیقه خیس کنید و بعد با این خمیر ماساژ دهید، اگر پاشنه پایتان خیلی بد ترک خورده می توانید روغن زیتون یا روغن بادام را به این خمیر اضافه کنید.
موم پارافین:
اگر پاشنه پایتان بدجوری ترک خورده و درد زیادی داره، این روش را امتحان کنین تا زودتر از این درد خلاص شوید، موم پارافین رو با روغن خردل یا روغن نارگیل گرم کرده تا زمانی که ذوب شود، بعد بگذارید به دمای معمولی برسد و قبل از خواب روی پاهایتان بگذارید و صبح شستشو دهید.

درمان های خانگی برای از بین بردن ترک پاشنه پا:/