سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

رفع مسمومیت شدید اگر ساندویچی نامرغوب خورده اید و مسموم شده اید با خوردن چند حبه سیر می توانید حالتان را بهتر کنید.



یکی از قدیمی ترین گیاهان مورد مصرف غذایی و دارویی گیاه سیر است. قدیمی ترین اسناد به جای مانده در مورد سیر مربوط به کتیبه های سومریان است که از 2600 سال قبل از میلاد مسیح به جای مانده است.

همچنین سیر یکی از مهمترین داروهای مصر باستان است که حداقل 22 خاصیت درمانی برای آن قایل بوده اند و در پاپیروس های به جای مانده از 1550 سال قبل از میلاد مسیح ثبت شده است.


سیر از هر آنتی بیوتیکی قوی تر است و می تواند مسمومیت ها را هم کاهش دهد. بررسی ها نشان می دهند سیر می تواند مسمومیت های ناشی از گوشت های خام یا فرآوری شده را درمان کرده و آمار مسمومیت ها را کاهش دهد.



سیر به دلیل دارا بودن خواص بسیار، کاربرد دارویی نیز دارد این گیاه خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضد قارچ دارد و قادر است به محض وارد شدن ماده ای مسموم و یا آلوده با آن مبارزه کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.



سولفور موجود درسیر مانع از ایجاد مشکلات گوارشی می شود و باعث تقویت معده و روده خواهد شد از این رو افرادی که دچار این گونه مشکلات هستند می توانند از آن به عنوان مسکن برای بهبود سیستم گوارشی خود استفاده کنند و عفونت های گوارشی و مسمومیت های شدید را درمان کنند.