سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

ساخت کرم زیبایی در خانه(2) *لایه‌بردار طبیعی می‌خواهید
-کرم لیموترش و شکر تهیه کنید
اگر برای لایه‌برداری از پوست‌تان مجبورید در ماه هزینه زیادی را صرف خرید انواع اسکراب و لایه‌بردار‌های صنعتی کنید، پیشنهاد می‌کنیم با حداقل هزینه در آشپزخانه منزل خودتان یک اسکراب یا لایه‌بردار طبیعی و خوش‌عطر تهیه کنید. برای تهیه این کرم به یک سفیده تخم‌مرغ نیاز دارید. این بار هم سفیده تخم‌مرغ را درون ظرف بلوری بریزید و آن قدر آن را هم بزنید تا به خوبی کف کند و مانند برف سفیدرنگ شود. سپس یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش، 2 قاشق غذاخوری شکر نرم شده یا ساییده شده و 100 تا 200 قطره آب مقطر به این سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکدست و نرمی به دست آید.
استفاده از این کرم را هفته‌ای دو بار به شما توصیه می‌کنیم. این کرم را با ملایمت روی تمام نقاط صورت و حتی پوست دست‌تان بمالید و اجازه دهید به مدت 4 تا 6 دقیقه روی صورت‌تان بماند سپس آن را با آب خنک بشویید. این کرم علاوه بر آنکه موجب نشاط سلول‌ها و بافت‌های پوست‌تان می‌شود، به‌دلیل شکری که در آن وجود دارد به لایه‌برداری و حذف بافت‌های فرسوده و سلول‌های پیر پوست کمک می‌کند.
*برای دور چشم‌تان دنبال کرم می‌گردید
-این ضدچروک گیاهی را امتحان کنید
انتخاب یک کرم دور چشم از میان انبوه کرم‌ها با برندهای داخلی و خارجی برای پیشگیری از بروز چین و چروک دور چشم کمی سخت و دشوار است. بررسی مواد خام و شیمیایی مورد استفاده برای تهیه کرم‌ها، اسانس‌ها و رنگ‌های شیمیایی همگی ممکن است ذهن مصرف‌کننده‌ را به خود مشغول کند که آیا انتخاب این کرم درست است یا نه؟ اما تهیه یک کرم خانگی با مواد طبیعی که همگی منشا گیاهی دارند حتما خیال‌تان را آسوده و راحت می‌کند.
برای تهیه یک کرم دور چشم مناسب و مطمئن به میزان مساوی و برابر به روغن جوانه گندم و نارگیل نیاز دارید. این دو روغن را با هم ترکیب کنید و به‌طور غیرمستقیم روی حرارت بگذارید تا به خوبی با هم مخلوط شود. وقتی روغن خوب گرم و مخلوط شد آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود. از این کرم در یخچال نگهداری کنید و هر شب و روز سرانگشتان‌تان را به این روغن آغشته کرده و اطراف چشم را با کمک آن دایره‌وار به مرکز زاویه درونی چشم ماساژ دهید.
*دنبال کرم روزانه و مناسب می‌گردید
-در آشپزخانه کرم عسل بسازید
اگر در گروه افرادی هستید که عادت دارند هر روز از کرم برای افزایش رطوبت و نرمی پوست‌شان استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده کرم عسل خانگی را تجربه کنید. این کرم یکی از بهترین و طبیعی‌ترین کرم‌های روزانه است که از طبیعی‌ترین و مغذی‌ترین خوراکی‌ها تهیه می‌شود.
برای تهیه این کرم به سفیده تخم‌مرغ، روغن بادام شیرین و عسل نیاز دارید. برای تهیه این کرم کافی است یک عدد سفیده تخم‌مرغ را درون ظرف بلوری هم بزنید و این کار را آنقدر انجام دهید تا سفیده تخم‌مرغ کف کند. می‌توانید از همزن برقی نیز برای هم‌زدن سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید. پس از آماده شدن سفیده تخم‌مرغ، 5 قطره روغن بادام شیرین و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کنید و دوباره این مخلوط را هم بزنید تا یکدست و نرم شود. کرم عسل یک کرم روزانه و مناسب برای همه پوست‌هاست که می‌تواند به مرور زمان خشکی پوست‌ را نیز درمان کند. نگهداری از این کرم به این دلیل که حاوی تخم‌مرغ است تنها یک هفته در یخچال مجاز است.