سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر


*برای اینکه پوست شما ملایم شود یک تکه پارچه پنبه ای را در شیر بخوابانید تا خوب خیس بخورد آنگاه آنرا روی صورت خود بکشید و بگذارید به مدت نیم ساعت روی پوستتان بماند، سپس صورت خود را با آب بشورید.
*یک قاشق چای خوری نمک را در دو قاشق سوپ خوری شیر بریزید و به هم بزنید، هنگام خواب به صورت خود بمالید این کار پوست صورت شما را فوق العاده نرم و ملایم می کند.
*برای روشن تر کردن پوست صورت دو عدد مغز بادام در داخل شیر بریزید و هنگام خواب به صورت خود بمالید.
*برای کم کردن اثر لک های سفید و روشن پوست دو عدد دو عدد نخود را در شیر بخیسانید بهتر است نخود ها را بکوبید سپس آنرا از شب بگذارید تا صبح خوب خیس بخورد، صبح روز بعد آنرا صاف کنید و مقدار کمی پودر زرد چوبه و دو الی سه قطره آبلیمو به آن اضافه کنید، آنگاه حاصل را به صورت خود بمالید و بگذارید به مدت نیم ساعت بماند، حال می توانید صورت خود را بشویید.
*برای شفافیت پوست یک قاشق سوپ خوری شیر را با یک قاشق چای خوری هویج و یک قاشق چای خوری آب پرتقال و یک قاشق چای خوری عسل آب شده مخلوط کنید، آنها را روی صورت خود بمالید و بگذارید مدت 15 دقیقه در همین وضعیت بماند.
*یکی دیگر از ماسک هایی که پوست را صاف و نرم می کند به این صورت تهیه می شود، یک قاشق چای خوری آب لیمو شیرین و یک قاشق چای خوری کوبیده مغز کدو را با نصف قاشق چای خوری خامه مخلوط کنید، در پایان چند قطره گلاب اضافه کنید، اکنون آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه در همین وضعیت بماند.
*برای روشن تر شدن و شفافیت پوست و بهبود گردش خون در پوست به این روش عمل کنید، یک قاشق چای خوری نخود سبز کوبیده را در یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کرده و به شیر اضافه کنید، سپس آنرا به صورت خود بمالید، تا وقتی که در پوست خود احساس سفتی کنید بگذارید این ماسک روی صورت شما بماند، آنگاه صورت خود را پاک کنید.
*برای نرم تر شدن پوست خشک و زبر دو قاشق چای خوری خامه ( سر شیر ) را با یک قاشق چای خوری روغن بادام و چند قطره گلاب مخلوط کنید، ماسک حاصل را به صورت خود بزنید و بگذارید به مدت نیم ساعت بماند سپس صورت خود را با آب بشویید.
*در کنار استفاده از ماسک هایی که با شیر تهیه می شوند و اثر مثبت بر پوست شما دارد، با نوشیدن یک لیوان شیر در روز علاوه بر شفافیت صورت، سلامتی دندان، ناخن ها، مو ها و چشم های و در نتیجه زیبایی خود را تضمین کنید.

زیبایی را از شیر بگیرید:/


نظر

جادوی خیار برای سلامت پوست:/در هنگام آفتاب‌سوختگی:
گذراندن زمان زیاد در مقابل خورشید می‌تواند موجب اثرات دردناک آفتاب‌سوختگی شود، خصوصاً روی صورت که پوستش نازک‌تر و لطیف‌تر است، برای خنک کردن پوست پس از آفتاب‌سوختگی از خیار روی چشم‌ها و تمام صورتتان استفاده کنید.
این ماده سلامت بافت همبند را تقویت می‌کند، گذاشتن چند ورقه خیار روی چشم‌ها و صورت برای 5 تا 10 دقیقه به تسکین آفتاب‌سوختگی شما کمک می‌کند،با این کار از پوستتان مراقبت کرده و به آن رطوبت بیشتری می‌دهید.
کاهش کک و مک :
خیار برای کاهش کک و مک نیز استفاده می‌شود، علاوه بر گذاشتن ورقه‌های نازک خیار روی چشم‌، ماسک های صورت خیار که از خیار رنده شده درست می‌شوند نیز اگر برای 20 دقیقه روی پوست بمانند به طور طبیعی کک‌ و‌ مک‌ها را کم می‌کنند.
تب و التهاب :
خیار تنها برای یک روز آرامش‌بخش در کنار چشمه‌های آب گرم استفاده نمی‌شود، ورقه‌های نازک خیار به همراه خواب، دارو و مراقبت روزانه می‌توانند به رفع ناراحتی‌های شما در زمان بیماری کمک کنند.
قرار دادن خیار بر روی چشم می‌تواند به پایین آوردن تب‌های شدید و رفع التهابات ناشی از حساسیت‌های آزاردهنده کمک کند، همچنین اگر بر اثر استفاده طولانی مدت از لنز چشم‌های شما خشک‌شده و خارش دارند می‌توانید بر روی آن‌ها خیار بگذارید.
برای داشتن پوستی شاداب، نرم و شفاف می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:
5-4 عدد برگ نعنا را خرد کنید،خیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید،برگ های نعنا را به خیار اضافه کنید،
سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید.
این ترکیب را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.


نظر

ماسک کاهو برای پوست:/متخصصان می گویند کاهو سرشار از ویتامین های A، B و C و املاح آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، سدیم و مس است، این املاح به ویژه منگنز و روی از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.
کاهو خاصیت خنک کنندگی دارد و برای آفتاب سوختگی مفید بوده و قرمزی ناشی از آن را درسطح پوست کاهش می دهد و همچنین مصرف آن به صورت لوسیون در رفع جوش صورت موثر است.
از عصاره کاهو برای محافظت ومرطوب کنندگی پوست در برابر حرارت خورشید و باد نیز استفاده می شود، امروزه ماسک کاهو در میان افرادی که به زیبایی و شادابی پوست خود اهمیت می دهند، طرفداران بسیاری دارد.
ماسک برای پوست های خشک:
این ماسک، پوست شما را نرم و لطیف می کند و ویژه کسانی است که دارای پوست بسیار خشکی هستند مواد لازم برای این ماسک عبارتند از :
یک برگ کاهو، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری آبلیمو تازه.
برای تهیه این ماسک ابتدا کاهو را به صورت خیلی ریز خرد کنید و بکوبید سعی کنید آب حاصل از کوبیدن کاهو هدر نرود و در میان قطعات خردشده کاهو بماند.
روغن زیتون را به کاهو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود و در آخر آبلیمو اضافه کنید و آن قدر مخلوط کنید تا آبلیمو نیز با مواد ماسک یکی شود، سپس مواد این ماسک را به آهستگی با انگشت روی صورت (به غیر از دور چشم ها) بمالید به طوری که یک لایه کامل روی پوست را بپوشاند.
دقت کنید مواد ماسک از روی پیشانی داخل چشم سرازیر نشود، چون به علت داشتن آبلیمو دچار سوزش چشم می شوید، بعد از 15 دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.
ماسک ضدالتهاب:
این ماسک کاهو برای از بین بردن جوش های صورت و التهاب آنها مناسب است، مواد لازم برای این ماسک عبارتند از:
یک برگ کاهو، یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق چای خوری آبلیمو.
برای استفاده از این ماسک کاهو را رنده یا کاملا ریز خرد کنید، گلاب و آبلیمو را به کاهو اضافه و خوب مخلوط کنید، مخلوط به دست آمده را به صورت و گردن خود بمالید و به مدت 15دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.
علاوه بر آنچه گفته شد، می توانید از برگ های دور ریختنی کاهو نیز ماسک تهیه کنید، برگ های روی کاهو را که آفتاب خورده (که به آنها در اصطلاح زنگ زده می گویند) و برای خوردن مناسب نیست، جدا و پس از شست و شو مقداری آب به آن اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید سپس بعد از خنک شدن به مدت 20 دقیقه برگ های کاهو را روی پوست قرار داده و آب آن را به صورت و گردن خود بمالید.
اگر هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید، پوست نرم و شادابی خواهید داشت.


نظر

سیب زمینی خواص درمانی و تغذیه ای فراوانی دارد که با خوردن آن از خواصش استفاده می کنیم ، علاوه بر اینها به تازگی متخصصان پوست اعلام کرده اند آب سیب زمینی با جوش ها مقابله و پوست را شفاف می کند و پف زیر چشم را از بین می برد، در واقع خوراکی است که مثل وایتکس پوست را سفید و روشن می کند.
* آب سیب زمینی برای پر کردن پوست:
مایعات برای حفظ سفتی و خاصیت انعطاف پذیری پوست لازم است. علاوه بر آن به گفته متخصصان، سیب زمینی دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان از جمله پلی فنولز طبیعی است که نوعی ریز ماده مغذی محسوب می شود و در بسیاری از گیاهان یافت می شود.
دلایل زیادی نشان می دهد که، سیب زمینی نقش مهمی در عملکرد سلول و کاهش عفونت دارد، هرچه سیب زمینی تازه تر باشد، میزان مواد مغذی و ویتامین C آن بیشتر است.
سیب زمینی حاوی ویتامین B6 نیز است، پوست سیب زمینی هم سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی است، بنابراین سیب زمینی را با پوست مصرف کنید.
از استفاده سیب زمینی سبز یا جوانه زده پرهیز کنید زیرا سمی است.
* ماسک برای از بین بردن پف زیر چشم:
آب سیب زمینی خاصیت تسکین دهنده و خنک کننده دارد. با خنک کردن دور چشم ها، رگ های خون در پوست منقبض می شود، اما به علت نشاسته ای که دارد هنگام استفاده از آن مراقب باشید داخل چشم نرود.
سیب زمینی حاوی آنزیمی است که به عنوان سفید کننده طبیعی عمل می کند و باعث روشن شدن پوست می شود، به مرور زمان لکه هایی که بر اثر نور خورشید به وجود می آید و قسمت سیاه دور چشم، کم رنگ می شود.
* پوست سیب زمینی برای از بین بردن سفیدی مو:
توصیه می شود، پوست 5 عدد سیب زمینی را در 2 لیتر آب به جوش بیاورید و بگذارید روی حرارت کم بجوشد، سپس پوست آن را دور بیندازید.
پس از شستن مو با شامپو و نرم کننده، آب پوست سیب زمینی را روی موها بریزید و پس از 20 دقیقه شست و شو دهید، این کار علاوه بر کاهش تراکم موهای سفید، آن ها را نرم می کند.

با سیب زمینی جوان شوید/


نظر

مو نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره داره اما موخوره مشکلی است که باعث نازیبایی ظاهر مو می شود، هر چند راه درمان آسانی هم دارد، این معضل را می شود با چند نوع ماسک رفع کرد، اگر از این ماسک ها به طور منظم استفاده شود،موخوره ها از بین می رود.
ماسک تخم مرغ:
یک عدد زرده تخم مرغ رو با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید سپس به پوست سر و مو به آرامی بمالید.
موها را با کلاه یک بار مصرف بپوشانید، بعد از 40 دقیقه با آب ولرم شست وشو دهید.
ماسک عسل:
قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری ماست و آب یک عدد لیمو رو با هم مخلوط کنید و به پوست و مو بمالید.
اگه مواد غلیظ باشد می توانید آب اضافه کنید، بعد از 15دقیقه با آب ولرم شست وشو دهید.
ماسک مایونز:
یک چهارم پیمانه سس مایونز، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنین و به موها بمالید، بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید.

معرفی چند ماسک برای درمان موخوره/


نظر

این عارضه در بیشتر مواقع به علت رشد نوعی قارچ بر روی پوست است که این قارچ در سطح پوست همه افراد وجود دارد اما در برخی‌ها به علت چرب بودن زیاد پوست باعث ایجاد شوره سر می‌شود.
شوره سر در مردان بیشتر از زنان بروز می‌کند که وجود هورمون‌های مردانه عامل بوجود آمدن شوره سر است. همچنین وجود غده‌های چربی بزرگ در پوست سر مردان می‌تواند باعث افزایش شوره سر در آنها شود.
خارش، التهاب، پوسته شدن و قرمزی پوست سر از علایم شایع در این عارضه دانست و یادآور شد: شوره سر درمان قطعی ندارد، چرا که این عارضه به خاطر عوامل درونی بدن ایجاد شده است.
همچنین با توجه به اینکه هر روز داروهای جدیدی برای درمان شوره سر وارد بازار می‌شود و در عین حال هیچ کدام از این داروها موثر نیست، تنها راه کنترل آن از طریق مصرف شامپوهای مناسب برای شوره سر است.
چربی پوست منبع تغذیه قارچ روی پوست است که با مصرف شامپوهای ضد شوره که حاوی روی، سلنیوم و سولفاید و … است به نوعی می‌توانند به از بین بردن و کاهش سرعت تولید و فعالیت قارچ‌ها کمک کنند.
همچنین این مواد می‌توانند باعث کاهش تولید چربی در پوست سر شوند، استرس نیز از عوامل شوره سر و افزایش آن در افراد است.
بهتر است از مصرف زیاد انواع حالت دهنده‌های مو مانند اسپری مو، ژل و چسب خودداری کننم، چرا که مصرف آنها حتی به میزان کم هم باعث چرب شدن پوست سر و مو می‌شود.

چه چیزی سبب ایجاد شوره سر می شود؟/


نظر

*درخشان کننده:
لیموترش سرشار از ویتامین سی و اسید سیتریک است، که دارای خواص درخشان کنندگی و روشن کنندگی هستند، اسید سیتریک پوست را روشن می کند، فرایند این اتفاق کند، اما موثر خواهد بود.
*کاهش درخشندگی:
لیموترش همچنین برای کاهش چربی اضافه ی پوست نیز خوب است.
*لب های خشک:
می توانید از لیموترش برای لایه برداری از لب های خشکتان هم استفاده کنید، قبل از اینکه بخوابید کمی لیموترش روی لب هایتان بمالید و صبح لبتان را بشویید، تمام پوست های خشک شده و سلول های پوست مرده لبتان، جدا خواهند شد.
*تقویت ناخن ها:
ترکیبی از روغن پخت و پز مورد علاقه تان (مثلا روغن زیتون) با لیموترش بسازید و ناخن هایتان را در آن غوطه ور کنید، اگر ناخن هایتان خشک و شکننده شده اند، این مخلوط راه حل خوبی برایتان خواهد بود، اما برای سفید کردن ناخن های زرد هم خوب است.
**** توجه *****
بخاطر بسپارید که از لیموترش بر روی پوستتان استفاده کردید، حتما در طول روز از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید، چرا که لیموترش پوست را بیشتر به اشعه های UV حساس می کند.خواص شگفت انگیز لیمو ترش/:(2)


نظر

*دلایل خارش سر چیست؟
حدود 3 تا 5 درصد از افراد جامعه مبتلا به اگزمای سبوره هستند بنابراین بیمای شایعی بوده که با درمان قابل کنترل است.
داشتن پوست خشک می تواند به دلیل این مشکل باشد که پوست به اندازه کافی چربی تولید نمی کند.
در صورت داشتن قارچ پوستی آن رابه صورت دانه هایی مانند شوره روی سرتان مشاهده خواهید کرد، تفاوت آن ها با شوره در رنگ آن ها و سختی آن هاست، رنگ قارچ ها بیشتر مایل به زرد است در این حالت پوست سر دچار تورم نیز خواهد شد، در این شرایط حتماً به پزشک مراجعه کنید.
استرس و اظطراب در کنار هزاران مشکل داخلی و روانی و... موجب خارش سر هم می شود.
*برای درمان چه کنیم:
برخلاف عقیده برخی ها باید سر را به اندازه بشوئید، شستن بیش از حد سر با صابون یا شامپو نه تنها موها را خرد می کند، بلکه چربی های لازم روی پوست را هم از بین می برد که به خارش آن منجر می گردد.
برای آن دسته از افرادی که مبتلا به اگزمای سبوره هستند توصیه می شود با استحمام مکرر و استفاده از شامپوهایی که حاوی املاحی مثل زینک، سلنیوم، سولفور می توانند درمان شوند.
برای آن دسته از افرادی که دلیل خارش سرشان خشکی پوست است شامپوها حاوی روغن شترمرغ بهترین پیشنهاد هستند.
روغن بادام یا روغن نارگیل و یا روغن زیتون را برای این منظور استفاده نمایید. روغن را کمی گرم کنید و با دسته دسته کردن موهایتان، به آرامی آنرا به پوست سرتان بمالید. کمی پوست سرتان را ماساژ دهید و اجازه دهید چند ساعتی روی سرتان بماند.
برس کشیدن موها باعث افزایش گردش خون در پوست سرتان خواهد شد به همین دلیل یک برس نرم انتخاب کنید و با آن موهایتان را شانه بزنیذ همین اتفاق، مقداری خارش پوست سرتان را کاهش می دهد. زمانی که موهایتان خیس است، برس نکشید، چرا که باعث خواهد شد موهایتان براحتی کنده شود و پوست سرتان هم خارش بگیرد.
*چند ماسک موی طبیعی برای درمان خارش موی سر:
*یک مخلوط مساوی سرکه و آب تهیه کنید و آن را به موها و پوست سر بمالید و سپس با شامپوی ملایم بشویید.
*جوش شیرین را در آن حل کنید و به طور مستقیم روی پوست سر بمالید و پس از چند دقیقه با آب بشویید.
*ماده ی غلیط میانی یا همان ژل گیاه آلوئه ورا را به کف سر بمالید و پس از گذشت 15 دقیقه با شامپو بشویید.
*برخی از چای ها به خصوص چای بابونه خارش سر را تسکین می بخشد.

دلایل خارش سر و راههای درمان آن:/