سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نگاره: ‏شوره سر  ----------- دکتر لیلا شیربیگی دستیار ارشد تخصصی طب سنتی ایران ================== سبوسه یا شوره سر از دیدگاه طب سنّتی ایران به دو علت ایجاد می شود. یک، نوعی اختلال در لایه سطحی پوست سر با وجود سلامت کامل در بقیه اعضای بدن و دوم اختلالی در سر یا کل بدن. سبوسه می تواند به شکل پوسته های نازک و ظریف و به مقدار اندک و یا به شکل پوسته های کلفت و به مقدار زیاد در سطح سر باشد. برای پوسته های خفیف و نازک درمانهای ساده ای وجود دارد. اگر پزشک متخصص پوست علت خاصی که نیاز به درمان مشخص داشته باشد برای شوره سر شما تشخیص نداده است و از مصرف شامپو های ضد شوره نتیجه نگرفته اید، می توانید این درمانها را امتحان کنید.  دو ساعت قبل از حمام یکی از این مواد را کل سر بمالید و در صورتی که برایتان مفید بود هر بار قبل از حمام این کار را تکرار کنید:  - روغن گل سرخ  - روغن گل بنفشه  - لعاب گل ختمی  - لعاب اسفرزه  - آب چغندر پخته  بعضی دانه ها و گیاهان در مجاورت آب مواد ژله مانند (لعاب) تولید می کنند که گل ختمی ودانه اسفرزه از این دسته هستند. وقتی آب گرم روی آنها بریزید بعد از مدتی مایع غلیظ و ژله مانندی ایجاد می شود، سپس با پارچه ای این لعاب را از گل یا دانه جدا کنید و لعاب را به سرتان بمالید.  در صورتی که با چند بار استفاده از موارد بالا به نتیجه مطلوب نرسیدید احتمالاً بدن شما دچار نوعی از سوء مزاج بوده و به پاکسازی نیاز دارد. در این شرایط می توانید به یک پزشک متخصص طب سنّتی مراجعه نمایید تا اقدامات لازم جهت پاکسازی بدن و تجویز داروهای موضعی اختصاصی برای شما انجام شود.   منبع : سایت تندرستان‏دکتر لیلا شیربیگی
دستیار ارشد تخصصی طب سنتی ایران
==================
سبوسه یا شوره سر از دیدگاه طب سنّتی ایران به دو علت ایجاد می شود. یک، نوعی اختلال در لایه سطحی پوست سر با وجود سلامت کامل در بقیه اعضای بدن و دوم اختلالی در سر یا کل بدن. سبوسه می تواند به شکل پوسته های نازک و ظریف و به مقدار اندک و یا به شکل پوسته های کلفت و به مقدار زیاد در سطح سر باشد.
برای پوسته های خفیف و نازک درمانهای ساده ای وجود دارد. اگر پزشک متخصص پوست علت خاصی که نیاز به درمان مشخص داشته باشد برای شوره سر شما تشخیص نداده است و از مصرف شامپو های ضد شوره نتیجه نگرفته اید، می توانید این درمانها را امتحان کنید.

دو ساعت قبل از حمام یکی از این مواد را کل سر بمالید و در صورتی که برایتان مفید بود هر بار قبل از حمام این کار را تکرار کنید:

- روغن گل سرخ

- روغن گل بنفشه

- لعاب گل ختمی

- لعاب اسفرزه

- آب چغندر پخته

بعضی دانه ها و گیاهان در مجاورت آب مواد ژله مانند (لعاب) تولید می کنند که گل ختمی ودانه اسفرزه از این دسته هستند. وقتی آب گرم روی آنها بریزید بعد از مدتی مایع غلیظ و ژله مانندی ایجاد می شود، سپس با پارچه ای این لعاب را از گل یا دانه جدا کنید و لعاب را به سرتان بمالید.

در صورتی که با چند بار استفاده از موارد بالا به نتیجه مطلوب نرسیدید احتمالاً بدن شما دچار نوعی از سوء مزاج بوده و به پاکسازی نیاز دارد. در این شرایط می توانید به یک پزشک متخصص طب سنّتی مراجعه نمایید تا اقدامات لازم جهت پاکسازی بدن و تجویز داروهای موضعی اختصاصی برای شما انجام شود