سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

راهکار جلوگیری از چرب شدن مو(1)    اگر موهای چربی دارید و نمی دانید چه راهکاری باید پیش بگیرید که سختیهای داشتن چنین جنس موهایی را کاهش دهید، می توانید با مطالعه این نوشتار چند شیوه ساده را فرا بگیرید که با عمل به آن ها درصد چربی و در نتیجه کثیفی زودهنگام مو هایتان کاهش یابد.
برای کاهش یا در بعضی مواقع رفع چربی مو تا مدتی می توانید راهکارهای ذیل را دنبال کنید:
*شست و شوی موها
موهایتان را در فواصل زمانی کم بشویید؛ اما نه هر روز. شستن روزانه مو ها ممکن است باعث شود چربی مو ها خیلی سریع برگردد و حتی برای جبران چربی از دست رفته، بیشتر از قبل چربی تولید کند. اگر به طور طبیعی موهای چربی دارید، توصیه می شود که آن ها را 2 تا 3 روز یکبار بشویید.
دنبال شامپویی باشید که مخصوص موهای چرب باشد. بهترین نوع شامپو آن است که چربی اضافی موهایتان را بدون خشک کردن آن ها بگیرد. ممکن است برای پیدا کردن یک شامپوی خوب، نیاز به کمی آزمون و خطا داشته باشید. همچنین می توانید با آرایشگرتان هم در این زمینه مشورت کنید.
یک بار در ماه از یک شامپوی شفاف کننده استفاده کنید. این نوع شامپو طراحی شده تا هر گونه رسوبات چربی و محصولات آرایشی را از مو ها پاک کند. از شامپوی شفاف کننده هر روز استفاده نکنید؛ چرا که می تواند چربی مو هایتان را از بین ببرد و باعث شود مو هایتان در واکنش، چربی بیشتری تولید کند. در عوض، برای شستشوی روزانه از یک شامپوی ملایم استفاده کنید که چربی مورد نیاز مو هایتان را از بین نبرد.
*اثر نرم کننده ها
مراقب استفاده از نرم کننده ها باشید و آن را روی ریشه مو هایتان نزنید؛ چرا که این قسمت از مو ها، در عرض چند ساعت پس از شست و شو، با چربی ای (گریس) که مو ها تولید می کنند، مرطوب می شود. استفاده از نرم کننده در واقع به منظور تغذیه انتهای خشک تر موهاست. پس سعی کنید از آن برای نیمه پایینی موهایتان استفاده کنید.
بعضی افراد اصلاً از نرم کننده استفاده نمی کنند یا به ندرت ، مثلاً هفته ای یکبار از آن استفاده می کنند تا از مرطوب شدن بیش از حد مو ها جلوگیری کنند.
اگر موهایتان به راحتی در هم می رود از چیزی استفاده کنید که آن ها را مرطوب و نرم کند؛ مثلاً مقدار بسیار کمی روغن زیتون تأثیر خیلی خوبی دارد. فقط به اندازه ای که دستتان کمی براق شود، کف دستتان بریزید و پس از آن دست ها را به موها بمالید و طوری این کار را انجام دهید که روغن زیتون به پوست سرتان نرسد.
اگر موهایتان خیلی چرب است، ممکن است اصلاً نیازی به نرم کننده نداشته باشد. اما به هر حال بهتر است که برای جلوگیری از خشک شدن انتهای موهایتان، از نرم کننده استفاده کنید.
*آب و ترکیبات طبیعی
موهایتان را با آب گرم بشویید و سپس با گرفتن آب سرد کوتیکول های مو را ببندید تا موهای درخشانی داشته باشید. آب داغ چربی موهایتان را از بین می برد و پوست سرتان بلافاصله آن را تولید خواهد کرد. بنابراین موهایتان دوباره چرب خواهد شد و حتی به سختی شانه می شود.
مقدار کمی سرکه را برای شست و شوی نهایی امتحان کنید. این کار را با یک قاشق غذاخوری سرکه در هر 236 میلی لیتر آب شروع کنید. بوی آن با خشک شدن موهایتان از بین می رود.
یا، استفاده از لیموی تازه را امتحان کنید. ریشه موهایتان را با نصف یک لیمو برس بکشید. (می توانید هر دو برش لیمو را استفاده کنید.) لیمو را به مدت 5 دقیقه قبل از اینکه حمام کنید روی موهایتان نگه دارید. این کار را در هر بار حمام کردن، تکرار کنید و تفاوت را در عرض دو هفته مشاهده کنید.
ادامه دارد...