سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

طب سنتی , • نظر

نگاره: ‏از خوردن این سبزی غافل نشوید..     پژوهشگران به تازگی به نتایج جدیدی در خصوص خواص گیاه نعناع دست یافته‌اند که برای درمان و یا کاهش التهاب در بسیاری از بیماری‌ها موثر است.  گفتنی است، از قدیم مصرف نعناع برای رفع مشکل گوارشی مانند اسپاسم و نفخ معده و روده به افراد توصیه می‌شده است.  بررسی‌ها نشان می‌دهند، در مواد تشکیل دهنده‌‌ی نعناع ماده‌ای وجود دارد که سبب تسکین دردهای التهابی دستگاه گوارشی می‌شود. عطر و بوی سبزی نعناع آرامش بخش اعصاب نیز می‌باشد. دانشمندان مصرف روغن نعناع روی پیشانی و شقیقه‌ها را سبب برطرف شدن سر دردهای شدید، تنها پس از 15 دقیقه اعلام کرده‌اند. مصرف سبزی نعناع سبب افزایش هوشیاری و جلوگیری از احساس کسالت و خواب آلودگی در افراد می‌شود.  پزشکان همچنین به افرادی که دچار سرماخوردگی شدید شده‌اند و از داروهای ضد سرماخوردگی و ضد سرفه نتیجه چندانی کسب نکرده‌اند، نوشیدن‌ عصاره‌ی دم کشیده گیاه نعناع را توصیه می‌کنند، زیرا باعث باز شدن مخاط و تخلیه‌ی خلط‌های چرکی در مجرا‌های تنفسی می‌شود.‏پژوهشگران به تازگی به نتایج جدیدی در خصوص خواص گیاه نعناع دست یافته‌اند که برای درمان و یا کاهش التهاب در بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

گفتنی است، از قدیم مصرف نعناع برای رفع مشکل گوارشی مانند اسپاسم و نفخ معده و روده به افراد توصیه می‌شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در مواد تشکیل دهنده‌‌ی نعناع ماده‌ای وجود دارد که سبب تسکین دردهای التهابی دستگاه گوارشی می‌شود. عطر و بوی سبزی نعناع آرامش بخش اعصاب نیز می‌باشد. دانشمندان مصرف روغن نعناع روی پیشانی و شقیقه‌ها را سبب برطرف شدن سر دردهای شدید، تنها پس از 15 دقیقه اعلام کرده‌اند.
مصرف سبزی نعناع سبب افزایش هوشیاری و جلوگیری از احساس کسالت و خواب آلودگی در افراد می‌شود.

پزشکان همچنین به افرادی که دچار سرماخوردگی شدید شده‌اند و از داروهای ضد سرماخوردگی و ضد سرفه نتیجه چندانی کسب نکرده‌اند، نوشیدن‌ عصاره‌ی دم کشیده گیاه نعناع را توصیه می‌کنند، زیرا باعث باز شدن مخاط و تخلیه‌ی خلط‌های چرکی در مجرا‌های تنفسی می‌شو