سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نگاره: ‏در ستایش سرماخوردگی،  نازنینی و رازآموزی اش، و آداب استقبال و پذیرایی از آن  ========================= دکتر مجید انوشیروانی....به همراه سوال و پاسخ =========================  نخستین گوشزد مهم در مواجهه با سرماخوردگی آن است که تا حد امکان در دو سه روز اوّل از سرکوب آبریزش بینی و عطس? احتمالی با آنتی هیستامین ها پرهیز کنید؛ به خصوص اگر ترشحات بینی بسیار رقیق نباشند این امر اهمیت بیشتری دارد.  به بدن فرصت بدهید که فرآیند پاکسازی و تخلی? مواد تباه را از طریق دفع ترشحات انجام بدهد و از کلونیزه شدن ویروسها در موکوس پیشگیری کند.  به یاد داشته باشید که مصرف آنتی هیستامین به غلیظ شدن ترشحات دستگاه تنفس منجر می شود. غلیظ شدن و چسبندگی این ترشحات هم می تواند باعث انسداد در مجاری خروجی سینوس ها به بینی شود و هم باعث رشد بیشتر و کلونیزاسیون ویروسها در این بستر می گردد.  هنگامی که ترشحات بینی و یا مجاری برونشی غلیظ باشند، مصرف آنتی هیستامین ها، منع شدیدتری دارد؛ اما اگر این ترشحات بسیار رقیق باشند و فرد دچار خارش و سوزش و گزش در بینی و چشم و سینه و گلو هم باشد، حتماً لازم است که ترشحات را به قوام غلیظتری آورد تا از روان شدن آنها و نفوذشان به گوش میانی یا مجاری تحتانی و کیسه های هوایی ریه جلوگیری شود.   در این صورت نیز پیشنهاد ما مصرف آنتی هیستامین نیست بلکه توصیه می کنیم فرد سوپ جوی نیمه غلیظ همراه با عدس و ماش و اسفناج و کمی شلغم میل کند و از مصرف سیر و پیاز همراه با آن خودداری کند.‏در ستایش سرماخوردگی، نازنینی و رازآموزی اش، و آداب استقبال و پذیرایی از آن
=========================
دکتر مجید انوشیروانی....به همراه سوال و پاسخ
=========================

نخستین گوشزد مهم در مواجهه با سرماخوردگی آن است که تا حد امکان در دو سه روز اوّل از سرکوب آبریزش بینی و عطس? احتمالی با آنتی هیستامین ها پرهیز کنید؛ به خصوص اگر ترشحات بینی بسیار رقیق نباشند این امر اهمیت بیشتری دارد.

به بدن فرصت بدهید که فرآیند پاکسازی و تخلی? مواد تباه را از طریق دفع ترشحات انجام بدهد و از کلونیزه شدن ویروسها در موکوس پیشگیری کند.

به یاد داشته باشید که مصرف آنتی هیستامین به غلیظ شدن ترشحات دستگاه تنفس منجر می شود. غلیظ شدن و چسبندگی این ترشحات هم می تواند باعث انسداد در مجاری خروجی سینوس ها به بینی شود و هم باعث رشد بیشتر و کلونیزاسیون ویروسها در این بستر می گردد.

هنگامی که ترشحات بینی و یا مجاری برونشی غلیظ باشند، مصرف آنتی هیستامین ها، منع شدیدتری دارد؛ اما اگر این ترشحات بسیار رقیق باشند و فرد دچار خارش و سوزش و گزش در بینی و چشم و سینه و گلو هم باشد، حتماً لازم است که ترشحات را به قوام غلیظتری آورد تا از روان شدن آنها و نفوذشان به گوش میانی یا مجاری تحتانی و کیسه های هوایی ریه جلوگیری شود.

در این صورت نیز پیشنهاد ما مصرف آنتی هیستامین نیست بلکه توصیه می کنیم فرد سوپ جوی نیمه غلیظ همراه با عدس و ماش و اسفناج و کمی شلغم میل کند و از مصرف سیر و پیاز همراه با آن خودداری کند.