سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

نکات طلایی برای پوست های خشک(2)  *دستکاری صورت ممنوع!
هیچگاه سعی نکنید صورتتان را بدون آب و به صورت خشک پاک کنید، زیرا ماساژ و کشیدن حوله یا پد روی صورتتان سبب تحریک و التهابات پوستی می شود در عوض برای تمیز کردن چربی اضافی پوستتان میتوانید صورت خود را ابتدا با آب شستشو دهید و سپس با یک حوله ی پنبه ای تمیز و یا لیف های مخصوص صورت به آرامی تمیز کنید.
*لایه برداری آسان
لایه برداری سبب از بین رفتن سلولهای مرده پوست می شود و اجازه میدهد که مرطوب کننده ها بهتر به پوستتان نفوذ کنند. اما مالش پوست به وسیله اسکراب ها خشکی پوستتان را تشدید خواهند کرد و سبب پوسته پوسته شدن پوستتان می شوند.
لایه برداری هیچگاه نباید سبب آسیب ولو جزئی در پوستتان شود در غیر این صورت از لایه بردارهای خفیف تری استفاده کنید.
*مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن
مرطوب کننده ها علاوه بر این که پوستتان را مرطوب نگه می دارند سبب آبرسانی مناسب نیز میشوند. استفاده از مرطوب کننده مناسب 2 یا 3 بار در طول روز امری ضروری است . طریقه ی درست استفاده از مرطوب کننده ها هم به این صورت است که بعد از شستشوی صبح و شب خود به مدت 3 دقیقه مرطوب کننده را روی پوستتان بمالید تا کاملا جذب پوستتان شود. به علاوه فراموش نکنید که در طول روز هم از مرطوب کننده استفاده کنید.
*ویژگی یک مرطوب کننده خوب
برای پوست های خشک استفاده ازکرم های مرطوب کننده و روغن ها گزینه مناسب تری از لوسیون ها هستند. "هموکتانها" مانند گلیسرین و پروپیلن گلیکول ها سبب به دام انداختن آب ها در لایه داخلی پوست و آب رسانی بهتر پوست میشوند.
همچنین امولسیون هایی مانند وازلین، لانولین و روغن های معدنی با تشکیل لایه ای محافظ بر روی پوست مانع خشکی پوست میشوند و رطوبت پوست را به طور کامل حفظ میکنند پس برای داشتن پوستی سالم نیازی به مواد شیمیایی نیست.
*معایب برخی از مرطوب کننده ها
برای پوستهای خشک که معمولا حساس هم هستند بهتر است از مرطوب کننده های حاوی اسانس و عطر استفاده نکنید همچنین قبل از استفاده از مرطوب کننده بر روی پوست صورتتان ابتدا چند روز آن را بر روی پوست ساعد تان امتحان کنید و اگر هیچ کدام از علایم حساسیت مانند خارش، قرمزی، سوختگی را نداشتید به راحتی استفاده کنید.