سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

داشتن پوستی خوب، سالم و بانشاط تنها وابسته به استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های گرانقیمت، خارجی و رنگارنگ نیست. اگر نگاهی به دور و بر خود کنید، می‌بینید که افراد زیادی در جمع دوستان و اعضای خانواده ما وجود دارند که با صرف هزینه‌های زیاد برای تهیه انواع و اقسام کرم‌ها، لوسیون‌ها و ماسک‌های پوست و مو اقدام می‌کنند و زیبایی و شادابی خود را به شدت به استفاده از این محصولات وابسته می‌دانند. غافل از آنکه مردم زیادی در زمان‌های گذشته بدون وجود این محصولات و تنها با کمک مواد طبیعی، گیاهان دارویی و هر آنچه طبیعت در اختیارشان قرار می‌داد برای افزایش زیبایی و شادابی و جوانسازی پوست‌شان اقدام می‌کردند.
همانگونه که زیبایی و سلامت پوست ژاپنی‌ها این روزها زبانزد بسیاری از مردم در سراسر جهان است. پیشنهاد ایده آل برای شما که به پوست‌تان اهمیت می‌دهید تهیه و ساخت انواع کرم‌ها و لوسیون‌های طبیعی است که ژاپنی‌ها قرن‌هاست از آن برای افزایش نشاط، شادابی و جوانی پوست‌شان کمک می‌گیرند.
*استفاده بهینه از روغن‌بچه
اگر دنبال یک ماسک مفید و مغذی برای پیشگیری از خشکی پوست‌تان در روزهای سرد زمستان هستید خیلی راحت می‌توانید مفیدترین و موثرترین ماسک را در منزل تهیه کنید. برای این کار به سس مایونز کم‌چرب و روغن بچه بدون اسانس نیاز دارید. این ماسک را اگر می‌خواهید به صورت روزانه مصرف کنید بهتر است آن را هر روز پیش از استفاده بسازید.
-روش تهیه: 2 قاشق غذاخوری سس‌مایونز کم‌چرب را با یک قاشق چای‌خوری روغن بچه بدون اسانس مخلوط کنید.
-موارد مصرف: این کرم را روی صورت، گردن، سر زانو و آرنج بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. اگر می‌خواهید پوست آرنج و زانوی‌تان را پاکسازی کنید می‌توانید بعد از 20 دقیقه با یک لیف زبر پوست این ناحیه را به خوبی ماساژ دهید و با آب گرم آن را بشویید.
*چگونه در منزل موهای مان را ویتامینه کنیم؟
اگر نمی‌خواهید پول زیادی را صرف ویتامینه کردن موهای‌تان در آرایشگاه‌ها، سالن‌ها و مراکز زیبایی کنید، می‌توانید با هزینه اندکی موهای‌تان را در خانه خودتان ویتامینه و تقویت کنید. برای این کار نیاز به عسل طبیعی و خالص و ژل آووکادو دارید.
-روش تهیه: برای تهیه این ماسک ویتامینه مو به یک میوه آووکادوی رسیده احتیاج دارید. باید ژله آووکادو را از آن خارج کنید. میوه را ببرید و ژله سفیدرنگ وسط میوه را درون ظرفی بریزید و 2 قاشق عسل به آن اضافه کنید. تازه بودن ژله آووکادو برای کسب نتیجه بهتر توصیه می‌شود.
-موارد مصرف: این ماسک را با کمک یک فرچه نرم روی موها، ساقه و ریشه موها ماساژ دهید و پوست سرتان را به خوبی با این ژل آغشته کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه این ژل روی موهای‌تان باقی بماند. بعد از شست‌وشو موهای‌تان را با شانه چوبی به خوبی شانه بزنید.
ادامه دارد...

ماسک‌های طبیعی در جهان(1)