سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

راهکار جلوگیری از چرب شدن مو(2) *محصولات مطمئن
هنگام استفاده از محصولاتی که به مو هایتان درخشندگی زیادی می دهد، مراقب باشید. استفاده از این محصولات برای کسانی که موهای چربی دارند، باعث چرب تر به نظر رسیدن موها می شود.
وقتی در مورد محصولی شک دارید، اصلاً از آن استفاده نکنید.
*چگونه و چقدر برس می کشید؟
فقط به اندازه ای موهایتان را برس بکشید که مرتب باشند. چرا که برس کشیدن، باعث تحریک غدد چربی می شود و به احتمال زیاد تولید چربی را افزایش می دهد.
تا جایی که ممکن است از دست زدن یا برس زدن مو ها خودداری کنید. این امر به خصوص بعد از خوردن یا آماده کردن غذا های چرب مهم است؛ چرا که ممکن است چربی غذا را به موهایتان منتقل کنید. در مورد لوازم آرایشی چرب هم، قبل از آرایش، موها را از صورتتان کنار بزنید و با یک سنجاق ببندید و انگشتان چرب خود را به موهایتان نزنید. همچنین برای مرتب کردن موها به آن ها دست نزنید، یعنی برای باز کردن گره موها به جای انگشتانتان از یک شانه استفاده کنید.
*نظافت و کوتاه کردن مو
به طور مرتب پایین موهایتان را که دچار موخوره شده، کوتاه کنید. این کار از آسیب بیشتر موها جلوگیری کرده و آن ها را ضخیم تر و قوی تر خواهد کرد. اگر این کار را هر چه سریع تر انجام ندهید، بعداً باید مقدار بیشتری از موهایتان را کوتاه کنید، چرا که موخوره بدتر می شود.
*نوع شامپو
برای مواقعی که می خواهید بیرون بروید، اما حس می کنید مو هایتان خیلی چرب به نظر می رسد، راه حل سریعی پیدا کنید. می توانید از پودر بچه یا شامپو های خشک استفاده کنید تا مو هایتان کمتر چرب به نظر برسد. به آسانی آن را روی ریشه مو هایتان بمالید، اما مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید، چرا که روی مو هایتان سفیدی هایی باقی می ماند! بعد از آن سعی کنید با شانه زدن، این سفیدی ها را از مو هایتان خارج کنید.
*جلوگیری از افتادن مو روی پیشانی
در هنگام سشوار کشیدن، مو ها را از پیشانیتان دور نگه دارید. پیشانی یکی از مناطق چرب پوست است؛ بنابراین دور نگه داشتن موها از این قسمت، این اطمینان را به شما می دهد که چربی پوست جذب موهایتان نمی شود.
*به موهایتان دست نزنید!
مرتب موهایتان را صاف نکنید. صاف کردن موها، چه با گرما و چه با استفاده از فرایندهای شیمیایی واقعاً به موها آسیب می زند. گرمای اتو باعث می شود موها چربی تولید کند، و از آنجا که برای صاف کردن به آن ها دست می زنید، ریسک تولید چربی بیشتر هم می شود.
*فری ها خوشبخت ترند!
موهای فر خود را دوست داشته باشید! موهای فر یا مجعد به طور طبیعی دیر تر چرب می شوند، چرا که روی پوست سر نمی خوابند. اگر مو هایتان فر طبیعی است، آن را به رخ دیگران بکشید!
*نکات و هشدار ها
استفاده از شامپو های کم اسید و خیلی قوی، می تواند باعث چرب شدن و شوره سر شود.
از شامپو هایی که به طور ویژه برای نرم کردن موها درست شده اند استفاده نکنید که بدتر باعث چرب شدن موهایتان می شود!
صاف کردن موهای فر بدون استفاده از محافظ حرارتی می تواند آسیب زیادی به موها وارد کند. مراقب باشید که چقدر و با چه حرارتی موهایتان را صاف می کنید!