سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

پوست چرب گرچه دیرتر چین و چروک می خورد و علائم پیری را دیرتر بروز می دهد اما مستعد بیماری آکنه است. بیماری درماتیت سبورئیک نیز در افرادی که پوستی چرب دارند، بیشتر دیده می شود. درماتیت سبورئیک از دسته بیماری ها ی اگزمایی درونی است که حدود 20 درصد از افراد جامعه را مبتلا می کند و به شکل بروز ضایعات پوستی ورقه ای یا پوسته ریزنده، خارش دار، سرخ و ملتهب در نواحی کناره بینی، برجستگی گونه ها ، بین دو ابرو یا لابلای ابروها و همچنین در ناحیه پوست سر و سینه بروز می یابد.

این راهکار فایده ندارد

مراقبت از پوست چرب کاری دشوار اما انجام پذیر است. بهترین توصیه به دارندگان این نوع پوست، شست وشوی مرتب و منظم صورت با شوینده ها ی مناسب است. محلول ها یا صابون ها ی خاصی برای این منظور وجود دارند که PH مایل به قلیایی دارد که چربی بیش از حد سطح پوست را می شویند و آن را تمیز نگه می دارند.
توجه داشته باشید که نوع این شوینده ها را پزشک معالج تعیین می کند و مشهور بودن نام یک محصول یا تبلیغات رسانه ای نباید معیاری برای انتخاب شست وشودهنده قرار گیرد.

اغلب یک تا دو بار شست وشو با این مواد شوینده در روز برای تنظیم چربی پوست کافی است. برای این منظور بهتر است از آب سرد یا ولرم مایل به سرد استفاده کنید. بعد از شست وشو نیز پوست را با دستمال ها ی پارچه ای یا کاغذی لطیف خشک کنید. لیف و کیسه کشیدن یا استفاده ازحوله ها ی زبر نیز برای کاهش چربی پوست توصیه نمی شود اما استفاده از بخور سرد در منزل می تواند به بهبود وضعیت ظاهری پوست چرب کمک کند.

مراقب ماسک ها ی خانگی باشید!

اغلب در جراید یا رسانه ها فرمول ها ی مختلف و گاه عجیب و غریب و دور از ذهنی به عنوان ماسک ها ی مقوی یا محافظ انواع پوست مشاهده می شود که با ترکیبی از میوه ها یا عطرها یا داروهای عطاری سعی در کاستن چربی پوست و بهبود بخشیدن به وضعیت ظاهری آن دارند اما باید بدانید که ماسک گذاشتن و مراقبت از پوست چرب کاری تخصصی است که بهتر است توسط پزشک مجرب و کارآزموده، پرسنل آموزش دیده و در مراکز درمانی معتبر و حائز صلاحیت انجام شود.
متاسفانه روزانه افراد زیادی به دلیل بروز واکنش ها ی آلرژیک و حتی عفونی در اثر انجام مداخلات نابجای مراقبت از پوست به پزشکان مراجعه می کنند که گاه درمان ها ی طولانی و پرهزینه ای نیاز دارند.

شاید نیاز به لایه برداری داشته باشید

میکرودرم ابریژن، رادیوفرکانس یا لیزرهای لایه بردار نیز در کاهش چربی سطح پوست و کوچک کردن روزنه ها ی پوستی موثر هستند اما ناگفته پیداست که انتخاب نوع درمان و تعداد جلسات و مراقبت ها ی حین و بعد از کار صرفا در حوزه صلاحیت متخصصان باتجربه در این زمینه است.
همچنین اگر مشکلاتی از قبیل آکنه، درماتیت سبورئیک یا نوعی بیماری موسوم به روزاسه در پوست وجود داشته باشد باید همزمان با کاهش چربی پوست به درمان این مشکلات نیز توجه داشت.