سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

بیشتر ماهی مصرف کنید، بخصوص سالمون:
سالمون یک منبع غنی پروتئین است که یکی از ملزومات پوست خوب می باشد.این ماهی همچنین یک منبع عالی یک اسید چرب ضروری به نام امگا 3 می باشد.
اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه کرده و آن را پُر و جوان نگاه داشته و به کاهش چین و چروک کمک می کنند.
اخم نکنید.
حرکات مکرر صورت باعث فعالیت بیش از حد عضلات صورت و ایجاد شیار زیر سطح پوست میشود. این شیار نهایتا" تبدیل به چین و چروک خواهد شد. ارزش عینک آفتابی را در نظر داشته باشید چون هم پوست اطراف چشم را از صدمه آفتاب حفظ می کند و هم از اخم کردن شما در مقابل نور جلوگیری می کند.
هر چه می توانید آلفا- هیدروکسی اسید استفاده کنید:
این اسیدها که در میوه هایی مثل سیب و پرتقال و حتی در شیر وجود دارند، لایه فوقانی سلول های مرده پوست را برمیدارند و بنابراین موجب کاهش ظهور خطوط ظریف و چروک ها بخصوص در اطراف چشم می شوند.
به جای قهوه، کاکائو مصرف کنید:
کاکائو حاوی مقادیر بالایی از دو فلاوونول تغذیه ای است(Catachin- Epicatchin) که از پوست در مقابل صدمه نور خورشید جلوگیری می کنند، موجب بهبودی گردش خون سلول های پوستی میشوند، آب رسانی پوست را بهتر می کنند، و باعث می شوند پوست صاف تر به نظر برسد.
بیش از حد صورت خود را نشویید:
طبق گفته متخصصین پوست مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، آب شیر موجب از بین رفتن رطوبت و چربی های طبیعی پوست که محافظت علیه چین و چروک ها را به عهده دارند میشود. در ضمن، اگر صابون شما حاوی مرطوب کننده های محافظ پوست نیست، به جای صابون از پاک کننده های صورت(facial cleanser) استفاده کنید.
از ویتامین Cموضعی استفاده کنید:
مطالعات نشان داده اند که ویتامین C می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد، از آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش A و Bجلوگیری کند، اشکالات رنگدانه ای را تصحیح نماید، و مشکلات التهابی پوست را بهبود بخشد. نکته اساسی اما، ممکن است نوع ویتامین Cاستفاده شده باشد. تا امروز، اکثر تحقیقات قویترین ویتامین Cبرای رفع چین و چروک را L-ascorbicacidمی دانند.
سویای بیشتری میل نمایید:
تحقیقات نشان می دهند که سویا ممکن است به محافظت علیه آسیب پیر شدن پوست ناشی از نور خورشید کمک کرده یا آن را بهبود ببخشد.یک مکمل غذایی دارای سویا بعد از فقط 6 ماه باعث بهبودی ساختمان پوست و سفتی آن می شود.

کاهش چین و چروک صورت بدون جراجی/


نظر

آویشن, خواص آویشن, خاصیت آویشن,طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهیبیشتر در خوراکهایی که پاستا دارند  مصرف میشود، این گیاه  عطر دار پر از مواد مغذی است که برای پوست، مو و همه بدن خوبست-بینایی رو تقویت میکنه: سرشار از ویتامین A است و این ویتامین محلول در چربیه و یه آنتی اکسیدان ضروری برای سلامتی غشا مخاطی و پوسته، آویشن سلامتی چشم ها رو بهبود میده-سرماخوردگی رو درمان میکنه: آویشن حاوی خواص ضد عفونی کنندگی و آنتی بیوتیکی است و یه درمان عالی برای وقتیه که سرماخورده هستین، گلودرد دارین و سرفه میکنین. طبق یه تحقیق که در این زمینه انجام شده، این گیاه به خاطر این شناخته شده است که برونشیت و سرفه رو درمان میکنه. برای کسانی که سرما خوردن توصیه میشه یه فنجان چای آویشن بنوشن.-آکنه رو درمان میکنه: به خاطر خواص آنتی باکتریایی که داره، اغلب در کرم های مخصوص آکنه و شستشوی صورت به کار برده میشه.-از ریزش مو جلوگیری میکنه: وقتی با گیاهان دیگه ترکیبش کرده و به عنوان یه روغن ضروری استفاده اش کنین، میتونه ریشه موها رو تقویت کرده و رشدشون رو بیشتر کنه.-سطح فشار خون رو کنترل میکنه: این گیاه حاوی عصاره ای است که میتونه فشار خون رو کاهش بده.-سلامتی استخوان رو بهبود میده: چون آویشن یه طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی - خوب از ویتامین K ، آهن، کلسیم و منگنزه، میتونه سلامت استخوان ها رو بهبود بده. این مواد مغذی به رشد استخوان کمک کرده و خطر بیماری های وابسته به استخوان رو کاهش میدن.-به هضم کمک میکنه: کارشناسان اغلب چای آویشن رو به کسانی توصیه میکنن که از سوهاضمه و نفخ رنج میبرن. روغن های سبک موجود در آویشن میتونه شما رو از گرفتگی روده خلاص کنه.طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی - hidoctor.ir


نظر

شنبلیله را له کرده و آب آن را کاملا از تفاله اش جدا نموده، چون دارای بوی بدن می باشد کمی اسانس نعناع به آن اضافه نموده و بعد از آن برای محلی که می خواهید استفاده می نمایید.
مهم ترین علت پوسته پوسته شدن پوست کمبود ویتامین A و D می باشد به همین دلیل بهتر است از میوه ها و ماسک هایی استفاده کنید که سرشار از ویتامین A و D می باشد. به علاوه برای جلوگیری از پوسته شدن پوست و کلااجزای بدن باید بیشتر استحمام کرد.
یکی ازگیاهانی که سرشارازویتامین Dمی باشد شنبلیله است. استفاده از ماسک این گیاه ، علاوه بر درمان پوسته پوسته شدن های پوست ، باعث درمان سختی پوست و رفع سبزی آن و جوش های پوست و روشن شدن رخساره نیز می گردد، این ماسک یکی از بهترین ماسک های گیاهی و نافع برای پوست می باشد.
برای تهیه این ماسک ، بدین ترتیب عمل نمایید.
شنبلیله را له کرده و آب آن را کاملا از تفاله اش جدا نموده، چون دارای بوی بدن می باشد کمی اسانس نعناع به آن اضافه نموده و بعد از آن برای محلی که می خواهید استفاده می نمایید .
اگر این مایع را با آب ترب مخلوط کنید و به صورت بمالید اثر آن چند برابر می شود چرا که ترب نیز سرشار از ویتامین C بوده و برای پوسته پوسته شدن پوست، بسیار مفید می باشد.
*تذکر
آب شنبلیله علاوه بر موارد یاد شده برای ترک های پوستی و بهبود آن ها نیز بسیار مفید می باشد و باید هر روز، روزی 3 بار بر روی ترک ها مالیده شود تا هر چه زودتر ترک ها درمان شوند.
*چند ماسک مفید دیگر
استفاده از اسانس اسطوخودوس، در درمان پوسته شدن پوست (به خصوص در اثر آفتاب) بسیار موثر می باشد.
آرد عدس و گل سرخ را کوبیده و با آب خمیر کرده و سپس به پوست بمالید .
روغن گردو درمان کننده خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می باشد.
روغن گل سرخ نیز در درمان پوسته پوسته شدن پوست موثر است.

ماسک گیاهی برای درمان پوسته دست/


نظر

سالم ترین و مؤثرترین راه برای سلامتی پوست، غذاهایی است که مشکلات پوستی را بهبود می بخشد. گروهی از خوراکی های طبیعی و سالم می توانند بهبود دهنده مناسب و پیشگیری کننده قوی انواع گوناگون مشکلات پوست باشند.
*چای سبز
چای سبز غنی از آنتی اکسیدانهایی است که التهاب را کاهش می دهد و سلولهای پوست را حفظ می کند. ثابت شده است چای سبز آسیب ناشی از اشعه خورشید و اشعه فرابنفش را کاهش می دهد که در حقیقت سبب کاهش خطر سرطان پوست می شود.
چای سبز غنی از پلی هیدروفنال هاست ترکیباتی که سرطان را رفع می کند و با رادیکال های آزاد مقابله می کند.
تحقیقات اخیر دانشمندان دانشگاه دارویی جورجیا نشان می دهد بیشترین مقدار پلی هیدروفنال در چای سبز است. همچنین بعنوان "اکسیر جوانی" لقب گرفته که سلولهای مرده پوست را دوباره فعال می کند. خواص مفید دیگر اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین D، C و K، همچنین ریبوفلاوین، روی، کلسیم، منیزیم و آهن است.
* ماهی سالمون
سالمون و ماهیان چرب دیگر، گردو و بذر کتان بالاترین میزان اسیدهای چرب را دارند که کلید سلامت پوست است. اسیدهای چرب ضروری مثل امگا3 به حفظ سلامتی سلولهای پوست از طریق جلوگیری از ورود مواد مضر کمک می کند، همچنین اجازه می دهد مواد مغذی وارد سلولها شود و مواد زاید خارج شود.
امگا3 همچنین مواد فاسدی که بدن تولید می کند و سبب صدمه به پوست می شود را کاهش می دهد. افزایش مصرف غذاهای حاوی امگا3 مثل سالمون (نوعی ماهی از خانواده ماهیان آزاد) به نرمی و طراوت پوست کمک می کند. سالمون همچنین غنی از پروتئین، پتاسیم، سلنیم و ویتامین B12 است.
* بلوبری (میوه ای کوچک از خانواده توتها )
بلوبری منبع عالی ویتامین A است که مواد مغذی پوست سالم را فراهم می کند. همچنین حاوی سطح بالایی آنتی اکسیدانهاست و رادیکالهای آزاد که سبب خرابی مسلم سلولهای پوست می شود را نابود می کند. بلوبری ها منبع عالی فیبرهای محلول و غیر محلول، ویتامین C، منگنز، ویتامینE و ریبوفلاوین اند.
* هویج، زردک
هویج، منبع عالی ویتامینA است، که از نیازهای غذایی پوست است. همچنین حاوی سطح بالایی آنتی اکسیدانهایند که از صدمه رادیکالهای آزاد به پوست، جلوگیری می کند. ویتامین A لازمه رشد و حفظ سلولهای پوست است و کمبود ویتامین می تواند سبب خشکی پوست شود. هویج ها همچنین منبع بالایی از فیبر، بیوتن، ویتامین K، C و B6، پتاسیم و تیامین است.
*آب
مقدار زیادی آب بنوشید .آب کافی کمک می کند پوست جوان و سالم بماند. به نظر می آید آب موجود در نوشابه های شیرین یا کافئین دار جزء آب مصرفی به حساب نمی آید، آب نوشیده شده بایستی خالص باشد، آب تمیز سلولهای پوست را دوباره جوان می کند.

بهترین مواد غذایی برای سلامتی پوست/


نظر

هویج یکی از گیاهانی است که گنجی گرانبها برای زیبایی و سلامت پوست و بدن است.آب هویج علاوه بر خواصی که برای خون ،استخوان و چشم ها دارد ، دارای اثرات مثبتی روی پوست و مو است.
*پوست درخشان با آب هویج
آب هویج غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین Aاست و باعث جوان شدن پوست شما می شود.نوشیدن روزانه آب هویج اثر مرطوب کننده برای پوست دارد .
* جلوگیری از پیری پوست
آب هویج به کاهش چین و چروک کمک می کند.آب هویج سبب تولید کلاژن وافزایش حالت الاستیک پوست می شود.
* ضد آفتاب طبیعی
آب هویج سرشار از بتاکاروتن است و در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و برای محافظت در اشعه UV بسیار موثر است و به صورت ضدآفتاب طبیعی عمل می کند.
* جلوگیری از آکنه
آب هویج باعث می شود که پوست به ph طبیعی خود برسد و مانع از آکنه می شود.همچنین در بهبود آکنه و جوش نیز بسیارموثراست.نوشیدن آب هویج و عسل با هم این خاصیت را افزایش می دهد.
* از بین بردن جای زخم و لک
آنتی اکسیدان موجود در آب هویج به ترمیم جای زخم و لک بسیار کمک می کند.مالیدن آب هویج و عسل روی لک های پوستی هم بسار موثر است.آب هویج باعث درمان بسیاری از بیماری های پوستی می شود.
* کاهش ریزش مو
آب هیج به رشد موها کمک می کند و همچنین به گردش خون در سر نیز بسیار موثر است ومانع از ریزش موها می شود.
* افزایش رشد موها
آب هویج فولیکول مو را افزایش می دهد و باعث تحریک رشد موها و استحکام آنها می شود و مانع از نازک شدن موها می شود.
* براق شدن موها
آب هویج سرشار از ویتامین A و C است و باعث برگشت رطوبت از دست رفته موها می شود.


تاثیرات آب هویج بر پوست و مو/


نظر

یکی از روش های تمیز کردن پوست، بخور دادن آن است. روزنه های موجود در پوست بواسطه بخور باز می شوند و با انواع ماسک میتوانیم آنرا از طریق روزنه ها به داخل پوست برسانیم .
پس از بخور می توان جوش های سرسیاه و سایر جوش ها را با ترکاندن خالی کرد، البته این کار باید بسیار با دقت انجام شود گیرد.
در هنگام فشار دادن جوش های خود بعد از بخور باید نکات بهداشتی را رعایت نمایید و حتما این کار را با دستمال کاغذی و نه ناخن های خود انجام دهید.
برای بخور دادن پوست می توانید از گیاهان ریز مانند بابون، اسطوخودوس، آویشن، بومادران، رازیانه، اکلیل کوهی، نعناع صحرایی و صمغ عربی استفاده نمایید.
بعد از بخور دادن می توانید با استفاده از دستمال کاغذی، جوش های سرسفید و سرسیاه را با فشار خالی کنید اما آنچه که در اینجا حائز اهمیت است این نکته می باشد که پس از عمل بخور ، چون منافذ پوست باز می شوند و سر جوشها نیز باز خواهد شد بهتر است برای بستن این منافذ، پس از اتمام این کار، از خیار رنده شده با لیمو ترش تازه و یا اگر پوست چرب دارید از آب سرد استفاده نمایید.
انواع بخور:
یکی از بهترین روش های بخور دادن، بخور بخار آب است چرا که این بخور را می توانید همیشه و در همه جا انجام دهید. برای بخور دادن با بخار آب باید پوست خود را در معرض بخار آب قرار دهید البته باید بسیار مراقب باشید که پوستتان نسوزد.
با بخور بخار آب، انواع آلودگی ها، چربی ها و سلول های شاخی از روی سطح پوست برداشته می شوند، پوست تمیز می شود و در نهایت، پوست مرطوب می گردد. این رطوبت پوست مانع از ایجاد چین و چروک آن می گردد.
از دیگر انواع بخور می توان به بخور رامسن یا زنجبیل شامی اشاره کرد. این بخور علاوه بر اینکه موجب تمیزی و طراوت و شادابی پوست می گردد، برای دستگاه تنفسی نیز بسیار مفید است.
در هنگام بخور، از جوشانده غلیظ و بسیار گرم رامسن استفاده کنید. یک پارچه و یا ملحفه بر روی سر خود بیاندازید و سپس بخار آن را استنشاق نمایید و در همان حال، پوستتان را ماساژ بدهید و با یک حوله تمیز، پوست را تمیز کنید.
برای آماده سازی این بخور می توانید 2 مشت کامل از ریشه گیاه رامسن را در یک لیتر آب ریخته و سپس با بخار حاصل از آن، پوستتان را بخور دهید.
بخور گل ختمی و بابونه نیز می تواند علاوه بر تمیزی و رطوبت پوست، موجب ضد عفونی شدن، روشن شدن و شادابی پوست گردد.
پس از بخور دادن می توانید از انواع ماسک ها استفاده نمایید اما در مورد این نوع بخور، علاوه بر ماسک می توانید از روغن زیتون نیز استفاده نمایید. چنانچه پوستتان دارای جوش می باشد، پس از بخور گل ختمی و بابونه می توانید از آب لیمو ترش بر روی پوست خود استفاده کنید.
در هنگام استفاده از روغن زیتون و یا آب لیمو ترش از پنبه استفاده نمایید و اجازه دهید 30 دقیقه بر روی پوست بمانند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
در مورد طرز تهیه این بخور می توان گفت که مقداری گل ختمی و بابونه را در ظرف آب جوش می ریزیم و سپس در ظرف را به مدت 10 دقیقه می گذاریم تا دم بکشد. سپس، در ظرف را برداشته و یک پارچه روی سر خود بیاندازید و همینطور که صورتتان بالای ظرف و در معرض بخار قرار دارد، با کمک 2 انگشت، پوست خود را ماساژ دهید. این عمل را چندین بار تکرار نمایید.

انواع بخور برای شادابی پوست صورت/