سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نگاره: ‏نوشیدن دوغ پس از غذا جذب آهن را بالا می‌برد           جذب آهن در PH اسیدی ترغیب می‌شود.        محققان انستیتو تحقیقات تغذیه وزارت بهداشت با مطالعه سه ماهه روی 230 نفر به این نتیجه رسیدند که مصرف دوغ پس از غذا نه تنها جلوی جذب آهن را نمی‌گیرد بلکه تا حدی میزان جذب آن را بالا می‌برد.     آهن معمولاً به دو شکل معدنی با منشأ گیاهی (غیرهم) و عالی (هم) با منشأ حیوانی در ترکیبات غذایی وجود دارد  آهن عالی که معمولاً در گوشت قرمز و جگر وجود دارد جذب می‌شود و کمتر تحت تأثیر عوامل دیگر قرار می‌گیرد ولی آهن موجود در گیاهان ممکن است تحت تأثیر کلسیم کمتر جذب شود.   تغذیه مصرف زیاد فیبر و کلسیم همزمان با آهن می‌تواند جذب هر دو شکل آهن عالی و معدنی را در بدن مختل کند.   در چای یکسری آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام پلی‌فنل‌ها وجود دارد که از نظر ساختار شیمیایی به آهن‌های گیاهی وصل می‌شوند و به نوعی جذب آهن را مختل می‌کنند.   افراد باید تا دو ساعت بعد از خوردن غذا از نوشیدن چای امتناع کنند.  M.A‏نوشیدن دوغ پس از غذا جذب آهن را بالا می‌برد

جذب آهن در PH اسیدی ترغیب می‌شود.


محققان انستیتو تحقیقات تغذیه وزارت بهداشت با مطالعه سه ماهه روی 230 نفر به این نتیجه رسیدند که مصرف دوغ پس از غذا نه تنها جلوی جذب آهن را نمی‌گیرد بلکه تا حدی میزان جذب آن را بالا می‌برد.

آهن معمولاً به دو شکل معدنی با منشأ گیاهی (غیرهم) و عالی (هم) با منشأ حیوانی در ترکیبات غذایی وجود دارد آهن عالی که معمولاً در گوشت قرمز و جگر وجود دارد جذب می‌شود و کمتر تحت تأثیر عوامل دیگر قرار می‌گیرد ولی آهن موجود در گیاهان ممکن است تحت تأثیر کلسیم کمتر جذب شود.

تغذیه مصرف زیاد فیبر و کلسیم همزمان با آهن می‌تواند جذب هر دو شکل آهن عالی و معدنی را در بدن مختل کند.


در چای یکسری آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام پلی‌فنل‌ها وجود دارد که از نظر ساختار شیمیایی به آهن‌های گیاهی وصل می‌شوند و به نوعی جذب آهن را مختل می‌کنند.

افراد باید تا دو ساعت بعد از خوردن غذا از نوشیدن چای امتناع کنند.