سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

عکس: ‏زیره؛ مفید برای بهبود نفخ :  استفاده از افشره زیره ، شدت درد ناشی از نفخ را پس از جراحی سزارین کاهش می‌دهد.  دو تن از پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و مشهد ، تاثیر افشره زیره را بر شدت درد ناشی از نفخ پس از جراحی سزارین بررسی کردند.  پژوهشگران با بررسی 124 زن پس از جراحی سزارین، افشره زیره را هر 20 دقیقه به میزان 40 قطره برای آنان تجویز کردند.  بر پایه این بررسی که مشروح آن در مجله زنان، مامایی و نازایی ایران منتشر شد، استفاده از افشره زیره شدت درد را پس از جراحی سزارین به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.  ♣ سایر خواص درمانی زیره:  - زیره از هر نوعی که باشد، تقویت‌کننده و نیرودهنده بدن بوده و این خاصیت با مخلوط‌شدن با عسل افزایش می‌یابد. - زیره در درمان اختلالات گوارشی، ضعف عملکرد دستگاه گوارش، نفخ، بلع، دل‌پیچه‌کودکان و ترش‌کردن معده مؤثر است. در واقع مصرف آن باعث تقویت معده می‌شود. درضمن زیره قابض هم است. - زیره خاصیت ادرارآوری دارد و همچنین تعریق بدن را بیشتر می‌کند. - مصرف زیره برای ازدیاد شیر بانوان شیرده و همچنین باز کردن قاعدگی زنان جوان مفید است. - اگر از ضعف اعصاب در رنج هستید،‌ زیره مصرف کنید. می‌گویند زیره خاصیت ضدتشنجی هم دارد. - بعضی‌ها توصیه می‌کنند برای برطرف کردن سکسکه زیره بخورید. - به‌رغم تمام خواصی که زیره دارد اما باید توجه داشته باشید که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید زیرا رنگ رخسار را زرد می‌کند.    **منبع:همشهری انلاین - سلامت نیوز**‏استفاده از افشره زیره ، شدت درد ناشی از نفخ را پس از جراحی سزارین کاهش می‌دهد.

دو تن از پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و مشهد ، تاثیر افشره زیره را بر شدت درد ناشی از نفخ پس از جراحی سزارین بررسی کردند.

پژوهشگران با بررسی 124 زن پس از جراحی سزارین، افشره زیره را هر 20 دقیقه به میزان 40 قطره برای آنان تجویز کردند.

بر پایه این بررسی که مشروح آن در مجله زنان، مامایی و نازایی ایران منتشر شد، استفاده از افشره زیره شدت درد را پس از جراحی سزارین به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

سایر خواص درمانی زیره:

- زیره از هر نوعی که باشد، تقویت‌کننده و نیرودهنده بدن بوده و این خاصیت با مخلوط‌شدن با عسل افزایش می‌یابد.
- زیره در درمان اختلالات گوارشی، ضعف عملکرد دستگاه گوارش، نفخ، بلع، دل‌پیچه‌کودکان و ترش‌کردن معده مؤثر است. در واقع مصرف آن باعث تقویت معده می‌شود. درضمن زیره قابض هم است.
- زیره خاصیت ادرارآوری دارد و همچنین تعریق بدن را بیشتر می‌کند.
- مصرف زیره برای ازدیاد شیر بانوان شیرده و همچنین باز کردن قاعدگی زنان جوان مفید است.
- اگر از ضعف اعصاب در رنج هستید،‌ زیره مصرف کنید. می‌گویند زیره خاصیت ضدتشنجی هم دارد.
- بعضی‌ها توصیه می‌کنند برای برطرف کردن سکسکه زیره بخورید.
- به‌رغم تمام خواصی که زیره دارد اما باید توجه داشته باشید که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید زیرا رنگ رخسار را زرد می‌کند.