سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی@

نظر


این روزها همه‌ی ما در مقایسه با 50 سال گذشته روزانه حدود 140 کالری کمتر می‌سوزانیم؛ به خاطر اینکه در گذشته کارهای روزمره نیاز به تلاش فیزیکی بیشتری داشت و مردم بیشتر راه می‌رفتند؛ اما با تکنولوژی‌های جدید، فعالیت‌های فیزیکی کاهش پیدا کرده است و مردم بی‌تحرک‌تر شده‌اند. محققان بر این باور هستند که برای مقابله با اثرات این تغییرات و جلوگیری از چاقی لازم است ورزش کنیم و بدون اینکه کاملا سیر شده باشیم دست از غذا بکشیم. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا قبل از اینکه کاملا سیر شویم باید از سر سفره یا میز غذا بلند شویم.
پرنکردن معده تا آخرین حد، امید به زندگی را افزایش می‌دهد
محققان سال‌ها سبک زندگی اهالی جزیره اوکیناوای ژاپن را که به داشتن طول عمر و سلامتی بالا معروف هستند زیر نظر گرفتند. آن‌ها می‌خواستند بدانند دلیل اینکه این مردم بدون رنج بردن از بیماری‌های جدی تا 100 سالگی عمر می‌کنند چیست. محققان متوجه شدند بین این اهالی قانون Hara Hachi Bu حکمفرماست به این معنی که قبل از سیر شدن کامل دست از غذا بکش! البته بزرگان دینی ما نیز همیشه بر این اصل تاکید کرده‌اند. این کار باعث می‌شود که کالری زیاد و بی‌استفاده وارد بدن نشود و بدن از هر آن چه مصرف کرده است به بهترین نحو استفاده کند.
همه چیز را با هم و بیش از اندازه خوردن باعث پیری می‌شود
هر اندازه که غذای بیشتری بخورید بدنتان با سرعت بیشتری به سوی پیری می‌رود. در هر وعده‌ی غذایی بدن باید مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند. بنابراین در این روند ترکیبات متعددی حاصل می‌شود که در بین آن‌ها رادیکال‌های آزاد نیز تولید شده و باعث اکسایش و پیری سلول‌های بدن می‌شوند. در واقع هر چه روند تبدیل مواد غذایی بیشتر و طولانی‌تر باشد میزان رادیکال‌های آزاد تولید شده نیز بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید جوان‌تر، سالم‌تر و شاداب‌تر باشید کمی قبل از سیر شدن، دست از غذا بکشید.
غذای خیلی سنگین باعث بروز سردرد می‌شود
زمانیکه پرخوری می‌کنید هضم غذا به کندی انجام می‌شود؛ بنابراین باعث بروز رفلاکس، گاز معده و نفخ می‌شود. تمام این «حرکات» باعث فعال شدن عصب واگ می‌شود که رابط مغز و سیستم گوارش و کنترل کننده حرکت غذا در معده است. به همین دلیل می‌شود به معده «مغز دوم» گفت. زمانی که شما با پرخوری، کار بیشتری از معده می‌کشید باید منتظر بروز بی‌قراری عمومی، حالت تهوع و سردرد نیز باشد.
حتی یکبار پرخوری نیز کار را خراب می‌کند
بدن ما حافظه‌ی فوق‌العاده‌ای دارد و بعد از زیاده‌روی دچار مشکل می‌شود. نتایج بررسی‌های محققان دانشگاه سوئدی لینکوپینگ نشان می‌دهد مازاد چربی‌های که بعد از صرف یک غذای خیلی سنگین در بدن تجمع می‌کند به دو سال زمان برای دفع شدن نیاز دارد. آن هم به شرطی که رژیم بگیرید و ورزش کنید. بنابراین اگر نمی‌خواهید چربی بیشتری در بدن‌تان تجمع کند و زحمت بیشتری برای آب کردن آن‌ها بکشید قبل از سیر شدن دست از غذا بکشید.
معده را پر از غذا کردن، در تنفس ایجاد مشکل می‌کند
یکبار امتحان کنید. بعد از پرخوری کردن سعی کنید آواز بخوانید. خواهید دید که نفس‌تان بالا نمی‌آید چه برسد به این که بخواهید آواز هم بخوانید. به خاطر اینکه مصرف میزان زیادی از غذاهای جامد و مایع باعث افزایش حجم معده می‌شود و ورودی هوای ریه‌ها و حرکات طبیعی دیافراگم را به زحمت می‌اندازد. این مسایل نیز در تنفس راحت مشکلاتی ایجاد می‌کنند.
پرخوری باعث بروز اختلالاتی در خواب می‌شود
همه افراد بعد از خوردن یک غذای چرب و سنگین معمولا احساس خستگی و خواب آلودگی می‌کنند. اما زمانیکه سر روی بالشت می‌گذارند موفق به خوابیدن نخواهند شد. دلیل این خواب‌آلودگی به خاطر در هم آمیختگی هورمونی یعنی لپتین و هیپوکرتین است. باید بدانید که غذا خوردن زیاد و سیر شدن باعث می‌شود که در خواب شما اختلالاتی به وجود بیاید و نتوانید تمام شب خواب راحت و خوبی داشته باشید.
پرخوری کردن می‌تواند خطر سکته قلبی را افزایش دهد
فراموش نکنید که پرخوری و مصرف غذای سنگین سرشار از چربی یکی از عوامل اصلی افزایش تری گلیسیرید است. این مشکل در بین افراد مستعد و ضعیف خطر انفارکتوس یا همان سکتی قلبی را بالا می‌برد.
پرخوری اعتماد به نفس را کاهش می‌دهد
این اتفاق معمولا بیشتر در بین خانم‌ها اتفاق می‌افتد. معمولا خانم‌ها بعد از پرخوری و مصرف غذاهای سنگین دچار عذاب وجدان می‌شوند و با وجود اینکه به خود قول می‌دهند این عمل را تکرار نخواهند کرد اما هیچ چیز نمی‌تواند احساس ناخوش آیند آن‌ها را از بین ببرد. واقعیت این است که پرخوری در یک وعده غذایی روی خلق و خوی افراد تاثیر منفی می‌گذارد و در طولانی مدت می‌تواند تا از دست دادن اعتماد به نفس نیز پیش برود. این افراد از این که نمی‌توانند خود را کنترل کنند دچار افسردگی و از دست دادن عزت نفس می‌شوند.
*توجه*
توجه داشته باشید زمانیکه خوردن یک غذای سنگین را به پایان می‌رسانید بدن دیگر نیازی به غذا احساس نمی‌کند. یعنی اینکه مغز دستور توقف خوردن را داده است.
مغز ارگان موظف به اعلام سیری است. اما این علامت را خیلی دیر ارسال می‌کند. یعنی حدود 20 دقیقه بعد از اینکه معده پر از غذا می‌شود مغز دستور سیری و توقف غذا را ارسال می‌کند. محققان توصیه می‌کنند که قبل از سیری کامل دست از غذا بکشید چون معده‌تان پر از غذا شده است و فقط لازم است که مغز پیام سیری را ارسال کند. یادتان باشد که همیشه به میزان نرمال غذا بخورید و پرخوری نکنید.


نظر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر خسرو ایرانفر، با بیان اینکه همه افراد، لوزه سوم دارند، گفت: لوزه سوم همانند لوزه‌های توی‌حلقی و کامی بخشی از سیستم لنفاوی و دفاعی بدن است.

وی تصریح کرد: در موارد سرماخوردگی که غده‌های لنفاوی برای مقابله با عفونت فعالیت‌شان بیشتر شده و بزرگ‌تر می‌شوند، لوزه سوم نیز همین عملکرد را داشته و در موارد سرما‌خوردگی در کودکان بر اثر فعالیت بیشتر بزرگ‌تر می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: پس از رفع سرماخوردگی و رفع عفونت، لوزه سوم نیز همانند لوزه‌های دیگر شروع به کوچک شدن می‌کند، اما در برخی کودکان که زیاد سرما می‌ خورند و بیشتر سرماخوردگی‌های آنها به شکل عفونی است، لوزه سوم پس از بزرگ شدن با رفع سرماخوردگی دیگر کوچک نمی‌شود و در همان ابعاد بزرگ شده باقی می‌ماند.

ایرانفر با بیان اینکه این حالت فقط در برخی کودکان ایجاد می‌شود، گفت: باقی‌ ماندن لوزه‌ سوم در حالت بزرگ‌ شده آن علائمی از جمله تودماغی صحبت‌ کردن، آب‌ آوردن گوش و خروپف را در کودکان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه بطور طبیعی لوزه‌ سوم پس از 10 سالگی خودبخود کوچک می‌شود، اظهار کرد: می‌توان لوزه سوم را بدون درمان گذاشت تا پس از 10 سالگی خودبخود کوچک شود، اما این بزرگی لوزه مشکلاتی را تا آن سن برای کودک به همراه خواهد داشت.

ایرانفر افزود: بر اثر خروپف خواب‌ کودک بر هم خورده و این وضعیت روی رشد کودک اثر منفی داشته و از طرف دیگر بزرگی لوزه سوم می‌تواند روی وضعیت صورت و دندان‌های کودک نیز اثر منفی داشته باشد.

وی تصریح کرد: چنانچه خروپف کودک شدید باشد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش یافته و چون کودک خواب خوبی نخواهد داشت، احتمال شب ادراری نیز افزایش می‌یابد.

این متخصص گوش، حلق و بینی در خصوص راهکارهای درمان لوزه سوم، گفت: در چند دوره درمانی انواع دارو و آنتی بیوتیک تجویز می‌شود و چنانچه علائم بزرگی همچنان باقی ماند عمل جراحی روی آن انجام می‌ شود.
 


نظر

یک خوراکی مفید برای حفظ زیبایی موهاروغن گردو نیز برای محافظت از پوست و خشکی آن توصیه می‌شود.
مصرف گردو به تقویت مو، کاهش ریزش مو و رشد آن کمک می‌کند.
محققان انجمن بهداشت و سلامت هند اظهار کردند: گنجاندن آجیل به ویژه گردو در وعده غذایی افراد بسیار مفید است.
برخلاف آنچه مردم باور دارند، هر اونس گردو شامل سه واحد چربی، چهار گرم پروتئین و دو گرم فیبر است که کنترل‌ کننده خوبی برای وزن افراد و تغذیه مفیدی برای مو به علت داشتن بیوتین(ویتامین B7) است و به تقویت مو، کاهش ریزش مو و رشد آن کمک می‌کند.
محققان افزودند: گردو به عنوان عامل سیری در افراد نیز محسوب می‌شود.
همچنین گردو در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مفید است. وجود آنتی اکسیدان‌ها و فیتوسترولها در گردو در کاهش ابتلا به این بیماری مفید است.
از دیگر مزایای گردو کمک به بهبود خواب در افراد است، زیرا این ماده غذایی حاوی ملاتونین هورمونی است که باعث تنظیم خواب می‌شود.
روغن گردو نیز برای محافظت از پوست و خشکی آن توصیه می‌شود. همچنین برای عطر درمانی و در صنایع آرایشی، بهداشتی و دارویی استفاده می‌شود.


نظر

رژیمی برای بهبود بیماران دیابتمطالعات متعدد نشان داده‌اند که افراد دیابتی بیشتر از افراد عادی در معرض خطر بیماری قلبی، سکته و بیماری های مرتبط با عروق خونی کوچک می‌باشند. کنترل نمودن فشار خون و محدودیت مقدار چربی رژیم غذایی به کاهش خطر این عوارض کمک خواهد نمود.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، محدود نمودن مقدار چربی اشباع، افزایش مقدار ورزش و فعالیت بدنی منظم و برخورداری از مراقبت و معالجه بالینی، می‌تواند کلسترول نامطلوب خون (LDL) را کاهش دهد. در مطالعات بالینی مکرراً نشان داده شده است که اقدامات مذکور برای کمک به افراد دیابتی در جهت کاهش خطر بیماری‌های قلبی و کاهش خطر مرگ در اثر حمله قلبی موثر می‌باشد. کاهش دریافت مواد مغذی که کلسترول خون را افزایش می‌دهند، باعث کاهش LDL- کلسترول و احتمال ابتلا به بیماری قلبی می‌شود.



اجزای رژیم غذایی کاهش دهنده کلسترول افراد دیابتی عبارتند از:

1. مصرف چربی کل می‌بایست به میزان 25% -35% از کل کالری دریافتی روزانه باشد.

2. اسیدهای چرب اشباع شده باید به میزان کمتر از7% از کل کالری دریافتی روزانه باشند.

3. مصرف چربی‌های چند زنجیره‌ای غیر اشباع (از طریق مصرف روغن‌های مایع گیاهی) می‌بایست تا 10% از کل کالری دریافتی روزانه را تشکیل دهد.

4. چربی‌های تک زنجیره‌ای غیر اشباع (که از منابع گیاهی مانند روغن‌های گیاهی و خشکبار استخراج شده است) می‌بایست حداکثر تا 20% از کل کالری روزانه را تشکیل دهد.

5. کربوهیدرات‌ها می‌بایست تا 50-60% از کل کالری روزانه را تشکیل دهد.

6. می‌بایست روزانه 20-30 گرم فیبر دریافت شود. این فیبر می‌تواند از مصرف جو، میوه و سبزی و حبوبات و غلات کامل تأمین گردد.

7. میزان پروتئین رژیم غذایی روزانه می‌بایست تا 15%-20% از کل کالری مصرف شده در طی روز باشد.

8. محتوای کلسترول رژیم غذایی می‌بایست کمتر از 200 میلی‌گرم در طی روز باشد.

9. محدود نمودن سدیم دریافتی روزانه به 2400 میلی‌گرم (معادل با 6 گرم نمک خوراکی).



چند توصیه غذایی در رژیم غذایی دیابتی‌ها:

1. در مورد مصرف گوشت‌ها: گوشت‌های کم چرب یا عاری از چربی را انتخاب کنید. ماهی منبع پروتئینی بسیار خوبی است و توصیه می‌شود هفته‌ای 2-3 مرتبه ماهی مصرف نمایید. پوست مرغ و ماهیان را جدا کنید.

2. لبنیات از جمله ماست و شیر را از انواع پر چرب مصرف نمایید.


نظر

سه ادویه معجزه آسادر کابینت های هر آشپزخانه ای ادویه پیدا می شود و استفاده از آنها علاوه بر خوش طعم کردن غذا سبب کاهش التهاب، تسکین درد معده و ... می شود.

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین،در ادامه این گزارش می توانید با خواص پزشکی سه ادویه آشنا شوید.

زردچوبه

زردچوبه را ملکه ادویه ها نامیده اند. این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد ویروس، باکتری، قارچ و التهاب دارد. ماده شیمیایی کورکومین دارای خواص ضد سرطان است و برای مبارزه با بیماری های بدخیم - دیابت، آلرژی، آرتریت و آلزایمر - ایده آل. زردچوبه را می توان به سالاد مرغ، سوپ، انواع خورش و ... اضافه کرد.

دارچین

مصرف روزانه یک تا شش گرم دارچین، قند، تری گلیسرید و کلسترول بد خون را کم می کند و سبب نابود شدن آکنه ها می شود.

زنجبیل

زنجبیل سرشار از ماده شیمیایی gingerol است که نقش اساسی در تسکین معده درد، تهوع، سردرد میگرنی، ورم مفاصل، درد قاعدگی و ... ایفا می کند. برای کاهش سریع درد عضلات، باید روغن زنجبیل را پس از ترکیب با آب به صورت خمیر درآورده و به ناحیه دردناک مالید.


نظر

شاید داشتن یک بینی چرب و پر از دانه های سر سیاه در نگاه اول برای بیننده بیانگر این باشد که شما بهداشت فردی را رعایت نکرده اید، در صورتی که اصلا باور درستی نیست، چراکه چرب شدن بینی دلایل زیادی دارد.
اما علت چربی بینی و به دنبال آن ایجاد جوش های سرسیاه هر چه باشد باید برای آن به دنبال درمانی موثر بود؛ درمانی که هم بی ضرر و هم اثربخشی خوبی داشته باشد.
ما سعی کرده ایم در اینجا نگاهی به این درمان ها داشته باشیم؛ از درمان های خانگی گرفته تا دارویی.
*دانه های سرسیاه چه هستند؟
دانه های سرسیاه یا کومدون های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح پوست هستند. هنگامی که سلول های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو نزدیک به سطح پوست تجمع می کنند، دانه های سرسیاه تشکیل و به تدریج بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می شوند. تشکیل آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تولید چربی بیش از حد طبیعی در پوست، استفاده از محصولات آرایشی متفاوت و ترکیب آنها با چربی پوست، رطوبت و آلاینده های زیست محیطی، استرس و آلرژی.
*پوست را بخور دهید
شما به یک کاسه آب، اجاق یا کتری، حوله و روغن پایه اسطوخودوس نیاز دارید. آب درون کاسه را روی اجاق یا در کتری داغ کنید.
همان طور که آب در حال جوشیدن است، صورت خود را با روش های همیشگی تمیز کنید. به محض اینکه آب جوش آمد، آن را از روی اجاق بردارید. کاسه آب داغ را روی یک میز بگذارید یا اگر آب را درون کتری جوش آورده اید، آن را درون کاسه ای بریزید.
حالا چند قطره روغن اسطوخودوس به آب جوشیده بیفزایید. البته می توانید از اسطوخودوس خشک شده نیز استفاده کنید. اگر به رایحه نعناع یا رزماری نیز علاقه دارید، می توانید چند قطره از این مواد را به آب اضافه کنید. اجازه دهید آب کمی خنک شود.
روی کاسه آب خم شوید. اگر بخار آب خیلی داغ است، فاصله صورت خود را با آب بیشتر کنید یا صبر کنید آب خنک تر شود؛ البته یادتان باشد که آب همچنان باید بخار داشته باشد.
حالا حوله را روی صورت خود بیندازید، طوری که مثل چادری روی سر شما و بخار آب قرار گیرد. حداقل بین 5 تا 10 دقیقه صورت خود را درمعرض بخار آب قرار دهید. گاهی صورت خود را به چپ و راست حرکت دهید تا بخار به تمام پوست صورت تان برسد.
وقتی کارتان تمام شد، صورت خود را اول با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید و آن را خشک کنید. این آبکشی نهایی باعث شسته شدن تمام آلودگی های موجود روی پوست شده و آبکشی با آب سرد نیز باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. حالا می توانید از کرم مرطوب کننده غیرچرب استفاده کنید.
*هشت بار آب درمانی
برای درمان حتما صورت خود را حداقل 5 و حداکثر هشت بار در روز با آب خالی و ولرم بشویید. از مواد تمیز کننده موثر برای از بین بردن میکروب ها در پوست استفاده کنید. عسل یک تمیز کننده طبیعی برای پوست است.
اگر شما از مواد شیمیایی برای درمان چربی پوست تان اسـتفاده می کنیـد، به شما توصیه می کنیـم از مرطوب کننده ها و از لوازم آرایشی کمتر استفاده کنید.
اگر خواهان استفاده از مرطوب کننده ها هستید، از مرطوب کننده های بدون تونر استفاده کنید. آبلیمو دارای خواص اسیدی است و مانع اثرات سبوم یا چربی می شود. همچنین از آبلیمو برای کنترل و حذف چربی زیاد روی بینی استفاده کنید.
*جوش ها را خشک کنید
طبق مطالعاتی که در سال 2010 در مجله بین المللی زیبایی و پوست منتشر شد؛ ماست خواصی دارد که مانع رشد باکتری های عامل آکنه می شود. به خصوص اینکه ماست خنک می تواند التهابات، درد و خارشی را که به دلیل آکنه ها به وجود آمده است آرام کند و شما می توانید هم به تنهایی ماست را روی پوست بگذارید و هم آن را با مواد طبیعی ضدآکنه دیگر مخلوط کنید و به صورت ماسک روی چهره بگذارید.
آرد جو دو سر یکی از لایه بردارهای طبیعی است که مانع مسدود شدن منافذ پوستی می شود و علاوه بر این می تواند جوش ها را نیز خشک کند. کافی است مقداری آرد جو دوسر را با مقداری ماست مخلوط کنید و روی جوش ها بگذارید و اجازه دهید مخلوط حدود 20 تا 30 دقیقه باقی بماند تا خشک شود.
*این روش های خانگی را هم امتحان کنید
یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری پودر دارچین مخلوط کنید و روی مناطق موردنظر یعنی جاهایی که دانه های سرسیاه دارد، بگذارید. بعد از اینکه محلول روی صورت خشک شد با آب گرم آن را بشویید. اسیدیته موجود در آبلیمو می تواند کمک فراوانی به درمان و بیرون کشیدن این دانه های سرسیاه کند.
راه دیگر این است که در یک کاسه کوچک میزان مساوی از نمک، آبلیمو و عسل را با هم مخلوط کنید و بعد این مخلوط را خیلی ملایم با حرکات دورانی روی دانه های سرسیاه ماساژ داده و اجازه دهید 10 دقیقه باقی بماند. در واقع با این روش شما یک اسکراب ساخته اید که می تواند کمک فراوانی به پاک کردن دانه های سرسیاه کند.
اما حواس تان باشد از این مخلوط تنها هفته ای یک تا دو بار استفاده کنید، چون ممکن است باعث التهاب پوستی شود.


محو کردن دانه‌های سیاه روی بینی


نظر

خنثی کردن بوی آنزیم‌ها در سیر دردسر بسیاری از افراد است، برخی به علت بوی بد سیر از خوردن آن صرف نظر می کنند .سیب، آب لیمو , نعناع ,چای سبز، جعفری و اسفناج از بهترین گزینه های خوراکی برای رفع بوی بد سیر هستند.

در یک بررسی از تعدادی شرکت کننده درخواست شد سیرخام مصرف کنند و سپس میزان چهار ترکیب در سیر را که ایجادکننده بوی نامطبوع در این ماده خوراکی هستند در تنفس این افراد اندازه گیری شد. سپس از آنان درخواست شد از مواد خوراکی مختلفی که تصور می‌شود قابلیت دارند بوی نامطبوع سیر را از بین ببرند، مصرف کنند تا تاثیر آنها ارزیابی شود. از میان تمامی مواد خوراکی مصرفی، سیب خام بیش از سایر گزینه‌ها در کاهش بوی نامطبوع سیر موثر بوده است.

سیب با خنثی کردن بوی آنزیم‌ها در سیر، این تاثیر مفید را دارد. در حقیقت مواد خوراکی‌ حاوی ترکیب‌هایی موسوم به «پلی‌فنول‌»ها مواد ایجادکننده طعم تند و بد را در سیر خنثی می‌کنند. همچنین اسیدی بودن آب لیمو در روند خنثی کردن بوی سیر موثر است.

آیا بوی سیر شما را آزار می دهد؟


نظر

همبرگر انسان را خنگ می کند.
جای تعجب نیست که مصرف همبرگرها و غذاهای سرخ شده نه تنها باعث افزایش دور کمر می شوند بلکه می تواند بر مغز نیز اثر بگذارند.

محققان در یک مطالعه متوجه شدند که رژیم غذایی غربی در 14 سالگی بر عملکرد فراگیری و در 17 سالگی بر حافظه فرد اثر می گذارد.

محققان متوجه شدند: افرادی که مقدار زیادی غذاهای آماده، سیب زمینی سرخ شده، گوشت قرمز و گوشت های فراوری شده، نوشیدنی های گازدار مصرف می کردند عملکردهای حافظه ای و فراگیری منفی داشتند.

در عین حال ، افرادی که مقدار زیاد میوه و سبزیجات برگدار مصرف کرده بودند عملکرد فراگیری و حافظه مثبتی داشتند.

این موضوع به دلیل مقادیر زیاد ریزمغذی ها در سبزیجات برگ سبز است که باعث افزایش تکامل شناختی(حافظه و فراگیری) می شود.

چند عامل با کاهش مهارت های شناختی مرتبط با رژیم غذایی دست دارند که از جمله آنها می توان به سطح اسیدهای چرب امگا 6 در غذاهای سرخ شده و گوشت قرمز اشاره کرد.

مصرف بالای چربی اشباع شده و کربوهیدرات های ساده با اختلال در عملکرد هیپوکامپ ارتباط دارد؛ هیپوکامپ یک ساختار مغز است که با یادگیری و حافظه ارتباط دارد. حجم هیپوکامپ در دوران بلوغ افزایش می یابد.

محققان می گویند: نوجوانی یک دوره زمانی مهم برای رشد مغز است و رژیم غذایی نامناسب یک عامل مهم خطر ساز در این دوره محسوب می شود.


نظر

درمان بیماری با این سه سبزیبعضی سبزی‌ها خواص درمانی برای بیماری های خاصی دارند که مزیت استفاده از آنها را بیشتر می کند.

اکثر سبزیجات دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان‌ها این قابلیت را دارند که با تحریک مواد اکسیدان تاثیر منفی آنها را خنثی کنند. یکی از مشکلاتی که با وجود مواد اکسیدان و مضر در بدن تشدید می شود، کم خونی است که با مصرف سبزیجاتی مثل سبزی شاهی به میزان زیادی می‌توان این نوع کم خونی‌ها را کاهش داد.


از دیگر بیماری‌هایی که در طب سنتی و با مصرف داروهای سنتی به خوبی قابل کنترل است، بیماری آسم یا تنگی نفس و در اصطلاح طب سنتی بیماری ربو است.

استفاده از گیاه بابونه به صورت دمنوش و استنشاق بخار دم کرده بابونه، بسیار در باز شدن مجاری تنفسی و کاهش علائم آسم موثر است.

نعناع و یا سوسن با هم خاصیت بازکنندگی مجاری تنفسی را دارد. استفاده از شربت نعناع و دمنوش نعناع می‌تواند بیماری گوارشی را باز کند، ضمن اینکه استنشاق بخار دم کرده نعناع هم موجب کاهش اثرات آسم و تنگی نفس می شود.




نظر

خواص انبهانبه یک میوه‌ی استوایی است که به دلیل دارا بودن مواد مغذی بی‌شمار برای سلامتی فوق‌العاده است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه برای پیشگیری از سرطان، ارتقای سلامت چشم‌ها و پوست، افزایش میل جنسی، هضم راحت غذا، مقابله با کم خونی و غیره مفید است.

انبه سرشار از فنول‌هایی مانند کرستین، ایزوکرسیترین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و گالات متیل و همچنین آنزیم‌های فراوان است. این فنول‌ها و آنزیم‌ها باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود. این میوه حاوی میزان زیادی فیبر پکتین است که خطر تشکیل سلول‌های سرطانی در دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد.

100 گرم از این میوه 46 درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C را تامین می‌کند. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که سلول‌های بدن را از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. از این گذشته انبه حاوی ترکیب دیگری به نام لوپئول می‌باشد که مانع از رشد سلول‌های سرطانی پروستات می‌شود. این ترکیب همچنین رشد تومورهای سرطانی در سر و گردن را کاهش می‌دهد.


انبه: دوست چشم‌ها
100 گرم انبه 15 درصد نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین A را تامین می‌کند که برای تضمین سلامت چشم‌ها و تقویت قوه‌ی بینایی لازم است. افرادی که می‌توانند روزانه از این میوه مصرف کنند کمتر در معرض مشکلات بینایی مانند کاهش دید شبانه، خشکی چشم، سوزش چشم و غیره قرار می‌گیرند.


انبه برای خانم‌های باردار و افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند بسیار مفید است. به خاطر اینکه سرشار از آهن است. از این گذشته میزان بالای ویتامین C موجود در آن باعث جذب حداکثری آهن می‌شود.

انبه برای هضم غذا:
انبه سرشار از آنزیم‌های گوارشی است که به هضم غذا و به تجزیه‌ی پروتئین‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل است که برای مقابله با حالت اسیدی معده مفید بوده و به هضم راحت غذا کمک می‌کند.

انبه حاوی فیبرهای غذایی:
انبه حاوی فیبرهایی است که حرکات روده‌ها را تنظیم کرده و از یبوست پیشگیری می‌کند. این میوه برای کاهش التهاب مخاط معده فوق‌العاده است. به عقیده‌ی مادربزرگ‌ها خوردن دو برش کوچک انبه نرم با عسل و نمک، درمان اسهال تابستانی و مشکلات دیگر مربوط به معده است.


انبه و سلامت پوست:
انبه منافذ بسته‌ی پوست را باز می‌کند. احتمالاً می‌دانید که آکنه‌ها در نتیجه‌ی بسته شدن منافذ پوست ظاهر می‌شوند. برای تمیزی و مقابله با جوش‌ها گوشت این میوه را به صورت ماسک روی پوست صورت بگذارید و بعد از 10 دقیقه با آب خنک شستشو دهید. مصرف روزانه‌ی این میوه نیز باعث نرمی و خوش آب و رنگ شدن پوست می‌شود.

انبه برای مقابله با دیابت:
برگ‌های درخت انبه برای کنترل میزان انسولین استفاده می‌شود. به این منظور باید مقداری برگ انبه را با آب بجوشانید و بگذارید یک شب تمام خنک شود. سپس محلول را صاف کرده و میل کنید. توجه داشته باشید که میوه‌ی انبه نیز شاخص گلیسمی پایینی دارد به همین دلیل تأثیر زیادی در تغییر میزان قند خون ندارد.
انبه برای بهبود حافظه:
این میوه یکی از میوه‌های فوق‌العاده برای مغز کودکان است. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این میوه حاوی اسید گلوتامیک می‌باشد و برای بچه‌هایی که مشکل تمرکز دارند فوق‌العاده است. این ترکیب به بهبود حافظه و تحریک سلول‌های مغز کمک می‌کند.

انبه برای مقابله با کم‌خونی:
انبه برای خانم‌های باردار و افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند بسیار مفید است. به خاطر اینکه سرشار از آهن است. از این گذشته میزان بالای ویتامین C موجود در آن باعث جذب حداکثری آهن می‌شود. توجه داشته باشید خانم‌هایی که در دوره‌ی پیش از یائسگی قرار دارند نیز در معرض کم‌خونی هستند. به همین دلیل مصرف این میوه را به خانم‌ها توصیه می‌کنیم.

انبه و واکنش‌های آلرژیک:
پوست این میوه حاوی اروشیول است و به همین دلیل هم امکان دارد باعث بروز واکنش‌های حساسیتی در پوست شود. در نتیجه اگر پوست حساسی دارید از تماس این میوه با پوستتان بپرهیزید.