سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

این ماسک صورت، سلول‌های مرده پوست را از پوست جدا کرده، پوست را روشن و شاداب کرده، و راه‌های هوایی پوست را باز می کند.
*چای سبز خود را آماده کرده و اجازه دهید که حداقل برای یک دقیقه دم بکشد.
*چای کیسه‌ای را از لیوان خارج کرده و اجازه دهید که خنک شود.
* قسمت بالایی کیسه چای را باز کرده و محتویات آن را داخل یک کاسه کوچک بریزید.
* یک قاشق چای‌خوری بزرگ عسل خالص به چای سبز اضافه کنید، عسل برای آب‌رسانی و صاف کردن پوست عالی است و به از بین رفتن جای جوش های صورت کمک زیادی می کند، عسل را خوب با چای مخلوط کنید.
*حالا یک ماسک صورت اولیه داریم، البته در صورتی که می خواهید از این ماسک صورت، برای از بین بردن جای زخم و جوش استفاده کنید، می توانید مقداری آرد برنج هم به ترکیب اضافه کنید، آرد برنج برای روشن کردن پوست و از بین بردن لک خیلی عالی عمل می کند.
* با استفاده از نوک انگشتانتان، به آرامی این ماسک را بر روی صورتتان پخش کنید،در جاهایی از صورت که جوش بیشتر دارند، مثل زیر استخوان فک و چانه، می توانید مقدار بیشتری از این ماسک استفاده کنید و بیشتر ماساژ دهید.
* از این ماسک می توانید برای پوست قسمت‌های دیگر بدن خود نیز استفاده کنید.
* بعد از استفاده، اجازه دهید که این ماسک برای حدود 5 دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند.
* بعد از حدود 5 دقیقه، ماسک را از روی پوستتان بشویید، به خاطر داشته باشید که ممکن است پوستتان مقداری قرمز شود، این قرمزی طبیعی است و پس از چند دقیقه از بین خواهد رفت.
*بعد از استفاده ازاین ماسک، پوست بیشترین گیرایی را دارد، پس می توانید از نرم‌کننده پوست استفاده کرده تا پوستی نرم ترو شفاف تر داشته باشید.

ماسک چای سبز کیسه ای:


نظر

برنج سرشار از ویتامین B است که باعث تحریک رشد و بهبود سلول می‌شود، همچنین روند پیری سلول را کند می‌کند.
به منظور جلوگیری از پیری زودرس و برای حفظ شکل کامل پوست، ماسک برنج برای صورت استفاده می‌ شود،این ماسک از شیر، برنج و عسل تشکیل شده که پوست شما را درخشان، نرم می‌شود.
روش آماده سازی
2 تا 3 قاشق غذاخوری برنج نرم شده
برنج را شسته و می‌پزیم تا نرم شود آب آن را دور نمی‌ریزیم در یک کاسه ریخته و کنار می‌گذاریم و بعدا استفاده می‌کنیم. سپس 1 قاشق غذا خوری شیر گرم ریخته هم زده سپس یک قاشق غذاخوری عسل ریخته. دوباره هم بزنید تا صاف شود.
لایه ای از مخلوط را بر روی صورت و گردن می‌مالیم ، بعد از نیم ساعت صورت خود را با آب برنج بشویید.
علاوه بر این که فایده‌های برنج بر روی پوست بهره مند می‌شوید، شما همچنین از فواید متعدد آب برنج هم بهره مند می‌شوید.آب برنج حاوی آنتی اکسیدان، است که پوست را هیدراته می‌کند ، آب برنج تا چهار روز در یخچال قابل نگهداری است.از این آب سالم به عنوان یک لوسیون صورت استفاده کنید. همچنین می‌توانید از تکه‌های یخ برای ماساژ صورت استفاده کنید.ماسک برنج برای جلوگیری از پیری زودرس:/


نظر

برخی محققان معتقدند بروز آکنه هیچ ارتباطی با شکل‌گیری آکنه ندارد، ولی عده‌ای نیز بر این باورند که شماری از مواد غذایی می‌توانند عاملی برای ایجاد آکنه به شمار روند.
جوش صورت مشکی است که جنبه‌های گوناگونی را دربرمی‌گیرد و به طور معمول علتهای گوناگونی برای آن بیان می کنند و نمی‌توان فقط به یک علت برای بوجود آمدن آکنه بیان کرد، علاوه‌ بر این، علت های بوجود آمدن جوش در افراد مختلف با یکدیگر فرق دارد و یک علت تشدید کننده ممکن است هیچ مشکلی برای شخص دیگری بوجود نیاورد.
برخی محققان معتقدند بروز آکنه هیچ ارتباطی با شکل‌گیری آکنه ندارد، ولی عده‌ای نیز بر این باورند که شماری از مواد غذایی می‌توانند عاملی برای ایجاد آکنه به شمار روند.
مواد لبنی:تحقیقات صورت گرفته در آکادمی آمریکایی پوست‌شناسی نشان می‌دهد که شیر برخلاف فواید فراوانی که برای سلامت بدن دارد، تاثیر عکس روی ایجاد جوش و آکنه روی بدن و صورت به جا می‌گذارد و در واقع، ارتباط مستقیمی بین مصرف شیر و آکنه وجود دارد، به‌طور کلی مواد لبنی باعث شدت یافتن هورمون‌های مولد جوش در بدن می‌شود از سوی دیگر، پزشکان به افرادی که مستعد ابتلا به آکنه هستند، توصیه می‌کنند به جای استفاده از شیر گاو که چربی بالایی دارد، از شیرهای گیاهی از قبیل شیره بادام، شیره برنج یا شیره نارگیل استفاده کنند که چربی کمتری دارد.
مواد قندی و شکر:بررسی‌ها حاکی از آن است که مواد قندی و شکر باعث بروز التهاب در بدن می‌شوند و از آنجایی که آکنه نوعی اختلال التهابی ایجاد شده به‌ شمار می‌رود، پزشکان توصیه می‌کنند که افراد مستعد ابتلا به آکنه باید رژیم حاوی مواد ضدالتهاب را در دستور غذایی روزانه خود قرار دهند، البته این مساله به معنای حذف همیشگی شیرینی در مواد غذایی نیست، بلکه گنجاندن مواد حاوی قند طبیعی مانند انواع میوه‌ها به جای آبمیوه‌های آماده و صنعتی، خرما و عسل گزینه‌های شیرینی هستند که آنها را می‌توان جایگزین مواد قندی مصنوعی مانند قند و شکر کرد.
سویا:در دانه‌های سویا استروژن‌های گیاهی طبیعی یافت می‌شود، مقدار این استروژن‌های نوری یافت شده در سویا مانند استروژن طبیعی عمل می‌کند و در نتیجه مصرف آن باعث بروز آکنه می‌شود.
قهوه:نوشیدن یک فنجان قهوه ممکن است باعث شادابی و هوشیار شدن شما شود ولی به دلیل وجود اسید ارگانیک داخل دانه‌های قهوه، میزان هورمون "کورتیزول" افزایش می‌یابد، این هورمون به هورمون استرس مشهور است و عملکردی همچون آندروژن دارد و به‌طور همزمان غدد چربی را تحریک کرده و باعث ایجاد التهاب می‌شود.
نان:مصرف نان باگت، نان شیرینی و به‌طور کلی نان‌هایی که از درصدی شیرینی برخوردارند، در افرادی که مستعد ابتلا به آکنه هستند، می‌تواند شرایط بروز آکنه را تشدید کند، بررسی‌ها حاکی از آن است که گندم باعث التهاب می‌شود و برای کاهش آکنه در بدن باید میزان التهاب را کاهش داد، با توجه به اینکه نان‌های صنعتی موجود در بازار حاوی شکر، روغن دانه سویا و شیر به‌عنوان سه محرک اصلی هستند، احتمال ایجاد آکنه تشدید و چند برابر می‌شود.
روغن نارگیل:طبق گزارش‌های رسیده، مصرف روغن نارگیل در افراد مستعد ابتلا به آکنه، علاوه‌بر ایجاد جوش‌های ریز در اطراف دهان، باعث شکل‌گیری التهاب به‌خصوص روی گونه‌ها می‌شود.
بادام زمینی:بادام زمینی حاوی هورمون "آندروژن" است که با افزایش تولید چربی‌های پوستی، ایجاد آکنه را به‌ویژه در افراد حساس و مستعد بالا می‌برد، علاوه‌بر این، احتمال بروز جوش‌های سرسفید در افرادی که بادام زمینی بیشتری مصرف می‌کنند، بالاتر از حد معمول است، افراد مبتلا به آکنه می‌توانند از بادام به‌عنوان جایگزین مناسبی برای بادام زمینی استفاده کنند.
پزشکان می‌گویند مواد غذایی تازه و مواد مغذی کامل مانند پروتئین، سبزیجات، چربی‌های سالم و غلات فاقد گلوتن ازجمله مواد غذایی سالمی محسوب می‌شوند که می‌توانند برای سلامت پوست مفید باشند.

این خوراکی ها جوش هایتان را بدتر می کنند :/


نظر

پرپشت شدن ابروها با استفاده از مواد و گیاهان طبیعی به جرات بهترین ها برای این منظور هستند می دانید که هر داروی شیمیایی به خصوص داروهای تقویت کننده ی شیمیایی مو بعد از مدتی اثربخشی خود را از دست می دهد اما باید گفت داروهای گیاهی هرگز کم اثر نخواهند شد چون تمام مواد مغذای مورد نیاز را در خود دارند.
برای رشد سریع ابروها چه کنیم:
باید بدانید وازلین ماده دیگری است که می‌تواند در رشد ابروها موثر باشد، استفاده از وازلین نیز تقریبا همانند روغن زیتون است با این تفاوت که شاید مجبور باشید 2 بار در روز از آن استفاده کنید، البته روغن زیتون رشد ابروها را سریع‌تر می‌کند ولی وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن‌ها را ضخیم‌تر می‌کند و در نتیجه ابروها پرتر به‌نظر خواهند رسید، وازلین بیشتر برای کسانی مناسب است که ابروهای باریک را ترجیح می‌دهند ولی دوست دارند ابروهای‌شان پر و یکدست به‌نظر برسد.
*خمیری از پودر آسیاب شده ی دانه ی شنبلیله تهیه کنید و صبح‌ها یا شب‌ها قبل از خواب به ابروهای خود بمالید.
*زرده ی تخم مرغ را به ابروهای خود بمالید و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید، این کار باعث تقویت ابروها می‌شود.
*قرار دادن توپی از پنبه آغشته به شیر یا شیر نارگیل به روی ابروها باعث تقویت ابروها می‌شود.
*مالیدن ژل آلوئه ورا به ابروها باعث افزایش رشد ابرو و نرم و براق شدن ابرو می‌شود.
*ماساژ دادن ابروها با روغن زیتون به طور روزانه باعث رشد سریع ابروها می‌شود.
*مالیدن آب پیاز رنده شده به ابروها باعث تقویت و ضخیم شدن ابروها می‌شود.
*مالیدن روزی 2 یا 3 مرتبه وازلین به ابروها باعث تسریع رشد ابروها می‌شود.
*مالیدن روغن نارگیل به ابروها باعث تیره تر و ضخیم تر شدن ابروها می‌شود.
*مخلوط روغن بادام و بذر شنبلیله را روزانه به ابروهای خود بمالید.
*هر شب قبل از خواب ابروهای خود را با روغن کرچک چرب کنید.
پرپشت شدن ابرو با ماساژ ابرو:
به‌طور کلی ماساژ دادن هم برای پوست صورت مفید است و هم برای موها، برای ماساژ دادن ابروها بهترین کار این است که با یک برس کوچک مخصوص، ‌ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید، علاوه بر این می‌توانید با نوک انگشت‌ها با حرکاتی دوار به سمت گوشه‌های صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهید، ‌می‌توانید این کار را 2 بار در روز انجام دهید.
بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل 15 دقیقه روی ابروها باقی بماند و بعد صورت را بشویید، روغن بادام سرشار از ویتامین E، کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می‌توانند به رشد ابروها کمک کنند.

پرپشت شدن ابرو با نسخه های گیاهی:/


نظر

ترک خوردگی هم می تواند زشت باشد هم دردناک، پس سعی کنید از این درمان های خانگی ساده استفاده کرده تا ترک خوردگی پاشنه پا را درمان کنید.
قبل از اینکه یکی از این روش ها رو امتحان کنید، حتما پاهایتان را به طور کامل تمیز کرده و مطمئن شوید که کثیف نیستند. روشی را انتخاب کنید که برای شما کارسازاست و تا زمانی که پاشنه پایتان نرم تر شود به این روش ادامه دهید.
روغن:
روغن پوستتان را مرطوب و نرم می کند، می توانید از روغن زیتون، نارگیل و حتی روغن سبزیجات استفاده کنید. اول با سنگ پا پاهایتان را ماساژ دهید، بعد خشکشان کرده و با روغن ماساژ بدهید.
بعد از اینکه روغن زدید جوراب بپوشید و بگذارید تمام شب پایتان باشد، اگه پاهاتون خیلی بد ترک خوردد است می توانید از قسمت سنگ پا زدن صرف نظر کنید.
لیموترش:
لیموترش خواص اسیدی داره که می تواند از زبر شدن پوست پیشگیری کند،شما حتی می توانید آبلیمو را به طور مستقیم روی پاشنه پا بگذارید، یا پاها رو در یه لگن آب گرم که کمی آبلیمو به آن اضافه شده خیس کنید.
در هر صورت، باید اجازه بدهید چند دقیقه بماند بعد پاها را با سنگ پا و صابون ماساژ دهید.
گلاب:
گلاب مواد مغذی دارد که به پاشنه پا کمک می کند و وقتی که با گلیسیرین استفاده می شود تاثیرش هم بیشتر شده و پوستتان را نرم می کند.
گلاب و گلیسیرین را به خوبی با هم مخلوط کرده (به مقدار برابر) و این مخلوط رو قبل از اینکه به رختخواب بروید روی پوست پایتان بزنید.
وازلین:
پاهایتان را به مدت 20 دقیقه در آب گرم خیس کنید، بعد خشکشون کرده و مخلوط وازلین و آب یه دونه لیموترش رو بهشون بزنید، بعد جوراب بپوشید و بگذارید تمام شب به همان صورت بماند و صبح شستشو دهید.
سرکه:
سرکه سفید خواص اسیدی داره که پوست رو نرم می کند، البته یادتان باشد که نباید اون رو مستقیما روی پوست استفاده کنید چون پوست رو خیلی خشک می کند.
یک چهارم فنجان سرکه رو به یه سطل آب گرم اضافه کرده و پاهایتان را برای کمتر از ده دقیقه در آن خیس کنید، در حالی که پاهایتان داخل آب هستند آنها را ماساژ دهید و بعد با آب معمولی بشورید.
پاها را خشک کرده و مرطوب کننده بزنید، از این دستور بیشتر از یک بار در هفته استفاده نکنید.
عسل:
عسل خواص آنتی باکتریایی و مرطوب کنندگی دارد، آب گرم را داخل یه سطل بریزید تا زمانی که نصف پر شود و بعد یک فنجان عسل داخلش بریزید، پاهایتان را داخل این آب برای 20 دقیقه خیس کرده و بعد شستشو دهید.
آرد برنج:
برای اینکه پوسته های پاشنه پا رو از بین برده و آن را نرم کنید، باید خمیری از آرد برنج و چند قاشق عسل و سرکه سیب درست کنید.
تا زمانی که خمیر غلیظ درست شود آن ها را هم بزنید،پاها را در آب گرم برای ده دقیقه خیس کنید و بعد با این خمیر ماساژ دهید، اگر پاشنه پایتان خیلی بد ترک خورده می توانید روغن زیتون یا روغن بادام را به این خمیر اضافه کنید.
موم پارافین:
اگر پاشنه پایتان بدجوری ترک خورده و درد زیادی داره، این روش را امتحان کنین تا زودتر از این درد خلاص شوید، موم پارافین رو با روغن خردل یا روغن نارگیل گرم کرده تا زمانی که ذوب شود، بعد بگذارید به دمای معمولی برسد و قبل از خواب روی پاهایتان بگذارید و صبح شستشو دهید.

درمان های خانگی برای از بین بردن ترک پاشنه پا:/


نظر

یک بطری آب معدنی تهیه کنید و آب را داخل قالب‌های یخ‌ بریزد و بعد از ساعتی که آب یخ زد آن مکعب‌های کوچک را روی پوست خود قرار بدهید، این روش یا به بیانی دیگر یخ‌درمانی باعث افزایش گردش خون می‌شود.
کره‌ای‌ها با یخ جوان می‌مانند:
قرار دادن یخ روی صورت در کشورهای آسیا بسیار رایج است، اکثر ما می‌دانیم که مردم کشور کره جزو گروهی از مردمان هستند که بیشتر به طب‌های سنتی تمایل دارند و تا جایی که ممکن است سعی می‌کنند از این روش‌ها سلامتی خود را تضمین کنند،شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برخی از هنرپیشه‌های کره‌ای برعکس هنرپیشه‌های سینمای تجاری به جای انجام کارهای هزینه‌دار و خطرناک سعی می‌کنند با قرار دادن یخ روی صورت‌های خود به پوستی زیبا و شفاف دست پیدا کنند. یک نکته جالب دیگر در این است که این روش از دوران باستان وجود داشته و روش استفاه از یخ در دوران باستان توسط زنان استفاده می‌شده که تا به امروز برای داشتن پوستی جوان ادامه دارد.
با خستگی خداحافظی کنید:
تا به حال شده برای یک قرار مهم کاری یا هر مسئله مهم دیگری سعی کنید به خواب نروید تا صورتتان ورم نکند؟ اما به جای اینکه صورتتان ورم نکند در مقابل چهره‌ای خسته و کسل پیدا می‌کنید که این حالت زیاد تفاوتی با صورت ورم کرده ندارد. از قدیم رسم بر این بوده است که بعد از بیدار شدن صورت خود را بشوییم و این عادت را مادران سعی می‌کنند از همان کودکی به ما بیاموزند، می‌دانید چرا؟ چون زدن آب خنک حالتان را جا می‌آورد، اما بهتر است این نکته را هم اضافه کنیم که معمولا صبح‌ها یا هر زمانی که دراز کشیده‌اید مایعات داخل بدن به گردش در می‌آیند به همین علت صورت شما صبح ورم می‌کند.
شما با روش یخ درمانی می‌توانید از این پس ورم صبحگاهیتان را بدون استفاده از محول‌های شیمیایی کاهش دهید، این روش بعد از دوش آب گرم نیز تاثیرگذار است، به خاطر داشته باشید که این روش موقتی است، با این حال پوست شما پس از استفاده از یخ روشن‌تر به نظر می‌رسد.
قبل از یخ درمانی باید بدانید:
قبل از هرچیز از گذاشتن مستقیم یخ روی صورت جدا خوداری کنید زیرا این کار باعث پارگی مویرگ‌های زیر پوستی می‌شود، پس برای جلوگیری از پارگی مویرگ‌ها بهترین شیوه این است که یخ را در پارچه‌ای لطیف بپیچید، دومین نکته این است که یخ را به صورت ثابت روی پوست خود نگه ندارید بلکه به صورت مورب آن را روی پوست به آرامی ماساژ دهد، برای انجام یخ درمانی باید صورتتان تمیز و بدون آرایش باشد زیرا وجود هرنوع کرم یا مواد آرایشی مانع از این می‌شود که یخ‌درمانی تاثیر خود را داشته باشد.
همچنین یخ باعث می‌شود تا پوست خیس شود، اما بهتر است پوست را بدون استفاده از حوله و به صورت طبیعی بگذارید خشک شود و بعد از آن برای جلوگیری از حالت کشسانی پوست از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.
با این حال فکر نکنید انجام هر روزه این کار تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت زیرا در هر چیزی که افراط وجود داشته باشد به جای تاثیر مثبت ممکن است تاثیری منفی برجای بگذارد، پس بهتر است برای داشتن پوستی که درخشش طبیعی داشته باشد حداقل دوبار در هفته به مدت 15 دقیقه این کار را انجام دهید.
همیشه یخ نقش کاربردی ندارد:
این روش برای همه افراد مناسب نیست، چنانچه‌پوست بسیارحساسی دارید یا رگ‌های شما به سطح پوست نزدیک است یا از تماس آب سرد اذیت می‌شوید این روش به شما توصیه نمی‌شود، پس بهتر است روشی متناسب با وضعیت پوست خود انتخاب کنید، اگر می‌خواهید بدانید که آیا این روش برایتان مناسب است، باید به رنگ پوست خود بعد از یخ درمانی دقت کنید. اگر بعد از یخ درمانی پوستتان رنگ خوب و سالمی (مانند سرخی که پس از پیاده‌روی بر سطح پوست نمایان می‌شود) پیدا کرد این روش می‌تواند برای شما مناسب باشد.
این روش معجزه می‌کند:
پس همان طور که گفته شد استفاه از این روش به پوست طراوت و انعطاف‌پذیری می‌بخشد و روش سالمی برای جلوگیری از چین و چروک است، اما شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که یکی از راهکارهای سنتی برای تمیز کردن پوست استفاده از روغن زیتون یا عسل است که به عنوان محلول پاک‌کننده صورت استفاده می‌شود که کثیفی و آلودگی را از روی پوست برمی‌دارد، اما بعد از این کار منافذپوست باز می‌شوند، اگر با یخ شست‌وشو دهید، منافذ بسته شده پوست را درحالت خوبی نگه می‌دارد.

پوستی سفت و درخشان با ماسک یخ:/


نظر

انجیر نقش مهمی در تنظیم و کنترل برنامه‌ی غذایی دارد به دلیل اینکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. اگر دنبال افزایش میزان ویتامین B بدنتان هستید به جای مصرف مکمل به سراغ انجیر بروید.

ویتامین‌های B و A موجود در این میوه‌ی کوچک نیز برای رگ‌های خونی و همچنین مجاری تنفسی فوق‌العاده است. اگر مدتی است احساس ضعف و بی‌حالی می‌کنید برای بازیانی انرژی و قدرت بدنی انجیر میل کنید. برای همین هم این میوه برای بیمارانی که دوره‌ی نقاهت می‌گذرانند و از لحاظ جسمی و روحی ضعیف شده‌اند مفید است.

انجیر حاوی ویتامین C است و برای همین هم ادرارآور بوده و یک درمان طبیعی برای مقابله با پیری و فرسودگی است. پتاسیم موجود در این میوه (هر 100 گرم انجیر حاوی 232 میلی‌گرم پتاسیم است) تعادل غذایی‌تان را حفظ می‌کند. به خاطر اینکه همیشه باید تعادلی بین میزان پتاسیم و سدیم (نمک) بدنتان باشد تا سلامت شما حفظ شود.

فیبرهای موجود در انجیر نقش موثری در هضم راحت غذا و مقابله با یبوست دارد. به این منظور هم بهتر است از انجیرهای کاملا رسیده استفاده کنید.

اگر دنبال خوش‌اندامی هستید باید بدانید که انجیر نه چربی دارد، نه سدیم و نه کلسترول. از این گذشته این میوه حاوی آب زیادی است از این نظر هم به زیبایی اندام کمک می‌کند.

انجیر حاوی آهن نیز می‌باشد. حتماً می‌دانید که آهن برای ساخت گلبول‌های قرمز لازم است و وظیفه‌ی حمل اکسیژن به بافت‌ها را بر عهده دارد.

این میوه همچنین حاوی کلسیم، فسفر و منیزیم است که برای سلامت بدن لازم و ضروری‌اند. به این ترتیب که استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد، برای رشد بچه‌ها مفید است و باعث بهبود عملکرد عضلات می‌شود.

انجیر: دوست تناسب اندام یا چاق‌کننده؟

میزان انرژی انجیر در حد معقولی است به این ترتیب که یک عدد انجیر (انجیر متوسط حدود 45 گرم) کمتر از 25 کیلوکالری دارد. همیشه یادتان باشد زمانی مشکل به بار می‌آید که پای زیاده‌روی در میان باشد. شما می‌توانید یک عدد انجیر را به عنوان دسر میل کنید هم از خواص آن بهره ببرید و هم اینکه لطمه‌ای به تناسب اندامتان نخورد. پس بدون ترس از چاقی انجیر را در سبد میوه‌تان جا دهید. اگر هم مشکلی با میزان کالری مواد غذایی ندارید و یا اینکه بیماری قند ندارید تا جایی که می‌توانید از خواص این میوه استفاده کنید.

اندر احوالات فیبرهای انجیر

فیبرهای موجود در انجیر برای تحریک روده‌ها موثر است. برای همین هم اگر از یبوست رنج می‌برید می‌توانید به این میوه‌ی کوچک اعتماد کنید. برای اینکه بهتر از خاصیت این میوه بهره ببرید باید انجیر کاملا رسیده انتخاب کنید. البته افرادی که دچار بیماری دیورتیکولار هستند باید این میوه را از برنامه‌ی غذایی‌شان حذف کنند. به خاطر اینکه دانه‌های ریز داخل انجیر می‌تواند باعث تشدید مشکل روده‌ها شود.


نظر

وقتی ناچار هستید برای انجام کارهای روزانه مدت زیادی را در ساعات آفتابی روز در فضای آزاد و زیر نورخورشید قرار بگیرید ناگزیر پوست لطیف و حساس شما دچار آفتاب سوختگی شده و به گونه‌ای تغییر رنگ می‌دهد که معمولا ناخوشایند است و آن را نمی‌پسندید.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این تغییر رنگ همچنین شما را نگران کرده و به این فکر می‌اندازد که در چند قدمی سرطان پوست هستید. در این شرایط مضطرب و وحشت زده نشوید بلکه در عوض با استفاده از هر یک از روش‌های طبیعی زیر و یا هر سه تای آنها در یک برنامه زمانی منظم می‌توانید پوست خود را ترمیم کرده و آفتاب سوختگی را درمان کنید.

این سه راه کار طبیعی عبارتند از:

1-‌ آلوئه‌ورا: این گیاه همه فن حریف در واقع برای بهبود هر نوع سوختگی از جمله آفتاب سوختگی مفید است. یک برگ آلوئه‌ورا را باز کرده و ژل داخل برگ را روی ناحیه آفتاب سوخته بمالید. آرام بمانید تا ژل تاثیر خود را اعمال کند. ژل آلوئه‌ورا یک لایه محافظی روی پوست شما ایجاد می‌کند که رطوبت آن را نگه می‌دارد و فرآیند بهبود آفتاب سوختگی آغاز می‌شود. درحین کار آب زیادی نیز بنوشید تا پوست شما دوباره آب کافی جذب کند.

2- بابونه: شاید هرگز تصورش را هم نکرده‌اید که این چای خوش طعم بتواند به درمان آفتاب سوختگی شما کمک کند. برای بهره‌مندشدن از این خاصیت بابونه، چند قطره از عصاره این گیاه را داخل یک کاسه آب خنک بریزید. یک لیف تمیزرا داخل این محلول خیس کنید و آن را به آرامی روی محل آفتاب سوختگی بمالید اگر تمام بدنتان دچار آفتاب سوختگی شده است می‌توانید همین محلول را داخل وان درست کرده و مدتی در وان قرار بگیرد تا گیاه تاثیر خود را روی پوست بگذارد. همچنین اگر دچار آفتاب سوختگی در پلک‌های چشمانتان شده‌اید می‌توانید دو عدد تی بگ چای بابونه را با آب خنک خیس کرده و روی چشمهایتان نگه دارید.

3- حمام جوش شیرین: یک فنجان از این ماده پاکسازی کننده را داخل وان حمام حاوی آب خنک بریزید و درون وان قرار بگیرید. در این حالت پوست خود را مخصوصا وقتی شروع به پوسته پوسته شدن می‌کند مرتب مرطوب نگه دارید. نوبت بعد که خواستید در معرض نور آفتاب قرار بگیرد به خاطر داشته باشید که لباس مناسب بپوشید و حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ایسنا

بهترین درمان آفتاب سوختگی پوست چیست؟


نظر

اگر می‌خواهید ناخن‌های‌تان زودتر رشد کند:
برای کمک به رشد ناخن‌ها، نصف فنجان گوجه‌فرنگی رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط کنید و حدود 10 دقیقه انگشتانتان را داخل این مخلوط نگه دارید و سپس آب بکشید و با حوله‌ای آن ها را خشک کنید.
گوجه‌فرنگی دارای بیوتین است،‌ بیوتین یک ماده طبیعی شناخته شده برای رشد ناخن‌ها و مو است، روغن زیتون نیز به حفظ رطوبت ناخن‌ها و کوتیکول‌ها کمک می‌کند.
هم نرم‌کننده، هم لایه‌بردار:
روغن زیتون برای پوست شما اثرات بسیاری دارد، شما با استفاده از روغن زیتون پوست‌تان مرطوب همچنین به خوبی منافذ آن پاک و تمیز می‌شود.
کرم شب بسازید:
کافی است یک واحد سرکه را با یک واحد آب و 2 واحد روغن زیتون مخلوط کنید و یک کرم شب برای خود بسازید تا هم پوست صورت‌تان را نرم کرده و هم رنگ صورت‌تان را کمی باز کند.
اسکراب صورت بسازید:
ابتدا صورت‌تان را با آب نم‌دار کنید و سپس با روغن زیتون ماساژ دهید سپس کف دست‌تان مقدار کمی شکر بریزید و بعد این شکر را روی روغن زیتونی که روی صورتتان وجود دارد، بمالید.
تمام قسمت‌های پوست‌تان را با شکر آرام‌آرام ماساژ دهید، این عمل باعث می‌شود که سلول‌های مرده روی سطح پوست شما از بین بروند و درنتیجه پوست صورت دارای درخششی طبیعی و سالم شود.
پاک‌کننده صورت:
نصف فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری از یک صابون ملایم مایع و 2 قاشق غذاخوری آب و 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین درون یک مخلوط‌کن بریزید و آرام این مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود، سپس این مخلوط را درون شیشه سربسته بریزید.
هربار می‌توانید مقدار کمی از این مخلوط را در کف دستانتان بریزید و با حرکات دورانی روی پوست صورتتان ماساژ دهید و سپس با آب ولرم صورت‌تان را آب بکشید، شما می‌توانید روزانه دوبار از این پاک‌کننده استفاده کنید.
نرم کردن پاشنه پاها:
پاهایتان را قبل از خواب مرطوب و نم‌دار کنید و سپس با سنگ‌پا سلول‌های مرده پاشنه پا را ازبین ببرید سپس پاهایتان را با آب و صابون بشویید و بعد با یک حوله کاملا خشک کنید.
بعد کمی روغن زیتون روی پاشنه‌ها بمالید و با حرکات دورانی پاشنه پا و قسمت‌هایی را که زبر است حسابی ماساژ دهید، اگر آرنج یا زانوی شما نیز زبر و خشن شده، می‌توانید به همین روش این قسمت را نرم و لطیف کنید، اجازه دهید روغن زیتون چندین دقیقه روی بدن شما باقی بماند، سپس به آرامی پاهایتان را با جوراب نخی بپوشانید.
هنگام جوراب پوشیدن مواظب باشید جوراب روغن پاهای‌تان را پاک نکنید، بهتر است تا صبح با جوراب‌ بخوابید و صبح‌ اثر روغن‌زیتون را روی پاهای‌تان ببینید.
چگونه موهای شما را نرم و لطیف می‌کند؟
این روغن طبیعی رطوبت موها را افزایش می‌دهد و مانع وز شدن موها می‌شود و در بهبود موخوره موثر است.
آبرسانی موها:
شما می‌توانید با 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم‌مرغ یک ماسک مرطوب‌کننده برای موها‌یتان بسازید، این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و روی پوست کف سر بمالید و به آرامی حدود 5 دقیقه پوست کف‌سر را با این مواد ماساژ دهید، سپس موها و سرتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه زمان بگذرد.
برای نرم کردن موها:
اگر موهای شما زبر و خشن است 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به‌عنوان یک ماسک آرام‌بخش برای موهایتان استفاده کنید، عسل به‌عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی موها و پوست شما را نرم می‌کند، وقتی این مخلوط را به موها و پوست کف‌سرتان زدید، موها را با یک کلاه پلاستیکی حدود 30 دقیقه بپوشانید و سپس موها را بشویید.
اگر موهای‌تان وز دارد:
یک راه‌حل خوب برای کاهش وز موها استفاده از روغن داغ برای موهاست، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید، سپس ظرف این روغن‌ها را درون یک ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا روغن‌ها به مرور گرم شوند، دقت کنید که لازم نیست روغن‌ها داغ شوند، موها و پوست کف‌سرتان را با این روغن گرم ماساژ دهید و سپس با یک حوله موها و سرتان را بپوشانید و30 دقیقه صبر کنید.

روغن زیتون نخورید، روی پوست بگذارید:/(2)


نظر

بخور دادن پوست برای پاک کردن آن:/یکی از راه های پاک کردن پوست ، بخور دادن آن است که به وسیله آن منافذ پوست باز شده و آماده تغذیه از ماسک های مورد نظر می گردد، بعد از عمل بخور می توان دانه های سرسیاه و جوش های صورت را فشار داد این کار باید در نهایت دقت و با دستمال کاغذی انجام گیرد و نباید برای این کار از ناخن ها استفاده کرد.
چگونگی بخور دادن پوست:
بخور دادن پوست به یکی از روش های زیر صورت می گیرد :
* بخور بخار آب:
این بخور را می توان همیشه و در همه جا انجام داد بدین صورت که پوست را در معرض بخار آب قرار داده، ولی مواظب باشید که بخار، پوست شما را نسوزاند، با این کار آلودگی ها و چربی ها و سلول های شاخی از سطح پوست تمیز شده و پوست شما مرطوب می گردد و این مرطوب بودن مانع ایجاد چین و چروک ها می شود.
* بخور گل ختمی و بابونه:
این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و مرطوب شدن پوست می گردد باعث ضد عفونی و روشن شدن و شادابی پوست نیز می شود، بهترین کاری که می توان بعد از این بخور، علاوه بر استفاد از انواع ماسک ها انجام داد، استفاده از روغن زیتون و در صورت داشتن جوش در روی صورت، ازآب لیموترش می باشد که باید با کمک پنبه، مخلوط روغن زیتون و آبلیمو ترش را روی پوست مالیده و پس از 30 دقیقه صورت را با آب ولرم شست.
* بخور رامسن (زنجبیل شامی):
این بخور علاوه بر این که باعث تمیزی و شادابی پوست می شود برای دستگاه تنفسی نیز بسیار مفید می باشد، برای این منظور جوشانده غلیظ و بسیار گرم آن استفاده می شود که با انداختن پارچه یا لحاف بر سر، بخار آن را استشناق کرده و در همان حال پوست صورت را ماساژ می دهید و سپس با یک حوله تمیز پوست را تمیز می کنید. (مقدار لازم از این گیاه دو مشت کامل از ریشه آن در یک لیتر آب توصیه شده است.)
طریقه استفاده از بخور:
مقداری گل ختمی و گل بابونه را در ظرف آب جوش می ریزیم و سپس در ظرف را به مدت 10 دقیقه قرار داده تا دم بکشد و سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه کلفت روی سر خود و ظرف انداخته و همین طور که صورتمان بالای ظرف و در معرض بخارها قرار دارد و با کمک دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ داده ، این عمل را چندین بار تکرار می کنیم.
*** نکته ***
* برای بخور دادن پوست می توانید از گیاهان زیر نیز به صورت بالا استفاده نمایید، این گیاهان عبارتند :
بابونه، آویشن، اسطوخدوس، گزنه سفید، رازیانه، زیرفون، بومادران، اکلیل کوهی، نعناع صحرایی، صمغ عربی
* پس از عمل بخور چون منافذ پوست باز می شوند و سر جوش ها نیز باز خواهد شد، بهتر است که برای تنگ کردن این منافذ پس از اتمام کار، از خیار رنده شده یا لیموترش تازه و یا اگر پوست چربی دارید از آب سرد یا یخ کمک بگیرید و آن ها را به صورت ماسک بر روی پوست قرار دهید، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و در درمان و شفای زخم ها و جراحت ها لازم و ضروری می باشد زیرا میزان کولاژن را در پوست شما تثبیت کرده و به حالت موازنه در می آورد برای حفظ ظاهر شما لازم است چون به شما ظاهر طراوت و شادابی می دهد.
اگر به مشکل موضعی بر روی پوست به کار برده شود می تواند چین و چروک ها و خطوط ریزی که بر روی پوست بوجود آمده اند را کم کند، ممکن است که شدت آفتاب سوختگی ها را نیز بکاهد.