سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر

سالم ترین و مؤثرترین راه برای سلامتی پوست، غذاهایی است که مشکلات پوستی را بهبود می بخشد. گروهی از خوراکی های طبیعی و سالم می توانند بهبود دهنده مناسب و پیشگیری کننده قوی انواع گوناگون مشکلات پوست باشند.
*چای سبز
چای سبز غنی از آنتی اکسیدانهایی است که التهاب را کاهش می دهد و سلولهای پوست را حفظ می کند. ثابت شده است چای سبز آسیب ناشی از اشعه خورشید و اشعه فرابنفش را کاهش می دهد که در حقیقت سبب کاهش خطر سرطان پوست می شود.
چای سبز غنی از پلی هیدروفنال هاست ترکیباتی که سرطان را رفع می کند و با رادیکال های آزاد مقابله می کند.
تحقیقات اخیر دانشمندان دانشگاه دارویی جورجیا نشان می دهد بیشترین مقدار پلی هیدروفنال در چای سبز است. همچنین بعنوان "اکسیر جوانی" لقب گرفته که سلولهای مرده پوست را دوباره فعال می کند. خواص مفید دیگر اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین D، C و K، همچنین ریبوفلاوین، روی، کلسیم، منیزیم و آهن است.
* ماهی سالمون
سالمون و ماهیان چرب دیگر، گردو و بذر کتان بالاترین میزان اسیدهای چرب را دارند که کلید سلامت پوست است. اسیدهای چرب ضروری مثل امگا3 به حفظ سلامتی سلولهای پوست از طریق جلوگیری از ورود مواد مضر کمک می کند، همچنین اجازه می دهد مواد مغذی وارد سلولها شود و مواد زاید خارج شود.
امگا3 همچنین مواد فاسدی که بدن تولید می کند و سبب صدمه به پوست می شود را کاهش می دهد. افزایش مصرف غذاهای حاوی امگا3 مثل سالمون (نوعی ماهی از خانواده ماهیان آزاد) به نرمی و طراوت پوست کمک می کند. سالمون همچنین غنی از پروتئین، پتاسیم، سلنیم و ویتامین B12 است.
* بلوبری (میوه ای کوچک از خانواده توتها )
بلوبری منبع عالی ویتامین A است که مواد مغذی پوست سالم را فراهم می کند. همچنین حاوی سطح بالایی آنتی اکسیدانهاست و رادیکالهای آزاد که سبب خرابی مسلم سلولهای پوست می شود را نابود می کند. بلوبری ها منبع عالی فیبرهای محلول و غیر محلول، ویتامین C، منگنز، ویتامینE و ریبوفلاوین اند.
* هویج، زردک
هویج، منبع عالی ویتامینA است، که از نیازهای غذایی پوست است. همچنین حاوی سطح بالایی آنتی اکسیدانهایند که از صدمه رادیکالهای آزاد به پوست، جلوگیری می کند. ویتامین A لازمه رشد و حفظ سلولهای پوست است و کمبود ویتامین می تواند سبب خشکی پوست شود. هویج ها همچنین منبع بالایی از فیبر، بیوتن، ویتامین K، C و B6، پتاسیم و تیامین است.
*آب
مقدار زیادی آب بنوشید .آب کافی کمک می کند پوست جوان و سالم بماند. به نظر می آید آب موجود در نوشابه های شیرین یا کافئین دار جزء آب مصرفی به حساب نمی آید، آب نوشیده شده بایستی خالص باشد، آب تمیز سلولهای پوست را دوباره جوان می کند.

بهترین مواد غذایی برای سلامتی پوست/