سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

وقتی مواد زائد پوست برای مسدود کردن فولیکول مو با روغن ترکیب میشوند، چیزی که تشکیل میشود کومدویی نام دارد. هر چند جوش های سرسیاه و سرسفید هر دو کومدون (جمع کومدویی) هستند، جوش های سر سیاه باز هستند و جوش های سرسفید بسته هستند، چرا؟ دلیلش این است که، در جوش های سرسیاه، هر چند منافذ مسدود هستند، بالای منافذ باز می مانند. زمانی که در معرض هوا قرار میگیرند، این لکه ها تیره می شوند.
در جوش های سرسفید، بالای منافذ بسته باقی می مانند، که منجر به کمبود هوا می شود، که به نوبه خود منجر به سفید شدن آنها می شود. هیچ کدام از این کومدون ها نباید برای مدت زمان طولانی نادیده گرفته شوند. در اینجا 5 درمان خانگی که می تواند نتایج مشابهی را با هزینه ای اندک، برای شما رقم بزند ارائه می دهیم.
• بادام

یک مشت بادام را خوب پودر کنید. اکنون، به آرامی آب گل رز را به پودر اضافه کنید تا خمیری لطیف تشکیل شود. سپس با نوک انگشتان از این مواد به محل آسیب دیده بمالید و حدود 20 دقیقه در این حالت نگه دارید. سپس آن را با آب سرد بشویید.
ماست

ماست همواره با پوست و موی سالم مرتبط بوده است. و واقعا در رهایی شما از آن جوش های سرسیاه و سرسفید زننده موثر می باشد. به ترتیب مقدار مساوی آب لیمو و روغن زیتون را به 2 قاشق غذاخوری ماست و 2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و سپس آن را به قسمت آسیب دیده بزنید. بعد از پنج دقیقه با آب سرد بشویید.




* تخم مرغ و عسل

این دستور نان شیرین نیست؛ بلکه دستورالعملی برای داشتن پوستی روشن است. سفیده تخم مرغ منافذ را سفت میکند در حالی که عسل به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند. 1 قاشق چای خوری از ماست با نصف قاشق چای خوری روغن بادام، سفید تخم مرغ، و یک قاشق غذاخوری عسل گرم را مخلوط کنید. مخلوط را خوب با یک چنگال هم بزنید و به صورت خود بمالید. این مخلوط همانند یک ماسک نازک خواهد شد، که می توانید بعد از مدتی شستشو دهید.

* روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی نه تنها مشکل جوش های سرسیاه و سرسفید را حل می کند بلکه این مشکل را ریشه کن می کند چند قطره از روغن بادام زمینی را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی صورت شما بماند سپس می توانید صورت خود را شستشو دهید.
*لیمو

به مراتب لیمو یکی از ساده ترین دستور العمل ها برای مبارزه با جوش های سرسیاه و سرسفید است. لیمو آبدار خوبی را نصف کنید و آن را فشار دهید. کمی نمک به آن اضافه کنید و روی جوش بگذارید، اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.
اکنون دیگر جوش های سرسفید و سرسیاه را نادیده نگیرید زیرا درمان آن را به راحتی یاد گرفته اید!!

جوش های سرسیاه و سرسفید