سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

عکس: ‏خطرات فسفات موجود در مواد غذایی:  متخصصان به تازگی دریافتند ترکیبات فسفات موجود در غذاهای فرآوری شده می‌توانند موجب افزایش خطر ابتلا به فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی-عروقی شوند.  فسفات‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که به مواد خوراکی فرآوری شده همچون نوشابه‌ها، انواع گوشت فرآوری شده، پنیرها و کیک‌ها به منظور افزایش کیفیت بافت، رنگ و حفظ رطوبت آنها اضافه می‌شوند.  در این بررسی متخصصان اتریشی به مطالعه ارتباط بین مصرف فسفات با بیماری‌های کلیوی، فشارخون و بیماری‌های قلبی-عروقی پرداختند و مشاهده کردند که مصرف میزان بالای فسفات به تولید بیش از حد نوعی هورمون موسوم به «فاکتور رشد فیبروپلاست 23» در سلول‌های استخوانی می‌انجامد.  به گزارش یونایتدپرس، آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها حاکی از آن است که افزایش این هورمون تاثیرات منفی بر سلامتی شامل افزایش سدیم در خون و یا افزایش جذب کلسیم در کلیه‌ها دارد که سلامت عروق و کلیه‌ها را به طور جدی به خطر می‌اندازد.  ***منبع:ایسنا***‏متخصصان به تازگی دریافتند ترکیبات فسفات موجود در غذاهای فرآوری شده می‌توانند موجب افزایش خطر ابتلا به فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی-عروقی شوند.

فسفات‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که به مواد خوراکی فرآوری شده همچون نوشابه‌ها، انواع گوشت فرآوری شده، پنیرها و کیک‌ها به منظور افزایش کیفیت بافت، رنگ و حفظ رطوبت آنها اضافه می‌شوند.

در این بررسی متخصصان اتریشی به مطالعه ارتباط بین مصرف فسفات با بیماری‌های کلیوی، فشارخون و بیماری‌های قلبی-عروقی پرداختند و مشاهده کردند که مصرف میزان بالای فسفات به تولید بیش از حد نوعی هورمون موسوم به «فاکتور رشد فیبروپلاست 23» در سلول‌های استخوانی می‌انجامد.

به گزارش یونایتدپرس، آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها حاکی از آن است که افزایش این هورمون تاثیرات منفی بر سلامتی شامل افزایش سدیم در خون و یا افزایش جذب کلسیم در کلیه‌ها دارد که سلامت عروق و کلیه‌ها را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

***منبع:ایسنا***


نظر

بسیاری از افراد بخصوص سالمندان، دانش آموزان و دانشجویان بر این باورند که کندر می تواند موجب افزایش حافظه آنها شود و حتی برخی زنان برای افزایش هوش کودک شان در آینده در دوران بارداری از این صمغ گیاهی استفاده می کنند. اما آیا واقعا کندر ضریب هوشی کودک را بالا می برد و مقوی حافظه است؟

به گفته متخصصان کندر می تواند تا حدودی موجب افزایش هوش کودک شود، اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف بیش از حد کندر به خصوص در ماه های اول حاملگی می تواند خطرناک و حتی موجب بیش فعالی کودک و مشکلات متعدد در آینده کودک شود و در نتیجه زنان باردار در صورت مصرف باید حتما تحت نظر پزشک از این صمغ استفاده کنند.

متخصصان طب سنتی بر این عقیده اند که کندر برای حافظه و تمرکز سالمندان و سالخوردگان انتخاب مناسبی است، اما برای همه افراد دچار ضعف حافظه قابل تجویز نیست و حتی مصرف نامتناسب و بیش از حد آن می تواند به تشویش و کاهش حافظه نیز منجر شود و در افراد مستعد موجب پرفشاری و تغلیظ خون و گرفتگی عروق شود و خوردن آن در دوران عادت ماهانه خانم ها توصیه نشده است و در گرم مزاجان می تواند موجب بی خوابی، سردرد و تشدید اضطراب شود.

این را هم بدانید کندر یک نوع خوراکی و یک نوع غیرخوراکی دارد که نوع دوم را بیشتر به همراه اسپند دود می کنند و از رایحه دل انگیز آن نفع می برند. انواع غیرخوراکی کندر سمی و مسمومیت زا بوده و در هنگام خرید باید حتما از خوراکی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در مصرف کندر احتیاط کنید


نظر

*بدشکلی هشت ‌مانند چرا به وجود می‌آید؟
بدشکلی هشت ‌مانند در فاصله هرم استخوانی و غضروفی از عوارض دیگر عمل جراحی بینی است و شکاف عمیق اسکلت استخوانی و غضروفی بینی بر اثر برداشتن بیش از اندازه بافت‌های حمایت کننده بینی حالتی ایجاد می‌کند که در آن، بینی از روبه‌‌رو مانند عدد هشت به نظر می‌رسد. این نمای هشت‌مانند در فاصله‌‌‌‌‌ بالایی استخوانی و بخش پایینی غضروفی، موجب دوتکه به نظر رسیدن بینی می‌شود.
-راه پیشگیری؟
پیشگیری این حالت، بسیار بهتر و ساده‌تر از اصلاح و درمان آن است. کافی است حین عمل جراحی، اتصالات غضروفی استخوانی اسکلت بینی تا حد ممکن حفظ و در نتیجه از فروافتادگی این ناحیه جلوگیری شود.
*بالا رفتن بیش از اندازه‌‌‌‌‌ نوک بینی
-چرا به وجود می‌آید؟
برداشتن بیش از اندازه بافت‌های غضروفی و پوست قسمت پایینی بینی، امکان دارد موجب بالا رفتن بیش از حد نوک بینی و در نتیجه، نمای بینی خوکی شکل ‌شود. در این حالت، عمق سوراخ‌های بینی از فاصله‌‌‌‌‌ دور نیز نمایان است و حالتی کاملا مصنوعی و غیرطبیعی به بینی می‌دهد.
-راه پیشگیری؟
اصلاح این حالت نیز از موارد مشکل در جراحی مجدد بینی است زیرا برداشتن و کم کردن بافت‌ها آسان‌تر از اضافه کردن به بافت‌هاست.
*آسیب دیدن پوست بینی
-چرا به وجود می‌آید؟
صدمات عمیق مویرگی پوستی موجب نرسیدن خون کافی به پوست و ایجاد مرگ سلولی پوست می‌شود. پس از مرگ سلولی پوست بینی، التیام پوست همراه با بافت جوشگاهی ناهماهنگ سبب بدشکلی پوست بینی می‌شود.
-راه پیشگیری؟
استفاده جراح از ابزارهای جراحی بینی در قسمت‌های زیر پوست بینی، به ویژه در پوست پوشاننده‌‌‌‌‌ استخوان بینی باید در کمال آرامش و ملایمت صورت پذیرد. بهترین مواد پیوندی همیشه مواد طبیعی و بافت‌های سالم خود بیمار هستند. نکته جالب دیگر اینکه احتمال آسیب پوست بینی در جراحی دوم بیش از جراحی اول است و در عمل‌های مجدد هم این احتمال بسیار بیشتر می‌شود.
*باریک شدن نوک بینی
-چرا به وجود می‌آید؟
در صورت باریک شدن بیش از حد نوک بینی، تناسب بین دو بخش بالایی و پایینی بینی و نیز پره‌ها به هم می‌خورد و بخش بالایی و پره‌ها پهن‌تر به نظر می‌رسند. معمولا چنین حالتی مشکلات تنفسی را نیز به دنبال خواهد داشت.
-راه درمان؟
در چنین مواردی مجبوریم بافت‌هایی که اضافه برداشته شده‌اند را بازسازی و جایگزین کنیم. در برخی موارد می‌توانیم از بافت‌های خود بینی برای بازسازی استفاده کنیم ولی در اغلب موارد این کار امکان‌پذیر نیست و مجبوریم از گوش، دنده، لگن یا سایر بخش‌ها بافت مورد نیاز را برداشته و طی یک جراحی بسیار سنگین و طولانی ، کوچکی مجاری تنفسی و نقایص ظاهری را جبران کنیم.
*بینی زینی شکل
-چرا به وجود می‌آید؟
در اثر برداشتن بیش از اندازه‌‌‌‌‌ قوز استخوانی- یا غضروفی ( در نیمه پایینی بینی)- ایجاد می‌شود. برداشتن بیش از اندازه قوز استخوانی، معمولا به دلیل تخمین نادرست جراح در مقدار لازم برداشتن قوز حاصل می‌شود. در روز‌های نخست پس از جراحی، تورم موجود در بافت‌ها، شاید مانع از آن باشد که این عارضه به راحتی دیده ‌شود.
-راه پیشگیری؟
برای پیشگیری از این عارضه توصیه می‌شود افراد از جراح خود درخواست نکنند بینی‌شان را خیلی کوچک کند. ایجاد قوس مقعر در پشت بینی، ممکن است نه تنها منجر به عوارض ظاهری ایجاد بینی زینی شکل و حالت مصنوعی آن شود، بلکه به دلیل ارتباط تنگاتنگ میان ظاهر و کارکرد بینی فضای تنفسی داخل بینی را نیز کم و مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند.

مبارزه با بینی‌های فاجعه بعد از جراحی(2)


نظر

برخورد اجسام سنگین بر روی ناخن مانند برخورد چکش به هنگام کوبیدن میخ ، در این هنگام خونریزی در زیر ناخن ایجاد شده که این امر با درد شدید و ضربان دار همراه است.

چنانچه در درمان این مصدومیت کوتاهی شود، خون جمع شده در زیر ناخن لخته شده و موجب پوسیدگی ریشه ناخن و بالاخره افتادن ناخن در طولانی مدت می‌شود و احتمال کج در آمدن ناخن در آینده نیز وجود دارد.

در این موارد در همان لحظه که خون‌ریزی در زیر ناخن ایجاد شد، باید یک سنجاق قفلی و یا سوزن ته گرد را با انبردست گرفته و روی شعله اجاق گاز حرارت دهیم و سپس روی ناخن و بالای محل خونریزی فرو کنیم.

انجام این کار هیچ گونه دردی نداشته و با ایجاد یک سوراخ کوچک بر روی ناخن، خون از محل سوراخ بیرون می‌آید.

باید پس از سوراخ کردن روی ناخن، انگشت را چند بار با دست مالش داده تا همه خون زیر ناخن بیرون آید. بعد از این کار باید یک چسب زخم بر روی محل سوراخ زده شود که در نهایت ناخن با انجام این اقدامات سالم می‌ماند و فرد دردی را حس نخواهد کرد.

مانع افتادن یا سیاه شدن ناخن شویم


نظر

بوها و تقویت حافظه رابطه مستقیمی باهم دارند.چمن های که در پارک ها تراشیده می شود حتما شما به یاد فصل تابستان می اندازد. بوهای خاص بیشتر از هرچیزی در ذهن ما می مانند و باعث به خاطر آوردن بعضی از خاطره ها یمان می شود. یک تحقیق نشان می دهد که چه اتفاقی در هنگام بوییدن در مغز انسان رخ می دهد که باعث تقویت حافظه می شود.


محققان دریافتند هنگام بوییدن هر چیزی ، سیگنال ها از بینی به مغز شما ارسال می شوند و هر کدام از این بوها شما را به یاد مکانی می اندازد و نقشه آن مکان درون مغز شما متصور می شود.

همه ما می دانیم که بو و تقویت حافظه رابطه مستقیمی دارند و سلول های عصبی مغز برای به یاد آوردن خاطرات مربوط به بوهای مختلف نیاز به نوسان دارد.

هیپوکامپ قسمتی از مغز است که مربوط به یادگیری است و بوها به این قسمت از مغز تاثیر می گزارند تا خاطرات مربوط به بو را یادآوری کند. دانشمندان آزمایش هایی را در این زمینه روی موش ها انجام دادند و نتایجی درستی را بر آورد کردند.

رابطه بو و حافظه


نظر

رژیم های گیاه خواری با درجات مختلفی صورت می گیرد. در شرایط گیاه خواری مطلق حتی مصرف شیر و تخم مرغ هم حذف می شود همچنین از فرآورده های حیوانی هم در آنها استفاده نمی شود اما در رژیم های ملایم تر از شیر و تخم مرغ استفاده می شود.

دسته دیگر رژیم های گیاه خواری مصرف ماهی مجاز است حال این سوال مطرح می شود که آیا پیرو رژیم های گیاهی بودن مفید است یا نه؟

این رژیم ها شاید در برهه ای از زمان برای برخی از بیماری ها مفید باشد. اگر این گونه رژیم ها در طولانی مدت استفاده شوند سبب ساز مشکلاتی برای فرد می شود که مهم ترین آنها کمبود اسیدهای آمینه است.

در صورتی که فردی در طولانی مدت، تنها از رژیم غذایی گیاهی استفاده کند احتمال بروز کمبود ریزمغذی هایی نظیر روی وجود دارد.

استفاده از رژیم های خاص مانند گیاه خواری باید در یک دوره کوتاه و تحت نظر متخصص تغذیه و به دنبال این نکته که برای فرد کمبود ایجاد نشود ادامه داده شود.

به دنبال استفاده از رژیم های گیاه خواری در صورت بروز هرنوع کمبود برای فرد باید خیلی سریع در راستای جبران کمبودها اقدام شود.

برای فردی که دچار نقرس یا افزایش اسید اوریک خون است استفاده از رژیم های گیاه خواری برای مدتی مفید واقع می شود.

گاهی برخی افراد باهدف کاهش وزن برای دریافت رژیم های گیاهی مراجعه می کنند اما باید بدانند که گیاه خواری صرف، نتایج چندان جالب و مطلوبی به همراه نخواهد داشت. زیرا پس از قطع کردن دوره رژیم درمانی؛ فرد به صورت مجدد دارای اضافه وزن می شود.

در صورتی که کسی رژیم های گیاه خواری را دنبال می کند باید بداند که یک تمرین اشتباه را پیش رو دارد و باید از ادامه آن بپرهیزد.

در رژیم های غذایی رکن تنوع- تعادل و کیفیت باید تا حد امکان رعایت شود . از این رو باید سعی شود از مواد غذایی طبیعی بیشتر استفاده شود.همچنین باید سعی شود با رعایت اصل تنوع و تناسب از تمام سبزیجات و میوه جات که حاوی منابع خوب معدنی و ویتامین ها هستند استفاده کنیم تا سلامتی را در بهترین سطح حفظ نماییم.

خطرات رژیم های گیاه خواری


نظر

آمار جراحی‌های بینی در ایران چندین برابر آمارهای جهانی است و طبیعی است که با بالا رفتن تعداد جراحی‌ها عوارض نیز افزایش پیدا می‌کنند. متخصصان می‌گویند برخی از این جراحی‌ها کاذب است و می‌توان بسیاری از مراجعان جراحی بینی را با راهنمایی صحیح از جراحی بی مورد منصرف کرد. جالب است بدانید که در کشور ما بیشتر جراحی‌های ترمیمی، پس از انجام جراحی‌های بینی صورت می‌گیرند که بر اثر ابتلای افراد به مشکلات تنفسی یا ایجاد ظاهری نامناسب ایجاد شده است. از آنجا که همیشه گفته‌ایم پیشگیری مقدم بر درمان است، می‌خواهیم شما را از همه عوارضی که ممکن است چنین جراحی‌ای به همراه داشته باشد آگاه کنیم تا شما هم جزو آن دسته از افرادی نشوید که بعد از عمل به جای لذت از زیبایی آن به دنبال درمان‌های مختلف می‌روند.
*حد و مرز کوچک کردن بینی
نخست آنکه زیبایی لزوما به معنای کوچکی نیست بلکه زیبایی بینی درگرو تناسب قسمت‌های مختلف بینی با هم و نیز تناسب کل بینی با قسمت‌های مختلف چهره است. هدف جراحی زیبایی بینی زیباتر به نظر رسیدن چهره است نه کوچک کردن بینی. چه بسیار بینی‌هایی که با وجود اندازه‌های کوچک نه تنها بر زیبایی چهره نیفزوده‌اند بلکه تناسب قبلی را هم از بین برده‌اند.
دوم آنکه نوع بافت‌های بینی فاکتور محدودکننده‌ای در جراحی بینی است. بینی‌های با پوست ضخیم و بافت غضروفی ناچیز بارزترین نمونه تاثیر بافت بینی بر نتیجه عمل است. این بینی‌ها تمایل دارند در مقابل تلاش جراح برای زیبایی مقاومت کنند و با ضخامت پوست ظرافت های بینی را کم کنند. این هنر، دانش و تجربه جراح است که باید در چنین تنگناهایی بر محدودیت‌های بافتی فائق آید.
سوم آنکه کوچک شدن بینی تا حدی مطلوب است که عملکرد تنفسی بینی به مخاطره نیفتد. ازمهم‌ترین عوارض جراحی بینی عوارض عملکردی یا همان تنفسی است که بسیار مهم‌تر از عوارض زیبایی است. برخی از مردم فکر می‌کنند خس خس یا تنفس صدادار موقع خواب یا اصطلاحا فین فین کردن بعد از جراحی پلاستیک بینی طبیعی است، درحالی که این تصور کاملا اشتباه است. حداقل توقع هرکس بعد از جراحی پلاستیک بینی این است که تنفس بعد از عمل پلاستیک اگر بد بوده اصلاح شود و اگر خوب بوده حفظ شود. اگر تنفس کسی بعد از جراحی دچار مشکل شود این طبیعی و درست نیست. بسیاری از این بیماران حاضرند بینی‌شان هر حالتی داشته باشد ولی بتوانند یک شب راحت بخوابند و درست نفس بکشند. این افراد چون خوب نمی‌خوابند و اکسیژن کافی به بدن‌شان نمی‌رسد اغلب کسل، خواب آلوده، بی‌حوصله، عصبی و گاهی پرخاشگر هستند. فردی که چنین مشکلاتی دارد، نمی‌تواند ورزش کند و در نتیجه دچار مشکلات فیزیکی و بدنی هم می‌شود.
*کدام جراح پلاستیک را انتخاب کنیم؟
جراحی را انتخاب کنید که مشاور خوبی باشد، جراحی که به دنبال جراحی کردن همه افراد نیست و سعی می‌کند خیلی‌ها را با مشاوره صحیح از انجام عمل منصرف کند. جراحی که روی هر کسی که پیش او می‌آید جراحی را انجام می‌دهد چندان قابل اطمینان نیست، چرا که مسلما در میان آن همه بیمار حتما کسی بوده که به هیچ عملی نیاز نداشته‌ است. جراح خوب باید در میان کسانی که قصد عمل دارند دست به انتخاب بزند و هر کسی را راهی اتاق عمل نکند. از طرف دیگر بسیار مهم است که جراح پلاستیک با یک آنالیز دقیق از صورت، راهنمایی صحیح را برای افراد انجام دهد تا فرد متقاضی زیبایی متوجه شود برای زیباتر شدن کدام قسمت صورت باید اصلاح شود.
*سخت ترین جراحی پلاستیک
در تمامی کتاب‌های‌های مرجع جراحی پلاستیک آمده‌است که جراحی بینی مشکل‌ترین جراحی‌های پلاستیک است چرا که بینی در مرکز صورت است و هر اشتباهی می‌تواند زیبایی صورت را دچار مشکل کند، از طرف دیگر هرگونه اشتباهی در جراحی بینی می‌تواند سلامت فرد را از او بگیرد و موجب مشکلات متعددی از جمله مشکلات تنفسی شدید از راه بینی شود تا جایی که فرد روزها خواب‌آلود، بی‌حوصله و خسته و حتی دچار مشکلاتی در روابط اجتماعی خود شود، صدایش عوض ‌شود و راه تنفسی اش از بینی کامل بسته ‌شود.
*فرورفتگی‌های پره‌های بینی چرا به وجود می‌آید؟
معمولا فرورفتگی پره‌های بینی به دنبال برداشتن غضروف‌های پره‌های بینی برای جمع کردن نوک بینی روی می‌دهد و در اکثر موارد در نخستین هفته‌های پس از جراحی، ورم بافت‌ها مانع آشکار شدن کامل این عارضه می‌شود و در مواردی که نوک بینی بیش از اندازه‌‌‌‌‌ لازم جمع شود، کم بودن غضروف‌های حمایت‌کننده‌‌‌‌‌ نوک بینی و نزدیک شدن بیش از اندازه‌‌‌‌‌ این غضروف‌ها به یکدیگر، گذشته از آنکه ممکن است فرورفتگی بیش از اندازه‌ای در ظاهر بینی پدید آورد، در تنفس از راه بینی نیز اشکال ایجاد می‌کند.
ادامه دارد...

مبارزه با بینی‌های فاجعه بعد از جراحی(1)


نظر

شاید کنترل کامل استرس در زندگی های پردغدغه امروزی اصلا ممکن نباشد، اما می توان تا حد زیادی عوامل استرس زای غیرضروری را از زندگی حذف کرد.


استرس و اضطراب زیاد، فقط شما را عصبی نمی‌کند، بلکه اعصاب سیستم گوارش و در واقع معده و روده‌تان را نیز به‌هم می‌ریزد. به بیان دیگر استرس، ناراحتی های عصبی و اضطراب، روی سیستم گوارش اثر گذاشته که سبب تحریک سیستم گوارش و اختلال ترشح یکسری هورمون ها یا میانجی های عصبی میان سیستم مغز، اعصاب و دستگاه گوارش بدن می شود که این امر در نهایت، تشدید بیماری های معده و روده یا تظاهر مشکلات و بیماری های نهفته گوارشی را به دنبال دارد.


استرس، زخم معده ایجاد نمی کند، ولی اگر شخصی بیماری معده مثل زخم معده یا اثنی عشر داشته باشد، استرس آن را تشدید می کند، اما به خودی خود، عامل ایجاد زخم معده یا التهاب روده نیست.

تحقیقات متخصصان نشان داده است هرگونه استرس و اضطرابی می تواند سیستم عصبی گوارش را مختل کند که این مساله موجب تشدید زخم معده و اثنی عشر می شود. در واقع زمانی که پزشکان پس از انجام آزمایش ها و بررسی های تشخیصی در یافتن علت بروز دردها و اختلالات گوارشی به نتیجه ای نمی رسند بروز دردهای عصبی در معده و روده را بسیار محتمل می بینند.


در اختلالات عصبی از استرس گرفته تا اضطراب، ترشح یکسری میانجی های عصبی و در واقع هورمون ها که رابط بین اعصاب مرکزی و اعضای بدن است، دچار تغییر می شود و کارکرد آن عضو را مختل می کند. حتی در بحث سندرم روده تحریک پذیر (سندرم روده تحریک پذیر نوعی اختلال روده ای بسیار شایع است که موجب گرفتگی، نفخ، اسهال و یبوست می شود)، روده تحت تاثیر این میانجی ها قرار می گیرد و حرکات آن تندتر یا کندتر از حالت معمول می شود که حاصل آن بروز اسهال یا یبوست های عصبی است.

اختلالات عصبی همچون اضطراب و استرس های محیطی در ایجاد نفخ معده نیز بسیار موثر است. در واقع، افزایش گاز در معده و روده که به ایجاد نفخ منجر می شود و به شخص، احساس سنگینی سر دل، تورم و درد در اطراف ناف را می دهد، می تواند تحت تاثیر عوامل تنش زای روحی ایجاد شود.

استرس معده را هدف می گیرد


نظر

اسید اوریک‌تان را تنظیم کنید!:
گوشت قرمز به مقدار زیادی حاوی املاح، آهن و ویتامین‌هایی از قبیل ویتامین A، E و B12 است . در طب سنتی توصیه می‌شود گوشت قرمز کباب شده همراه سماق مصرف شود زیرا مصرف زیاد گوشت قرمز موجب افزایش اسید اوریک بدن می‌شود و سماق به کاهش اسید اوریک کمک می‌کند.

گوشت قرمز به دلیل اینکه حاوی چربی و کلسترول است مصرف زیاد آن برای کسانی که به ناراحتی قلبی و فشار خون بالا دچار هستند و نیز افراد مسن توصیه نمی‌شود و بهتر است سعی کنند نوع کم چرب آن را مصرف کنند.

مصرف گوشت قرمز برای کودکان و نوجوانانی که در سن بلوغ هستند و نیز افراد مبتلا به کم خونی ضروری است و باید حداقل هفته‌ای 3 تا 4 بار گوشت قرمز را در وعده غذایی خود جای دهند.

مصرف زیاد گوشت قرمز موجب افزایش چربی خون و کلسترول می‌شود و به میزانی آهن بدن را نیز افزایش می‌دهد و بیشترین فواید گوشت قرمز برای افراد کم خون است.

اسید اوریک‌تان را تنظیم کنید!


نظر

مکمل کلسیم یبوست می‌آورد؟:
برخی از افراد ادعا می‌کنند که با مصرف مکمل‌های کلسیم، دچار یبوست می‌شوند.

کلسیم، می‌تواند باعث ریلکسیشن عضلات شود. به‌همین دلیل هم مصرف آن در دوزهای بالا و مکرر، می‌تواند ابتلا به یبوست را در پی داشته باشد. معمولا مصرف حدود 2 گرم مکمل کلسیم به افرادی که نیاز به مصرف آن دارند، در طول روز توصیه می‌شود این 2 گرم می‌تواند به‌صورت 4 عدد مکمل 500 میلی‌گرمی یا 2 عدد مکمل هزار میلی‌گرمی باشد.


گاهی برخی از افراد با مصرف کمتر از 2 گرم کلسیم در طول روز هم دچار یبوست می‌شوند.


اگر شما، کمتر از 2 گرم مکمل کلسیم در طول روز دریافت می‌کنید و بازهم یبوست دارید، حتما مشکلی در الگوی تغذیه‌ای شما وجود دارد.

آن گروه از افرادی که مصرف حجم مناسبی از سبزی‌ها، میوه‌ها، صیفی‌ها یا آب را در برنامه غذایی‌شان ندارند یا آنهایی که زندگی کم‌تحرکی دارند، بدنشان درست و به‌موقع به نیاز دفعشان پاسخ نمی‌دهد ، بنابراین بروز یبوست در آنها محتمل‌تر می‌شود. احتمال ابتلا به یبوست با مصرف مکمل‌های کلسیم در چنین افرادی هم بیشتر از سایر افراد است.


برای پیشگیری از ابتلا به یبوست در اثر مصرف مکمل‌های کلسیم، باید الگوی غذایی‌تان را اصلاح کنید. یعنی، بیشتر میوه ، سبزی و آب بخورید؛ کمتر چای پررنگ و قهوه بنوشید؛ کمتر سراغ غذاهای شور و پرادویه بروید و بیشتر تحرک داشته باشید.




مکمل کلسیم یبوست می‌آورد؟