سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

تدابیر رفع زخم معده به طریق طب سنتی  افراد قبل از گرسنگی غذا مصرف نکنند و قبل از سیر شدن دست از غذا بکشند. مصرف مایعات،میوه و ماست با فاصله قبل و بعد از غذا رعایت کنند و چند نوع غذا با هم نخورند.

بهتر است افراد مبتلا به زخم معده غذاهای تند، شور، ترش، پُر ادویه، چرب، سرخ کرده، کارخانه‌ای، آماده و سنگین مصرف نکنند. همچنین، از مصرف قهوه،کاکائو، چای پر رنگ، نوشابه گاز دار، غذاهای خمیری، فست فود و آب یخ پرهیز کنند.

غذاهای مفید برای افراد مبتلا به زخم معده :
آش جو، شیربرنج، فرنی شیر بُز(خصوصابرای معده‌های گرم )، روغن زیتون، گوشت جوجه مرغ با کمی زرشک و سماق طعم دار شود، برنج سفید یک واحد- جو پوست کنده نیم واحد را مخلوط و با آب پخته شود و سپس نیم واحد نشاسته را در آب سبوس گندم حل شود و به آن اضافه کنید تا خوب بپزد و مثل حریره شود و در انتها 5 گرم صمغ عربی و 5 گرم کتیرا اضافه شود و به صورت نیم گرم مصرف شود، و همچنین می‌توان به دیگر خوراکی‌ها شربت آب و عسل نام برد.


"به"، گلابی، سیب، مویز، مربای بالنگ، مربای آمله، مربای هلیله و مربای پوست پسته برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است.

خاکشیر ، نبات و آب جوش، 15 گرم زنیان، 20 گرم شیرین بیان، 15 گرم انیسون، 10 گرم زیره سبز، 15 گرم سیاهدانه را نرم کوبیده شود و بعد از هر غذا، یک قاشق مربا خوری مصرف شود. همچنین، جویدن سقز و عسل روزی 4 تا 5 بار مفید است.