سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

قورت دادن سیر درسته فایده دارد یا نه؟ سیر می‌تواند به صورت پودر سیر، سیر تازه یا خشک در غذاهای مختلف استفاده شود.



مصرف متعادل سیر باعث افت فشارخون نمی‌شود اما زیاده روی در مصرف آن مشکل ساز خواهد بود. بنابراین اگر افت فشار شما بیش از حد طبیعی است، باید برنامه غذایی‌تان را با پزشکتان مرور کنید تا بتوانید کنترل بیشتری بر تنظیم فشارخون خود داشته باشید.




اگر می‌خواهید در کنار بهره‌مندی از فواید سیر، دچار افت فشار هم نشوید، باید علاوه بر مصرف متعادل و محدود این ماده غذایی، تعداد وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی‌تان را بیشتر و حجم آنها را کمتر کنید و سپس سیر را فقط در وعده‌های اصلی بگنجانید. سیر می‌تواند به صورت پودر سیر، سیر تازه یا خشک در غذاهای مختلف استفاده شود.




در مورد قورت دادن روزانه سیر برای پیشگیری از بو گرفتن دهان هم باید بدانید که هضم سیر درسته، کمی مشکل‌تر از سیری است که پیش از ورود به دستگاه گوارش، جویده می‌شود اما با این کار هم،‌ بخشی از فواید آن به بدن خواهد رسید. نکته مهم این است که هم مصرف سیر درسته و هم سیر جویده‌شده، باعث آزاد شدن مقداری گاز (که مربوط به ترکیب‌های گوگردی موجود در سیر است)،‌ در بدن می‌شود. این گاز می‌تواند پس از هضم سیر در معده، وارد مری شود و بوی بد دهان را در پی داشته باشد بنابراین ممکن است قورت دادن سیر تاحدی باعث تخفیف بوی نامطلوب آن بشود اما این بو صددرصد از بین نخواهد رفت.


نظر

نکات طلایی برای پوست های خشک(2)  *دستکاری صورت ممنوع!
هیچگاه سعی نکنید صورتتان را بدون آب و به صورت خشک پاک کنید، زیرا ماساژ و کشیدن حوله یا پد روی صورتتان سبب تحریک و التهابات پوستی می شود در عوض برای تمیز کردن چربی اضافی پوستتان میتوانید صورت خود را ابتدا با آب شستشو دهید و سپس با یک حوله ی پنبه ای تمیز و یا لیف های مخصوص صورت به آرامی تمیز کنید.
*لایه برداری آسان
لایه برداری سبب از بین رفتن سلولهای مرده پوست می شود و اجازه میدهد که مرطوب کننده ها بهتر به پوستتان نفوذ کنند. اما مالش پوست به وسیله اسکراب ها خشکی پوستتان را تشدید خواهند کرد و سبب پوسته پوسته شدن پوستتان می شوند.
لایه برداری هیچگاه نباید سبب آسیب ولو جزئی در پوستتان شود در غیر این صورت از لایه بردارهای خفیف تری استفاده کنید.
*مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن
مرطوب کننده ها علاوه بر این که پوستتان را مرطوب نگه می دارند سبب آبرسانی مناسب نیز میشوند. استفاده از مرطوب کننده مناسب 2 یا 3 بار در طول روز امری ضروری است . طریقه ی درست استفاده از مرطوب کننده ها هم به این صورت است که بعد از شستشوی صبح و شب خود به مدت 3 دقیقه مرطوب کننده را روی پوستتان بمالید تا کاملا جذب پوستتان شود. به علاوه فراموش نکنید که در طول روز هم از مرطوب کننده استفاده کنید.
*ویژگی یک مرطوب کننده خوب
برای پوست های خشک استفاده ازکرم های مرطوب کننده و روغن ها گزینه مناسب تری از لوسیون ها هستند. "هموکتانها" مانند گلیسرین و پروپیلن گلیکول ها سبب به دام انداختن آب ها در لایه داخلی پوست و آب رسانی بهتر پوست میشوند.
همچنین امولسیون هایی مانند وازلین، لانولین و روغن های معدنی با تشکیل لایه ای محافظ بر روی پوست مانع خشکی پوست میشوند و رطوبت پوست را به طور کامل حفظ میکنند پس برای داشتن پوستی سالم نیازی به مواد شیمیایی نیست.
*معایب برخی از مرطوب کننده ها
برای پوستهای خشک که معمولا حساس هم هستند بهتر است از مرطوب کننده های حاوی اسانس و عطر استفاده نکنید همچنین قبل از استفاده از مرطوب کننده بر روی پوست صورتتان ابتدا چند روز آن را بر روی پوست ساعد تان امتحان کنید و اگر هیچ کدام از علایم حساسیت مانند خارش، قرمزی، سوختگی را نداشتید به راحتی استفاده کنید.


نظر

رفع احساس کوفتگی با خوردن آناناس اگر احساس کوفتگی می کنید آناناس بخورید:

کوفتگی به دلیل آسیب دیدن عروق خونی کوچک زیر پوست در اثر ضربه دیدن ایجاد می‌شود که در اثر آن خون از رگ‌های خونی به بافت‌های مجاور نشت کرده و موجب کبود شدن بدن می‌شود.


بدن بعضی افراد هم زودتر کبود می‌شود و شاید روند بهبود آن هم کندتر باشد. برای رفع این مشکل به این افراد توصیه می‌شود آناناس بخورند.

این میوه حاوی بروملین، ترکیبی است که التهاب پوست را در هنگام کبودی التیام می‌بخشد. خوردن یک فنجان و نیم از تکه‌های آناناس در طول روز شفابخش است. این میوه در درمان دردها، آرتروز، اضافه وزن، نفخ معده، دردهای گوارشی و غیره بخاطر دارا بودن آنزیم بروملین موثر است.

محققان معتقدند آنزیم بروملین بعد از جراحی دندان، بینی، پا یا جراحی آب مروارید هم مفید است.


نظر

شب ادراری کودک کودک باید طی چند ماه برای کنترل ادرار خود آموزش ببیند. دست کم هیچ کودکی را پیش از دو سالگی نباید مجبور کرد که زمان ادرار خود را به مادر بگوید.



همان‌گونه که کودکان از نظر زمان به دست آوردن توانایی راه رفتن، یکی نیستند، از نظر کنترل ادرار و آموختن زمان گفتن ادرار خود نیز با هم متفاوت هستند.




مادران باید با صبوری و تشویق کودکان خود و حتی گذاشتن لگن، ادرار کردن را به آنان بیاموزند، چرا که تحت فشار قرار دادن کودکان ممکن است زمینه‌ساز ابتلای آنان به عفونت‌های مکرر و اشکالات دفع ادرار و مدفوع در سنین بعدی شود.



کودکان بین 2 تا 4 سالگی، کنترل ادرار خود را در طول روز پیدا می‌کنند و اگر مادر تلاش کند پیش از این سن، کودک را از کهنه یا پوشک بگیرد، ممکن است فرزندش به دلیل آماده نبودن برای کنترل ادرار دچار اشکالاتی در نحوه ادرار شود. همین امر زمینه ابتلای او به عفونت‌های مکرر ادراری را فراهم می‌کند.

کودکان پس از 3 تا 4 سالگی، توانایی کنترل ادرار شبانه خود را پیدا می‌کنند و پزشکان معمولا کودکان را تا 6 سالگی به علت شب ادراری درمان نمی‌کنند، چون شب ادراری، یک عارضه طبیعی است که خود به خود بهبود پیدا می‌کند.



تنها کاری که برای کودکان مبتلا به شب ادراری انجام می‌شود، این است که وضعیت آنان را از نظر ابتلا به بیماری‌های دیگر بررسی می کنند، چون شب ادراری علامت بسیاری از بیماری‌های کودکان می‌تواند باشد، حتی ممکن است یک کودک 10 تا 15 ساله گاهی به طور طبیعی دچار شب ادراری شود. بیشتر این کودکان اگر دچار بیماری خاصی نباشند، خود به خود بهبود می‌یابند.



اگر کودکی به عللی مانند تحقیر از سوی همسالان و والدین، اعتماد به نفس خود را از دست داده ‌و به طور مرتب شب ادراری داشته باشد، تنها بعد از 6 سالگی به علت ابتلا به این عارضه تحت درمان قرار می‌گیرد، این در حالی ‌است که گاهی اوقات پدران و مادران، پزشکان را تحت فشار قرار می‌دهند تا برای درمان شب ادراری کودکان 4 تا 5 ساله خود، دارو تجویز کنند، اما این کار صحیح نیست.


طب سنتی , • نظر

مقدمه:
تمامی جنبه های زندگی ما تحت تاثیر طبیعت بدنمان قرار دارد، نوع غذایی که می خوریم می تواند تاثیرات بسیار مهمی بر تمامی اعضای بدن ما از مغز و اعصاب گرفته تا قلب و معده و کبد و کلیه ها داشته باشد، در بعضی از انواع مزاج، خوردن یک غذای نامناسب می تواند عواقب زیادی داشته باشد.
در ساده ترین حالات آن می بینید، مثلاً افرادی که حتی با خوردن یک عدد خرما بدنشان جوش می زند، غذای نامناسب با مزاج شما می تواند موجب تغییرات خواب، حالت عصبی، اختلال حافظه، اختلال هضم، اختلال دفع، عوارض پوستی، نشانه های در گیر ی کبد و قلب و اندام های تناسلی را نشان دهد،

نوع نوشیدنی ها، لباس ها، هوای استنشاقی، مقدار حرکت ها و استراحت روزانه و چگونگی دفع و حالتهای عصبی و روانی، مستقیما مرتبط با حالات طبیعی یا مزاجی است، بنابراین برای داشتن زندگی سالم و طبیعی، وزن مناسب، و آرامش روحی، همه ما نیازمند به شناختن مزاج یا طبیعت خود هستیم.

تشخیص مزاج سرشتی یک فرد:
از روی 10 مورد می توان مزاج سرشتی یا جبلی یک فرد را تشخیص داد:
1- ملمس(لمس)
2- گوشت وچربی
3- رنگ پوست بدن
4- مو
5- هیئت وشکل اعضاء
6- سرعت انفعال اعضاء
7- خواب و بیداری
8- کلیه افعال بدن(دلائل افعال)
9- کیفیت دفع فضولات بدن
10- انفعالات نفسانی
لازم به ذکر است از آنجایکه ممکن است بر اساس دلایل مختلف افراد دچار غلبه خلط و سوء مزاج باشند، لذا برای تشخیص مزاج جبلی یک فرد باید حالات و علائم تشخیص مزاج را در سنین پائین تر افراد مورد بررسی قرار گیرد و یکی از بهترین راههای آن پرسش از پدر و مادر در مورد خصوصیات دوران کودکی است.
بطور مثال ممکن است خانمی دارای مزاج جبلی گرم و تر باشد ولی بعد از بارداری جنین دختر و زایمان به روش سزارین دچار غلبه سردی شده باشد. این شخص از ویژگیهای قبل از بارداری خود می تواند، پی به مزاج جبلی خود ببرد و از ویژیگهایی که تغییر کرده است، پی به نوع خلطی که به غلبه آن خلط دچار شده است ببرد و بر اساس نوع سوء مزاج، تدابیر مربوطه را برای رسیدن به اعتدال انجام دهد.
همچنین ممکن است خلطی دارای مزاج متفاوت با مزاج جبلی افراد بر یکی از اعضای بدن غلبه نماید. مثلاً فردی دارای مزاج جبلی گرم و خشک، ممکن است دارای غلبه بلغم در سر یا معده گردد.

 


1- ملمس (لمس):
فرد باید معتدل المزاج باشد تا بتواند مزاج فردی را مشخص کند. اگر این فرد معتدل المزاج در لمس پوست فرد را:
- گرم احساس کند ، این فرد گرم مزاج است.
- اگر سرد احساس کند ، این فرد سرد مزاج است.
- اگر در لمس آن را نرمتر از حد طبیعی یابد، دلالت بر رطوبت مزاج می کند.
- اگر در لمس صلب تر یابد، دلالت بر خشکی مزاج دارد.

2- گوشت و چربی:
اگر در بدن فرد گوشت زیاد باشد، دلالت بر گرمی و تری ، اگر چربی بدن بیشتر از گوشت باشد، دلالت بر سردی وتری (گوشت زیاد باشد+ چربی کم= گرمی وخشکی)

3- رنگ پوست بدن:
سفیدی پوست بدن: نشانه کم خونی و مزاج، کمی مایل به سردی می باشد.
رنگ زرد کمی مایل به قرمزی: نشانه وجود خون غیر طبیعی در بدن است.
قرمزی پوست بدن: نشان از گرمی و پر خونی دارد.
تیرگی پوست: نشانه خون غیر تمیز است ، مستعد غلبه سودا است.
زردی پوست: نشانه صفرا (گرمی وخشکی)
رنگ بادنجانی: نشانه خشگی و سردی (سودا)
رنگ گچی: سردی و تری (بلغم)


4- مو:
یکی از فضولات بدن است که نوع کیفیت و حالات آن برای شناسایی نوع مزاج به عنوان یک معیار به شرح ذیل مورد استفاده قرار می گیرد:
الف)سرعت رشد مو:
اگر سرعت رشد مو زیاد باشد، نشانه گرمی مزاج است.
اگر سرعت رشد مو کم باشد، نشانه سردی مزاج است.
اگر رشد مو خیلی خیلی سریع باشد بیش از حد نرمال ، دلیل بر گرمی و خشکی مزاج است.
ب) پر مویی یا کم مویی بدن :
پر مویی بدن ، دلیل بر گرمی مزاج
کم مویی بدن ، دلیل بر سردی مزاج
ج) نازکی و کلفتی مو:
نازکی مو، دلیل بر سردی وتری
کلفتی مو ، دلیل بر گرمی و خشکی مزاج
د) جعودت وصافی مو:
موی مجعد، دلیل بر گرمی وخشکی
موی صاف ولخت، سردی وتری مزاج
هـ) رنگ مو:
موی سیاه، دلیل بر گرمی و خشکی مو
سفیدی مو، سردی وتری
موی حنایی طلایی (کمی مایل به قرمز)، دلیل بر اعتدال مزاج

5- شکل اعضاء:
موارد ذیل بیانگر گرمی مزاج است:
1. قفسه سینه پهن بزرگ
2. اندامها بزرگ
3. عروق برجسته و بزرگ قابل مشاهده
4. نبض عظیم وقوی
5. عضلات کلفت وبزرگ
6. عضله خیلی به مفصل چسبیده و تاندونش کوچک است
لازم به ذکر است بر عکس موارد فوق الذکر دلالت بر مزاج سرد می کند، مثلاً داشتن اندامهای کوچک.
موارد ذیل بیانگر مزاج خشک است:
1. چهره لاغر وپوست به استخوان چسبیده
2. مفاصل قابل مشاهد و برجسته
3. غضروف های حنجره وبینی و.. برجسته وواضح است.


6- سرعت انفعال اعضاء:
اگر عضوی در بر خورد با گرما وسرما و خشکی و رطوبت زود از آن اثر پذیرد دلیل غلبه آن مزاج است. مثلاً اگر در گرما ( چه خوراکی ، چه موضعی و...) زود گرم شود، دلیل بر گرمی مزاج می باشد.


7- خواب و بیداری:
خواب زیاد، دلیل بر سردی وتری مزاج است.
خواب کم و بیداری زیاد، دلیل بر خشکی وگرمی مزاج است.
خواب وبیداری معتدل ، دلیل بر اعتدال مزاج است.


8- افعال طبیعیه صادره از بدن:
یعنی تمام افعال بدن شامل سرعت رشد، رویش دندان، بلوغ، افعال مربوط به کبد، قلب و مغز و..
اگر این افعال سریعتر از حد طبیعی خود صورت گیرد، دلیل بر گرمی مزاج و اگر کند تر صورت گیرد دلیل بر سردی مزاج می باشد.


9- دفع فضولات:
فضولات بدن شامل ادرار (بول)، مدفوع(براز)، عرق، مو، ناخن، خون حیض، مایع منی و.. است.
اگر رنگ مدفوع یا ادرار تیره تر از معمول یا بدبوتر از معمول باشد، دلالت بر گرمی مزاج وغلبه صفرا دارد یا اگر زود به زود صورت گیرد نیز دلالت بر گرمی مزاج و غلبه صفرا دارد.
بی رنگ بودن یا کم بودن فضولات و عدم رایحه آن، دلالت بر سردی مزاج دارد.

10- کارها و رفتارهای نفسانی:
موارد ذیل دلالت بر گرمی مزاج دارد و عکس این حالات نشان از سردی مزاج دارد:
- حسن ظن
- امیدوار بودن
- جوانمرد وبا غیرت
- استعداد فهم مطالب در او بالاست
- پر حرکت وپر جنب وجوش و پر نشاط
- سریع تصمیم به کاری می گیرد اهل تردید نیست
- فرد زیرک
- سنگدل
- بیقراری در مقابل صبور
- وقاحت( پررویی)
- پرحرف
ثبات انفعالات: ثبات رضایت چیزی، ثبات در حافظه، دلیل بر خشکی مزاج است.
زوال انفعالات: یعنی ناپایداری در چیزها مثل موارد ذیل دلالت بر رطوبت مزاج دارد:
- حافظه کم
- ناپایداری سریع در اتفاقات.
- هر روز یک احساس دارد، حزب باد است.
- از هر چیزی یک لحظه راضی است یک لحظه ناراضی است.

============================================================

مطالب مرتبط:

برای رجوع به دیگر مقالات مزاج شناسی بر روی عناوین ذیل کلیک نمایید:


نظر

این میوه را با پوست نخورید مصرف میوه هایی نظیر آلوزرد به علت آنکه پوست آنها کنده نمی‌شود عاملی دخیل در دل درد به ویژه در کودکان است، بنابراین تا حد ممکن از مصرف این میوه ها با پوست خودداری کنید. به علت اینکه بیشتر این میوه ها آلوده به انواع سموم هستند، حتی نمی‌توان با شستشوی آنها مطمئن شد که این میوه ها تمیز هستند در نتیجه مصرف آلوزرد و دیگر میوه های شبیه آن عامل مهمی در انتقال عفونت ویروسی به کودکان هستند.


آلوزرد حاوی ویتامین های آ- ب - ب2- ب 6 پ پ - ث و عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد می باشد. مصرف آلو با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان، بیماری‌های گوارشی و کاهش چربی مورد استفاده در شیرینی‌پزی نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.


آلو اکثراً به‌صورت تازه مصرف می‌شود؛ اما می‌توان آن را به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه کرد یا به‌صورت کمپوت و مربا مصرف کرد. نوع خشک این میوه، در جای خشک و خنک یا در یخچال به‌ مدت 6 ماه قابل نگهداری است.

آلوزرد ، این میوه تابستانی علاوه بر آب فراوانی که دارد از پتاسیم فراوانی نیز تشکیل یافته و سرشار آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان موجود در این میوه تابستانی بهترین راه مقابله با رادیکال‌های آزاد بوده و موجب پاکسازی آنها از خون انسان می‌شود. آب و فیبر بسیار زیاد این میوه نیز از مهمترین خصوصیات آن است، در تابستان به علت تعریق فراوان و از دست دادن آب؛ بدن بیشتر از قبل به مایعات نیاز دارد که آلو زرد نیز مانند دیگر میوه‌های تابستانی گزینه مناسبی است.


افرادی که بیشتر ازدیگران در معرض نورشدید آفتاب قرار دارند باید از این میوه استفاده کنند. مواد معدنی فراوان موجود در آلوزرد تعادل یونی خون را از بین برده و مواد غذایی لازم را در اختیار سلول‌های بدن به ویژه سلول‌های عصبی قرار می‌دهد و عامل مهمی در کاهش بیماری های اعصاب است.


چند خواص دیگر از آلو زرد:
آش آلوی زرد برای درمان اختلال حواس و دیابت مفید می باشد.

شربت آلوی زرد برای مبتلایان به منژیت مفید است.

ضماد آلوی زرد به همراه سرکه برای رفع کهیر مفید می باشد.

آلوی زرد ملین ، صفرابر، مسکن عطش ، دافع بلغم و تب بر است.


مصرف این میوه برای اشخاصی که مبتلا به انگل معده، جوش های تازه و مترشح، گلودرد، ورم کلیه، سنگ کلیه، کم خونی، یبوست، خشکی معده، نقرس، اسید اوریک، چربی خون، تصلب شرائین، سرطان، جوش سیاه، اوره ، خارش پوست، سردرد، ترک لب و دهان و بدبوئی آن، آرتروز، تلخی دهان، ناراحتی های عصبی و کبدی، چسبندگی پلاکتهای خون ، استسقاء و مسمومیت می باشند مفید است.

به افرادی که بیشتر کارهای فکری می کنند و یا در زیر نور آفتاب کار می کنند توصیه شده است که از این میوه بیشتر استفاده کنند.


نظر

ویتامین ب 3  مقدار کافی نیاسین یا ویتامین ب 3 در بدن، برای سلامتی عمومی بدن لازم می‌باشد. نیاسین برای کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) و پایین آوردن خطر بیماری های قلبی عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نیاسین بطور طبیعی در اکثر خوراکی‌ها از جمله سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ و همچنین غذاهای غنی شده با ویتامین ب 3 وجود دارد.



نیاسین می‌تواند سطح کلسترول خوب خون یا HDL را افزایش و سطح تریگلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) را کاهش دهد. از آنجاییکه نیاسین فقط در مقادیر زیاد خاصیت درمانی برای کلسترول خون دارد و میزان بالای نیاسین ممکن است باعث آسیب رسیدن به کبد، مشکلات دستگاه گوارش و یا عدم تحمل گلوکز شود، شما نباید بصورت خودسرانه آن را مصرف کرده و حتما با دستور و مشورت پزشک اقدام به مصرف آن نمایید.


نیاسین سایر فوایدی از جمله، کاهش خطر تصلب شرایین و یا سخت شدن شریان ها دارد. افرادی که تا بحال یکبار دچار سکته قلبی شده اند، با استفاده از نیاسین می‌توانند خطر سکته قلبی دوم را کاهش دهند. نیاسین ممکن است بتواند، خطر بیماری‌هایی از جمله آلزایمر، آب مروارید، آرتروز و یا دیابت نوع 1 کاهش دهد.




میزان مورد نیاز نیاسین برای بدن:
همه افراد روزانه نیاز به مقدار مشخصی نیاسین برای عملکرد صحیح بدنشان دارند. این میزان مصرف مرجع غذایی (DRI) نامیده می‌شود. این میزان در افراد مختلف بسته به سن و جنس به شرح زیر است:

کودکان: بین 2 تا 16 میلی گرم در روز
مردان: 16 میلی گرم در روز
خانم ها: 14 میلی گرم در روز
خانم های باردار: 18 میلی گرم در روز
خانم های شیرده: 17 میلی گرم در روز
حداکثر مصرف روزانه برای بزرگسالان در تمام سنین: 35 میلی گرم در روز

میزان نیاسین مصرفی در هنگام درمان کلسترول خون 1 تا 3 گرم و یا حتی بیشتر در روز می‌باشد.

از آنجاییکه نیاسین می‌تواند باعث ناراحتی معده شود، بهتر است همراه با غذا مصرف شود. برای جلوگیری از گرگرفتگی، ممکن است پزشکتان نیاسین را همراه آسپرین، آرامش بدون استروئید و یا آنتی هیستامین در چند هفته اول تا زمانیکه بدن به نیاسین عادت کند، تجویز نماید.



منابع غذایی تامین نیاسین:
نیاسین در طیف گسترده‌ای از خوراکی‌ها از جمله جگر، مرغ، گوشت گوساله، ماهی، حبوبات، بادام زمینی و بنشن یافت می‌شود. منابع نیاسین بعلاوه میزان نیاسین موجود در آنها به شرح زیر است:

منبع غذایی میزان نیاسین در هر صد گرم محصولات حیوانی:
کبد، دل و قلوه 9 تا 15 میلی گرم
مرغ و سینه مرغ 6.5 میلی گرم
گوشت گوساله 5 تا 6 میلی گرم

انواع ماهی از جمله سالمون و یا تن 2.5 تا 13 میلی گرم
تخم مرغ 0.1 میلی گرم
گوشت گوزن و آهو 8.43 میلی گرم
آووکادو 1 میلی گرم
خرما 2 میلی گرم
گوجه فرنگی 0.7 میلی گرم
سبزیجات برگ‌دار 0.3 تا .04 میلی گرم
بروکلی 0.3 تا 0.6 میلی گرم
بنشن 0.4 تا 16 میلی گرم
غلات کامل 4 تا 29.5 میلی گرم



خطرات مصرف نیاسین

در مقادیر کم نیاسین بی‌خطر و مطمئن می‌باشد. اما در مقادیر بالا که برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود، نیاسین می‌تواند خطرناک بوده و یا با سایر داروها تداخل داشته باشد. همچنین زنان شیرده و کودکان نباید بیشتر از مقادیر مجاز توصیه شده، اقدام به مصرف نیاسین نمایند.



سایر خطرات و تداخلات شامل:
عوارض جانبی: نیاسین می‌تواند باعث گرگرفتگی (قرمزی و گرمی صورت و گردن) بخصوص در اوایل شروع مصرف آن شود. همچنین نیاسین ممکن است باعث ناراحتی معده و یا اسهال گردد.
خطرات نیاسین: می‌تواند باعث ایجاد مشکلات کبدی، زخم معده، تغییر سطح گلوکز، آسیب رساندن به ماهیچه‌ها، کاهش فشارخون، تغییر ریتم تپش قلب و سایر مشکلات گردد. افرادیکه دچار مشکلات کبد و کلیه، دیابت، فشارخون بالا و یا سایر بیماری‌ها می‌باشند، باید قبل از مصرف نیاسین با پزشک مشورت نمایند. بدون دستور پزشک از نیاسین برای درمان کلسترول بالای خون استفاده نکنید.
تداخلات دارویی: مکمل های نیاسین می‌توانند با داروهایی از جمله داروهای دیابت، رقیق کننده خون، داروهای ضد تشنج، داروهای فشار خون، هورمون‌های تیروئیدی و آنتی بیوتیک ها تداخل داشته باشد.


نظر

آفت دهان زخم های کوچک و عمیق در دهان بوده که بعضی اوقات خوردن و آشامیدن را سخت و دردناک می کند. آفت های دهانی به دو نوع تقسیم می شوند. اولین نوع آفت دهان ساده نام داشته، این نوع آفت دهان 3 تا 4 بار در سال رخ داده و نهایتا تا 1 هفته باقی می ماند. نوع دوم آفت دهان پیچیده است، این نوع آفت دهان غیرمعمول تر بوده و بیشتر در افرادیکه قبلا به این بیماری مبتلا بوده اند رخ می دهد.





علت آفت دهان:
علت اصلی آفت های دهانی نامشخص است. بنظر می رسد استرس و یا آسیب دیدن بافت دهان از علل اصلی آفت های دهانی ساده باشند. بعضی از خوراکی های خاص همچون مرکبات و یا میوه های حاوی اسید همچون لیمو، پرتقال، آناناس، سیب، انجیر، گوجه فرنگی و توت فرنگی می توانند باعث زخم شدن دهان و یا بدتر شدن آفت دهان شوند. بعلاوه مسواک زدن شدید و محک هم ممکن است باعث بوجود آمدن آفت های دهانی شود.


بعضی اوقات تیزی دندان و یا وسایل مورد استفاده برای دهان، می توانند باعث بوجود آمدن آفت های دهانی شوند.

بعضی از موارد آفت های دهانی پیچیده بدلیل بیماری و مشکلات اساسی دیگری همچون، اختلال در سیستم ایمنی رخ داده و یا بدلیل مشکلات تغذیه‌ای همچون کمبود ویتامین B-12، روی و اسید فولیک رخ می دهد. بیماری های دستگاه گوارش، از قبیل بیماری سلیاک و بیماری کرون نیز می توانند، علت این بیماری شود.




آیا آفت های دهانی و تبخال یکی هستند؟
هرچند خیلی اوقات تبخال با آفت اشتباه گرفته می شود، اما این دو یکی نیستند. تبخال که به هرپس سیمپلکس نوع 1 نیز معروف است، گروهی از تاول های حاوی مایعات بوده که دردناک می باشند. برخلاف آفت، تبخال ها توسط ویروس بوجود آمده و شدیدا مسری می باشد. بعلاوه تبخال عموما بیرون دهان ظاهر می شود در حالیکه آفت در درون دهان رخ می دهد.




علایم آفت های دهانی چیست؟
آفت ها معمولا در سطوح داخلی لب و لپ ها، زبان، سقف دهان و پایین لثه ها ظاهر می شوند. علایم آنها شامل:

یک یا چند نقطه دردناک و قرمز رنگ که رفته رفته تبدیل به زخم می شود، مرکز آنها سفید یا زرد بوده، کوچک هستند و زمانیکه شروع به بهبود می کنند، طوسی رنگ می شوند.



علایم غیرمعمول شامل:
تب، ناراحتی عمومی و یا ناآرامی (بی حالی)، تورم غدد لنفاوی می شود.

درد معمولا بعد از 7 تا 10 روز از بین رفته و حدود 3 هفته طول می کشد که آفت کامل بهبود یابند. آفت های بزرگتر دیرتر خوب می شوند.



درمان آفت دهان:
در اکثر موارد، آفت دهان بدون درمان خاصی بهبود می یابد. سعی کنید در طول دوره این مشکل غذاهای تند، ادویه دار و داغ نخورید تا دردتان شدت پیدا نکند. برای کاهش درد می توانید از داروهای مسکن استفاده نمایید.

درمان های دیگر شامل:
دهان خود را با دهانشویه ها و یا آب نمک (میزان کمی نمک) بشویید.
مقداری آب اکسیژنه را با میزان برابر با خودش آب مخلوط کرده، یک پنبه را آغشته به این محلول نمایید و روی زخم بگذارید. سپس کمی هیدروکسید منیزیم (شیر منیزیم یا Milk of Magnesia) روی آن بمالید و این کار را 3 تا 4 بار در روز تکرار کنید.

برای مدت یک دقیقه ترکیبی از شیر منیزیم و بندریل مایع را در دهان خود چرخانده و سپس آن را بیرون بریزید.

برای موارد شدید تر و پیچیده نیاز به مراجعه به پزشک و دندانپزشک و استفاده از داروهای خاص می باشد. در صورتیکه آفت شما طی یک یا دو هفته بهبود نیافت به پزشک یا دندانپزشک مراجعه نمایید.


پیشگیری از آفت های دهان:
هرچند معمولا آفت های درمانی چند بار درسال رخ می دهند و راهی برای توقف کامل آنها وجود ندارد، اما با رعایت موارد زیر می توانید تعداد دفعات آفت های هانی در سال را کاهش دهید، این موارد شامل:

اجتناب از مصرف غذاهایی که دهان را ملتهب می کنند، همچون مرکبات و میوه های اسید دار (میوه های ترش)
اجتناب از جویدن آدامس وقتیکه باعث التهاب می شود
از یک مسواک نرم استفاده کرده و هرروز دندان های خود را نخ بکشید.

علت آفت دهان چیست؟


نظر

به چند دلیل آب نارگیل بنوشید در گرمای تابستان نوشیدن آب نارگیل خنک واقعاً لذت‌بخش است؛ اما نه فقط به خاطر طعم و مزه آن! به خاطر فوایدی که در اینجا می‌گوییم.

برخلاف سایر میوه‌ها که آب آن‌ها از فشرده شدن آن‌ها به دست می‌آید، آب نارگیل مایعی غلیظ در وسط میوه‌ی آن است که بیش‌ترین حد آن در نارگیل نرسیده و سبز وجود دارد.

این آب میوه امروزه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است نه تنها به خاطر طعم و مزه منحصر به‌ فرد آن بلکه به دلیل ترکیبات مغذی و فواید بی‌مثل و مانند آن برای سلامتی .



هر نارگیل حاوی 200 تا 1000 میلی‌لیتر آب است. هرچه اندازه این نارگیل بزرگ‌تر باشد حجم مایع درون آن نیز بیشتر است.

نارگیل یکی از غنی‌ترین منابع خوراکی برای الکترولیت‌ها، کلر، پتاسیم و منیزیم است که البته مقداری هم شکر، سدیم و پروتئین دارد. محتوای بالای پتاسیم این میوه آن را به یکی از محافظان قلب و فشارخون تبدیل کرده است. آب نارگیل همچنین حاوی فیبر محلول، منگنز، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین C است .


بد نیست تأثیرات ارزشمند و قابل‌توجه مصرف آب نارگیل بر بدنمان را با هم بررسی کنیم:
آب نارگیل در کاهش وزن
پاکسازی معده، بهبود درد معده
کاهش فشارخون
سلامت و شادابی پوست
تسهیل هضم و جذب
آب نارگیل در طول بارداری
آب نارگیل و بیماری کلیوی


نظر

ماسک های زیبایی را در خانه تهیه کنید(2)
5. ضد اکنه
این ماسک برای صورت های جوش دار بسیار مناسب است و از ترکیب جودوسر که باعث تسکین درد می شود و پیاز است که به عنوان ضد التهاب از آن استفاده می شود. این ترکیب باعث از بین رفتن اکنه و جای آن می شود. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:
-یک عدد پیاز متوسط (پوست کنده)
-28 گرم آب تصفیه شده
-سه قاشق غذاخوری بلغور جودوسر
آب تصفیه شده را بجوشانید و جودوسر را داخل آن بریزید. 5 دقیقه اجازه دهید تا جودوسر ته نشین شود. همزمان پیاز را پوره کنید و تا جوهای دوسر گرم هستند به آن اضافه کنید. این ترکیب برای 8 بار استفاده پاسخ‌گوست، بنابراین آن را در ظرف در داربریزید تا هوا نخورد. برای هر بار استفاده مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا 10 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم آبکشی کنید.
6. حجم بخشیدن به موها
محصولات و شامپوهای متنوعی در فروشگاه ها وجود دارند که ادعا می کنند باعث افزایش حجم موهای شما می شوند اما واقعیت این است که هیچ کدام قدرت برابری با این ترکیب تخم مرغی را ندارند. این ماسک مو بسیار ارزان تر از شامپوها و تقویت کننده های شیمیایی است و باعث ضخامت بیشتر و زیبایی مو می شود. برای تهیه آن نیز فقط به دو عدد تخم مرغ نیاز دارید.
تخم مرغ ها را در کاسه بشکنید. البته اگر موهای کم و نازکی دارید، یک تخم مرغ برای شما کافی است. وقتی حسابی تخم مرغ را هم زدید، آن را روی موهای خود بمالید و با پلاستیک یا کلاه رنگ روی آن را بپوشانید. اجازه دهید 20 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس آبکشی کنید. توجه داشته باشید که آب باید تقریبا سرد باشد تا تخم مرغ روی موهای شما پخته یا سفت نشود. پس از آبکشی، شامپو بزنید تا بوی آن نیز از بین برود.
7. از بین بردن موهای زاید
تقریبا هیچ کس دوست ندارد موهای زاید و اضافه داشته باشد اما آنها وجود دارند. اما برای از بین بردن آنها لازم نیست همیشه با سالن های زیبایی بروید. با ماسک زیر می توانید از دست همه آنها خلاص شوید. برای تهیه به مواد زیر نیاز دارید:
-حدود 2 قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ
حدود 2 قاشق غذاخوری آرد ذرت (به اندازه ای که خمیر شود)
-حدود 2 قاشق غذاخوری شکر (برای چسبناک شدن)
این ماسک را روی محل موردنظر بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه (یا بیشتر) بماند تا خمیر خشک شود و سپس آن را از روی پوست بردارید، می بینید که موها نیز با آن کنده می شوند.
8. ماسک ضد پیری
هیچ کس از چروک خوشش نمی آید اما محصولات ضد پیری و ضد چروک بسیار گران هستند و همه قدرت خرید آنها را ندارند. در ضمن، مواد شیمیایی داخل آنها ممکن است برای پوست شما ضرر داشته باشد. اما می توانید در خانه ماسک های طبیعی تهیه کنید. برای این منظور به مواد زیر نیاز دارید:
-یک قاشق چایخوری عسل
-چند قطره کوچک آب پرتقال تازه
هرگاه خواستید تا چروک های صورت شما از بین بروند این ماسک را روی صورت خود بمالید. البته مراقب باشید که اطراف چشمان خود نمالید که خطرناک است. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را می توانید سه بار در هفته انجام دهید. پس از چند بار استفاده تاثیر آن را به وضوح روی پوست خود خواهید دید.
9. پاک کننده اکنه و بستن منفافذ پوست
این دستور تهیه برای بستن منافذ باز پوست و از بین بردن اکنه بسیار مفید و موثر است. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:
-یک فنجان آب جوش
-سه قاشق غذاخوری پودر ریحان خشک
دو ماده را به هم ترکیب کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس از صافی رد کنید تا برگ ها جدا شوند. آب باقی مانده را داخل اسپری بریزید و روی صورت خود اسپری کنید. یا می توانید با پنبه روی صورت خود بمالید. این کار را می توانید هر روز تکرار کنید. آسیبی به پوست نمی رساند و به مرور باعث از بین رفتن اکنه و سلامت بیشتر پوست می شود.
10. از بین بردن سیاهی دور چشم
زیر چشم برخی از خانم ها سیاه است و همیشه تلاش می کنند تا آن را بپوشانند. با این ماسک می توانید این حلقه سیاه را از دور چشم خود از بین ببرید. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:
یک هلوی متوسط را له و به خمیر تبدیل کنید. البته توجه داشته باشید که هلو رسیده و نرم باشد. خمیر به دست آمده را دور چشم خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس با آب گرم آن را آبکشی کنید و تاثیر محسوس آن را مشاهده کنید. از آنجا که این ماسک کاملا طبیعی است، می توانید آن را هر روز تکرار کنید.

ماسک های زیبایی را در خانه تهیه کنید(2)